Clover by DROPS Design

Dětský raglánový pulovr pletený vlnkovým a perličkovým vzorem shora dolů z příze DROPS Air. Velikost 2-12 let.

DROPS Design: model č. ai-014-bn
Skupina přízí C nebo A + A
-------------------------------------------------------

VELIKOST:
2 – 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let
Velikost v cm:
92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152

MATERIÁL:
DROPS AIR firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
150-150-200-200-200-250 g, barva č. 20, růže

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
16 ok na šířku a 20 řad na výšku lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.5,5, dlouhá 40 a 60 nebo 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.4,5, dlouhá 40 a 60 nebo 80 cm na lemy.

DROPS Air mix DROPS Air mix 96.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Air uni colour DROPS Air uni colour 96.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 288Kč. Více zde.
----------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

----------------------------------------------------------

VZOR:
Viz schémata A.1 a A.2. Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ/UJÍMÁNÍ:
Abychom vypočítali, jak často musíme přidávat/ujímat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 54 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat/ujmout (tj. 6), takže 54 : 6 = 9.
V tomto případě tedy 1x nahodíme za každým 9. okem. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
Při ujímání spleteme hladce dohromady každé 8. a 9 oko.

PERLIČKOVÝ (HRÁŠKOVÝ) VZOR:
1. KRUHOVÁ ŘADA: *1 oko hladce, 1 oko obrace*, *-* opakujeme.
2. KRUHOVÁ ŘADA: oka pleteme opačně, než se jeví - nad okem hladce tedy pleteme obrace, nad okem obrace pleteme hladce; tuto kruhovou řadu stále opakujeme.

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
Přidáváme 1 oko na obou stranách 2 hladce pletených ok v každém raglánovém “švu”, tj. ve všech místech, kde se stýkají rukávy s trupem (= v jedné kruhové řadě přidáme vždy 8 ok). Přidáváme nahozením.
V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
Nová oka pak zapracujeme do vzoru (tj. do perličkového vzoru na rukávech, do lícového žerzeje na předním a zadním dílu).

TIP - UJÍMÁNÍ (rukávy):
Na každé straně značky ujmeme 1 oko, takto - začínáme 1 oko před značkou: 3 oka spleteme obrace = 1 oko (značku přesuneme před toto oko).

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Po dokončení sedla pleteme v kruhových řadách trup. Rukávy pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici či ponožkových jehlicích.

SEDLO:
Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme přízí Air 54-54-58-62-64-68 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme pružným vzorem 1/1 (tj. střídáme 1 oko hladce, 1 obrace) do výše 3 cm. Pak pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 6-6-6-6-8-16 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ/UJÍMÁNÍ = 60-60-64-68-72-84 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.5,5.
Do pleteniny vložíme značku – NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Pak vložíme do pleteniny 4 další značky, takto (oka nepleteme, jen rozmístíme značky): 1. značkou označíme začátek kruhové řady (= přechod mezi rukávem a zadním dílem), 2. značku vložíme za dalších 21-21-23-25-25-31 ok (= zadní díl), 3. značku umístíme za následujících 9-9-9-9-11-11 ok (= rukáv) a 4. značku dáme za dalších 21-21-23-25-25-31 ok (= přední díl). Mezi 4. a 1. značkou leží 9-9-9-9-11-11 ok (= rukáv).

Následující kruhovou řadu pleteme takto – kruhová řada začíná u 1. značky, v místě, kde se stýká rukáv a zadní díl: 1 oko hladce, 1x nahodíme, 19-19-21-23-23-29 ok lícovým žerzejem (= zadní díl), 1x nahodíme, 2 oka hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme, 7-7-7-7-9-9 ok PERLIČKOVÝM VZOREM – viz výše (= rukáv), 1x nahodíme, 2 oka hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme, 1-1-2-3-3-6 ok lícovým žerzejem, vzor A.1 (= 17 ok = přední díl), 1-1-2-3-3-6 ok lícovým žerzejem, 1x nahodíme, 2 oka hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme, 7-7-7-7-9-9 ok perličkovým vzorem (= rukáv), 1x nahodíme, 1 oko hladce.
První přidání pro RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ – viz výše – je nyní dokončeno (= v kruhové řadě jsme přidali 8 ok). V tomto rozvržení vzoru pokračujeme a dál přidáváme pro raglán v každé 2. kruhové řadě, celkem 13-14-15-16-17-17x (včetně prvního přidání popsaného výše). POZN.: po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) pleteme namísto vzoru A.1 vzor A.2 (= 21 ok). Sekvenci vzoru A.2 stále opakujeme (na výšku), až do ukončení práce.
Po posledním raglánovém přidání máme na jehlici 168-176-188-200-212-224 ok. Pokračujeme ve stejném rozvržení vzoru jako dosud, už bez přidávání, až do výše 13-14-15-16-17-18 cm od značky na začátku sedla.
Následující kruhovou řadu pleteme vzorem a lícovým žerzejem jako dosud, ale začneme ji o 1 oko dříve (tj. před 2 oky lícovým žerzejem mezi rukávem a zadním dílem). Upleteme 49-51-55-59-61-67 ok lícovým žerzejem (= zadní díl), následujících 33-35-37-39-43-43 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 4-4-4-6-6-6 nových ok (= podpaží), 53-55-59-63-65-71 ok upleteme lícovým žerzejem a vzorem jako dříve (= přední díl), dalších 33-35-37-39-43-43 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 4-4-4-6-6-6 nových ok (= podpaží). Trup a rukávy dokončíme odděleně.
DÍL NYNÍ MĚŘÍME OD TOHOTO MÍSTA!

