DROPS / 185 / 14

Eiken by DROPS Design

Strikket hue / hipsterhue med rib til herre. Størrelse S/M – L/XL. Arbejdet er ribstrikket i DROPS Karisma

DROPS Design: Model u-843
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Størrelse: S/M – L/XL
Passer hovedmål: ca 54/56 – 59/61 cm
Materialer:
DROPS KARISMA fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
100-100 g farve 50, grøn

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe B)" – se link under.

DROPS STRØMPEPINDE OG RUNDPINDE (40 cm) nr 3,5 – eller de pinde du skal bruge for at få 22 masker og 30 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden. Og 32 masker og 30 pinde rib på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

Diagrammet viser alle pinde i mønsteret set fra retsiden.
----------------------------------------------------------

HUE:
Arbejdet strikkes rundt på lille rundpind, nedenfra og op. Skift til strømpepinde efterhånden som der tages ind.
Slå 128-144 masker op på lille rundpind 3,5 med Karisma. Strik rib (= 2 ret / 2 vrang) til arbejdet måler 21-22 cm. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Næste omgang strikkes således: * A.1 (= 30-34 masker), 2 vrang *, gentag fra *-* totalt 4 gange. Fortsæt ribben således og tag ind som vist i A.1 – SAMTIDIG på sidste omgang i A.1 strikkes de 2 vrang-masker mellem hver A.1 vrang sammen = 20-20 masker tilbage på pindene. Strik 1 omgang ret hvor alle masker strikkes ret sammen 2 og 2 = 10-10 masker. Klip tråden, træk den gennem de resterende masker, stram tråden og hæft godt. Huen måler ca 31-33 cm fra toppen og ned. Buk kanten ca 5-7 cm op nederst på huen.

= 2 drejet vrang sammen

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 185-14) for mål og udregninger.

Kommentarer / Spørgsmål (22)

Nina 04.12.2019 - 22:33:

Hej Drops. Jeg har et spørgsmål ang. diagrammet. Hvordan skal det sidste række strikkes? Jeg kan ikke forklaring til disse streger. På forhånd tak!

DROPS Design 05.12.2019 kl. 08:00:

Hej Nina, jo sidste pind i diagrammet går over 6 masker, du strikker: 1 ret, tag 1 maske løs af...., 2 ret sammen, 1 ret. God fornøjelse!

Anne 15.08.2019 - 17:24:

Hej Drops.jeg er ny-strikker og har lige to spørgsmål til denne opskrift. det hoved jeg strikker til måler 57 - ville i vælge s/m eller l/xl? Hvordan fungerer det med valg af garn - det med garngruppe har jeg ikke helt forstået. I min garnbutik forhandles der sandnes garn, en type hvor 50gr =ca 70 m, og det anbefales pind 5,5 og en anden type hvor 50gr= 100m, til pind 3, - hvordan ved jeg hvilken tykkelse der er den rette? eller er det noget andet jeg skal kigge på? mange hilsner

DROPS Design 16.08.2019 kl. 09:52:

Hej Anne, jeg ville vælge størrelse S/M. Men for at få den rigtige størrelse skal du vælge DROPS Karisma eller et garn som passer til pinde 3,5. Det er bare at klikke på kurven i opskriften, så kan garnet bestilles. God fornøjelse!

Anilkl 05.05.2019 - 08:21:

Bonjour voilà j’ai réussi à déchiffrer le diagramme c est pas sûr que se soit sa mais bon quand je suis au 5 iem rg et que je commence le 6 iem rg faire les 3 rg de côtés 2/2 ben sa au lieu d’avoir 125 m sa me remet a128 m en faisant le 2 iem rg de cotes alors je me dis il me Je n y arrive pas est se qe je peux faire que des diminution avec 2par 2,jusquau mailles voulues?? Merci pr votre aide bn w end a vous!!

Anikjl 03.05.2019 - 14:39:

Bonjour bon c est pour vous dire que j’ai ptre compris pour le diagramme pour la taille s/m mais c’est pas facile est très long pr les débutantes comme moi Il faudrait ptre inventer 1 vidéo pr se sujet en tricotant le modèle par exemple et surtout la ou faut diminuer pour les nulles comme moi par exemple!! Mais bon je vs dis tbon vendredi et merciii encore bn w end aussi!!!😘👋!!!!

