DROPS / 186 / 30

Carly Pullover by DROPS Design

Raglánový pulovr pletený shora dolů z příze DROPS Air. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. ai-103
Skupina přízí C nebo A + A
-----------------------------------------------------------
250-300-300-350-350-400 g, barva č. 01, smetanová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí C)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 80 cm) č.5,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 16 ok a 20 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 80 cm) č.4,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 18 ok a 23 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
---------------------------------------------------------

Komentáře (25)

Přízi na tento model můžete mít už za 515Kč. Více zde.
POUŽITÉ POSTUPY:

VZOR:
Viz schéma A.1. Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
Pro vytvarování raglánového zkosení přidáváme na obou stranách vzoru A.1 (= v jedné kruhové řadě přidáme 8 ok). Přidáváme nahozením; v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, jak často musíme přidávat, vydělíme celkový počet ok v kruhové řadě (např. 168 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 24), takže 168 : 24 = 7. V tomto případě tedy přidáme za každým 7. okem. Přidáváme nahozením; v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – UJÍMÁNÍ (rukávy):
Ujímáme 1 oko na obou stranách značky, takto:
pleteme po poslední 3 oka před značkou, 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), následující 2 oka spleteme hladce.
----------------------------------------------------------

Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Začátek kruhové řady = střed zadního průkrčníku. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích/krátké kruhové jehlici.

PULOVR:
Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme přízí Air 80-84-88-96-96-104 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace). Začátek kruhové řady = střed zadního průkrčníku. Ve výši 2 cm převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.5,5 a následující kruhovou řadu pleteme takto: upleteme 15-16-17-18-18-20 ok a SOUČASNĚ nad těmito oky přidáme rovnoměrně 2-1-2-2-2-3 oka, pak upleteme 10-10-10-12-12-12 ok, poté 30-32-34-36-36-40 ok a SOUČASNĚ nad těmito oky přidáme rovnoměrně 4-2-4-4-4-6 oka, upleteme 10-10-10-12-12-12 ok, pak 15-16-17-18-18-20 ok a SOUČASNĚ nad těmito oky přidáme rovnoměrně 2-1-2-2-2-3 oka = 88-88-96-104-104-116 ok.

Další kruhovou řadu pleteme takto: upleteme 14-14-16-17-17-20 ok (= polovina zadního dílu), vzor A.1 (= 6 ok), 4-4-4-6-6-6 oka hladce (= rukáv), vzor A.1, 28-28-32-34-34-40 ok (= přední díl), vzor A.1, 4-4-4-6-6-6 oka hladce (= rukáv), vzor A.1, 14-14-16-17-17-20 ok (= polovina zadního dílu). V tomto rozvržení pokračujeme a SOUČASNĚ přidáváme pro raglán 1 oko na každé straně vzoru A.1 – viz výše. Přidáváme v každé 2. kruhové řadě, celkem 20-23-23-26-28-30x. Po dokončení veškerého přidávání máme na jehlici 248-272-280-312-328-356 ok. Dál pleteme vzorem a lícovým žerzejem (už bez přidávání), a to až do výše 23-26-27-29-31-33 cm (od počáteční, nahozené řady – měřeno uprostřed předního dílu).

Následující kruhovou řadu pleteme takto: upleteme 39-42-43-48-52-57 ok (= polovina zadního dílu), následujících 46-52-54-60-60-64 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-10-8-10-10 nových ok (= podpaží), upleteme 78-84-86-96-104-114 ok (= přední díl), dalších 46-52-54-60-60-64 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-10-8-10-10 nových ok (= podpaží) a dopleteme zbylých 39-42-43-48-52-57 ok (= polovina zadního dílu).

TRUP:
= 168-180-192-208-228-248 ok. Do pleteniny vložíme značku - NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA. Pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem až do výše 25-24-25-24-24-24 cm. Pak upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 24-28-28-32-36-36 ok – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ = 192-208-220-240-264-284 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4,5 a upleteme lem pružným vzorem 2/2. Když je lem vysoký 5 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme – aby nebyl uzavřený okraj moc stažený, použijeme na uzavírání ok jehlice č.5,5.
Díl měří asi 54-56-58-60-62-64 cm (od ramene).

RUKÁV: 
Pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici/ponožkových jehlicích. Odložených 46-52-54-60-60-64 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici/ponožkové jehlice č.5,5 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého z 6-6-10-8-10-10 nových ok v podpaží = 52-58-64-68-70-74 ok. Doprostřed nových ok vložíme značku. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA. Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 2 cm ujmeme uprostřed podpaží 2 oka (tj. 1 oko na každé straně značky) – viz TIP – UJÍMÁNÍ. Takto ujmeme vždy po 4-3-2-2-1,5-1,5 výšky, celkem 9-11-14-15-15-16x = 34-36-36-38-40-42 ok. Ve výši 36-34-33-31-30-29 cm upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 6-4-8-6-8-6 ok = 40-40-44-44-48-48 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.4,5 a pleteme lem pružným vzorem 2/2. Když je lem vysoký 5 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme. Rukáv měří asi 42-40-39-37-36-35 cm.

Komentáře (25)

Napište své postřehy!

Sylvia 13.10.2018 - 22:57:

Wo werden die 8 Maschen, die jede 2. Runde durch die Raglanzunahmen entstehen, dazugestrickt? Beim halben Rückenteil? Vielen Dank!