TRUP:
= 110-114-122-134-138-150 ok. Pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem a vzorem A.2 jako dříve. Ve výši 16-19-22-25-28-31 cm od podpaží pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 10-12-14-16-18-20 ok = 120-126-136-150-156-170 ok.
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4,5 a upleteme 4 cm výšky pružným vzorem 1/1. Pak všechna oka dle vzoru uzavřeme – abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, použijeme na uzavírání ok jehlice č.5,5. Přízi odstřihneme a zapošijeme.

RUKÁV:
Odložená oka jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici/ponožkové jehlice č.5,5 (= 33-35-37-39-43-43 ok) a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 4-4-4-6-6-6 nově nahozených ok v podpaží = 37-39-41-45-49-49 ok.
Doprostřed 4-4-4-6-6-6 nových ok v podpaží vložíme značku – kruhová řada začíná zde. Pleteme perličkovým vzorem. Ve výši 2 cm ujmeme na každé straně značky 1 oko - viz TIP - UJÍMÁNÍ. Takto ujmeme vždy po 2,5-3-3,5-4-4,5-5,5 cm výšky, celkem 6-6-7-7-7-7x = 25-27-27-31-35-35 ok. Dál pleteme až do výše 18-22-26-30-34-38 cm (od podpaží). Pak upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 2-2-2-2-2-2 oka (platí pro všechny velikosti) = 27-29-29-33-37-37 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.4,5 a upleteme 4 cm výšky pružným vzorem 1/1. Pak všechna oka volně dle vzoru uzavřeme – abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, uzavíráme jehlicí č.5,5. Přízi odstřihneme a zapošijeme.

= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky
= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě pleteme nahození běžným způsobem (nikoli za zadní nit) - v pletenině vznikne ozdobná dírka
= 5 OK SPLETEME HLADCE: 5 ok upleteme hladce, přesuneme je zpět na levou jehlici, 2. oko od špičky jehlice přetáhneme přes 1. oko a tento postup opakujeme i u dalších 3 ok (= ujmeme 4 oka), poslední upletené oko přesuneme zpět na pravou jehlici.
= 5 OK SPLETEME HLADCE ZA ZADNÍ NIT: 5 ok upleteme hladce, 2. oko od špičky jehlice přetáhneme přes 1. oko a tento postup opakujeme i u dalších 3 ok (= ujmeme 4 oka).

Jeanette 23.05.2019 - 02:00:

Mi consulta es la medida del raglán, 18 cm en la talla más grande, se toma en forma oblicua \, o recto ? Saludos

Liselotte Hansen 08.05.2019 - 16:36:

Jeg skal strikke Model ai-014-bn. Den sidste pind i diagram A1 hvor er de 2 masker hende i begge sider? og når jeg strikke de 4 omslag øges maskkeantallet. Jeg er godt med på at jeg skal fortsætte med A2. Håber at høre fra jer på forhånd tak. Vh Lotte

DROPS Design 10.05.2019 kl. 08:41:

Hei Liselotte. Strikkediagrammene lese nedenfra og opp, fra høyre mot venstre. Det er altså på første pinne at du har 17 masker, og øker 4 masker (sorte ovaler) slik at på pinne 2 har du 21 masker (2 masker mer i hver side). Du kan lesemer om hvordan du leser strikkediagrammer her. God fornøyelse

Betty Murud 26.04.2019 - 22:39:

Hei ! Mønster A1: Når raden med 8 huller er ferdig, altså 21 masker og tre omganger etter den. Så begynner en ny rapport som skal bli 17 masker. Jeg har strikka mye i mitt lange liv. Dette får jeg ikke til. Hilsen BM

DROPS Design 27.04.2019 kl. 15:13:

Hei Betty, Når du er ferdig med A.1 skal du strikke A.2 fram til ferdig mål. God fornøyelse!

Corry Dubois 08.04.2019 - 15:44:

Verkeerde uitleg onder de video's van de 5 minderingen ,denk dat ze verwisseld zijn

Synne Kraver 19.03.2019 - 09:43:

Finnes denne oppskriften i voksen størrelse?

DROPS Design 19.03.2019 kl. 13:36:

Hei Synne. Ja, det gjør den. Det er voksenmodell 196-4, her. God fornøyelse

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 34-4