Anikjl 02.05.2019 - 16:22:

Oh merciiiii vous êtes formidable de mavoir répondu et aider merciiiii pr tous!!!! Bne fin de journée!!!👍🏻😘👋!!!!

Anikjl 02.05.2019 - 14:48:

Encore moi c’est juste pour savoir si j’ai bien compris le système du diagramme pr mon bonnet Alors j’ai étudié pr moment le 1 ier rang Se qui pour moi serait sa Faire 2 mailles endroit (carrrs en blanc) 2) avec 2 carrés en noirs faire 2 mailles envers Et ainsi de suite???pdt ts le 1 ier et?? Je crois que c est comme sa que je dois faire??? Voilà jesper que vous me comprendrez à tbientot!!!😘😘😘mercii!!!

DROPS Design 02.05.2019 kl. 15:10:

Bonjour Anikjl, tout à fait, vous commencez A.1 par 2 m end (= 2 cases blanches), puis 2 m env (= 2 points noirs), et répétez ces 4 mailles jusqu'à ce que vous ayez tricoté 30-34 mailles au total, puis tricotez 2 m env, et répétez A.1, 2 m env encore 3 fois = 4 fois au total. Les 4 premiers tours se tricotent de la même façon dans les 2 tailles, on commence à diminuer au 5ème tour. Bon tricot!

Anikjl 02.05.2019 - 12:16:

Encore grd Merci je vais voir comment je peux faire merci merciiii mais la je regarde qd meme si y a pas un modèle + explicite pr moi merciiii pour votre patience et gentillesse bnapt!!!😘👋!

Anikjl 02.05.2019 - 11:46:

Rebonjour c’est encore moi désolée de revenir vous ennuyez mais comme je le senter je n ai rien compris j’ai cru comprendre mais je doute Est se que ( je vous explique en gros) je dois diminuer jusqu’à la fin jusqu’aux mailles voulu?!ou indiquer pour la taille voulue?je suis vraiment desolee!! Ou ptre que quelqu un peut m aider?? Encore un grd merci bnne journée à vous!!!😘👋!!!

DROPS Design 02.05.2019 kl. 12:09:

Bonjour Anikjl, suivez le diagramme A.1 S/M si vous tricotez la 1ère taille ou A.1 L/XL si vous tricotez la 2ème taille. Lisez chaque rang de droite à gauche (= tous les rangs du diagramme se lisent sur l'endroit car on tricote en rond). Au début du 5ème tour par ex tricotez: 2 m end, 2 m ens à l'env, en côtes comme avant jusqu'à ce qu'il reste 4 m de A.1 et terminez A.1 par 2 m ens à l'env, 2 m end. Retrouvez ici comment lire un diagramme. Bon tricot!

Anikjl 02.05.2019 - 10:48:

Merci bcp pour de m avoir rapidement c est très gentil à vous!ben je vais tenté d’étudier sa mm si c est pas gagner d avance encore merci à vous mdm drop 😀!!!😘!!o pire je reviens vous voir lol!!! Merciiii tbonne journée à vs!!!

Anikjl 02.05.2019 - 09:50:

Bonjour voilà j’ai commencer à faire le bonnet et j en suis au niveau des 21 cm et la je suis perdu au niveau du diagramme A1 je ne comprends + rien🙁si vous pouviez m aider sa serais chouette!!! En vs remerciant pour votre aide et tbon jeudi à bientôt!!!😘👋😀!!!!

DROPS Design 02.05.2019 kl. 10:06:

Bonjour Anikjl, vous trouverez ici comment lire les diagrammes. Tricotez ainsi: *diagramme A.1 (= 30-34 m cf taille), 2 m env*, répétez de *-* 4 fois au total (on a 2 m env entre chaque diagramme A.1. Tricotez comme indiqué dans le diagramme et diminuez à partir du rang 5 comme le montre le diagramme, avec toujours 2 m env entre chaque diagramme. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS 185-14