DROPS Design 15.10.2018 kl. 09:21:

Liebe Sylvia, Sie werden insgesamt 8 Maschen pro Zunahmenrunde zunehmen: 1 Masche vor jedem A.1 und 1 Masche nach jedem A.1 = es werden 1 M pro Halbes Rückenteil, 2 Maschen pro Ärmel und 2 Maschen für das Vorderteil zugenommen. Viel Spaß beim stricken!

Adelaide 03.10.2018 - 22:24:

Quando acabo o tricot em ponto de jarreteira ela enrola. O que fazer.? Já experimentei com agulha mais grossa! Mas fica enrolada também. Cumprimentos. Obrigada

DROPS Design 04.10.2018 kl. 13:39:

Neste modelo não há ponto jarreteira... No entanto, fica a dica: passe sempre a 1.ª malha sem tricotar tanto no direito como no avesso para não enrolar tanto. Bom Tricô!

Carla Pettini 27.09.2018 - 16:49:

Salve, il mio campione, con i ferri 5,5 viene esattamente 9x9; non vorrei passare ai ferri 6, visto che già tendo a lavorare lento. Inizialmente pensavo di fare la misura M , ma se invece facessi la L potrei recuperare i cm persi nel campione? Grazie per la risposta

Nicola Cruden 12.09.2018 - 16:28:

How much ease is recommended for this style, please? And how much ease has the model pictured in the photo? Thank you.

DROPS Design 13.09.2018 kl. 08:20:

Dear Mrs Cruden, compare the measurements in the measurement chart (in cm - taken flat from side to side) to a similar garment you have and like the shape to find out the matching size and decide how much ease you'd like to. Happy knitting!

Susie 03.09.2018 - 12:59:

Kan denne bluse strikkes med baby merino?

DROPS Design 03.09.2018 kl. 14:45:

Hei Susie. Denne kan du helt fint strikke i Baby Merino, men da må du strikke med 2 tråder. Air tilhører grangruppe C, Baby Merino tilhører garngruppe A, for å få tilsvarende strikkefasthet må du bruke 2 tråder om du strikker med garn gra garngruppe A. Strikke gjerne en prøvelapp for å kontrollere at strikkefastheten blir overholdt. God fornøyelse.

Felicia Smith 14.07.2018 - 04:35:

The pattern says to "cast on ..... new sts. mid under sleeve". It seems to me that I should 'pick up' the sts. under the arm. Please explain. Thank you.

DROPS Design 14.07.2018 kl. 11:24:

Hi Felicia, In this pattern, you cast on new stitches mid under sleeve, which are then sewn together with the stitches on the body to finish. You can also pick up 1 stitch on each stitch cast on on the body if you prefer. Happy knitting!

Wilmo 10.06.2018 - 12:32:

Bonjour, j'ai regardé la vidéo explicative très bien faite; mais dans les explications écrites, je ne trouve pas à quel moment je dois retourner mon ouvrage pour faire l'élévation, pouvez-vous m'aider? merci

DROPS Design 11.06.2018 kl. 09:31:

Bonjour Mme Wilmo, il n'y a pas de réhausse pour l'encolure dos dans ce modèle = l'encolure devant et celle du dos seront à la même hauteur. Vous pouvez en tricoter une si vous le souhaitez. Bon tricot!

Marina Marina 26.05.2018 - 09:36:

Sto lavorando il maglione con i ferri normali (non mi piace usare quelli circolari) e mi trovo ad aumentare per il raglan ad ogni lato di A.1 (come descritto nel secondo paragrafo) ma poi quando ricomincio il giro ho ovviamente piu\' maglie da un lato che dall\'altro. E\' giusto o sto sbagliando qualcosa? Come devo lavorare quelle maglie aggiuntive ? Grazie, Marina

DROPS Design 26.05.2018 kl. 15:51:

Buongiorno Marina. Ogni volta che aumenta per il raglan, deve avere due maglie in più sul davanti, due in più sul dietro e due in più su ogni manica. Se sta lavorando avanti e indietro, al ferro successivo lavora le maglie gettate a rovescio ritorto per evitare che si formi un buco. Buon lavoro!

Monika 24.04.2018 - 22:54:

Hej! På teckningen ser det ut som om halsringningen är högre bak, vilket den ju också bör vara, men när jag läser beskrivningen kan jag inte se någon skillnad på fram- och bakstycke. Hur hänger detta ihop?

DROPS Design 26.04.2018 kl. 09:25:

Hej Monika, nej denna modellen har ingen förhöjning bak. Men här ser du hur man gör:

How to knit an elevation mid back from Garnstudio Drops design on Vimeo.

Agnes 23.04.2018 - 17:17:

Kann es ein, dass beim Ärmel die Maßangaben bei "bei einer Länge von 36-34-33-31-30-29 cm 1 Runde rechts stricken..." in umgekehrter Reihenfolge stehen müssen? Für die kleinste Größe steht immer die erste Zahl bei den Angaben. Hier wäre bei der kleinsten Größe der ärmel aber am längsten -oder täusche ich mich ??

DROPS Design 24.04.2018 kl. 08:40:

Liebe Agnes, die Angaben sind schon richtig (siehe auch Maßszkizze), bei der größeren Größen sind die Angaben kürzer, weil die Passe länger ist. Viel Spaß beim stricken!

Přidejte komentář k návodu DROPS 186-30