DROPS / 182 / 17

Warm Snap by DROPS Design

Sættet består af: Strikket hue, hals og pulshandsker med struktur. Sættet er strikket i DROPS Nepal

DROPS Design: Model ne-255
Garngruppe C eller A + A
-----------------------------------------------------------
Til hele sættet går der ca 250 g DROPS Nepal.
-----------------------------------------------------------

HUE:
Størrelse: One size
Passer hovedmål: 54/56 cm
Materialer:
DROPS NEPAL fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
100 g farve 7139, grågrøn

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe C)" – se link under.

DROPS STRØMPEPINDE OG RUNDPINDE (40 cm) nr 5 – eller de pinde du skal bruge for at få 17 masker og 22 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
-----------------------------------------------------------

HALS:
Størrelse: One size
Længde før montering: 90 cm. Bredde før montering: 21 cm
Materialer:
DROPS NEPAL fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
150 g farve 7139, grågrøn

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe C)" – se link under.

DROPS PINDE nr 5 – eller den pind du skal bruge for at få 17 masker og 22 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

PULSHANSKER:
Størrelse: S/M – L/XL
Omkreds: 19-21 cm
Højde: 16-17 cm
Materialer:
DROPS NEPAL fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
50 g i begge størrelser i farve 7139, grågrøn

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe C)" – se link under.

DROPS PINDE nr 5 – eller de pinde du skal bruge for at få 17 masker og 22 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
-----------------------------------------------------------

DROPS Nepal uni colour DROPS Nepal uni colour 14.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 74.75kr. Læs mere.

----------------------------------------------------------

HUE:
Arbejdet strikkes rundt på rundpind. Skift til strømpepinde efterhånden som der tages ind.
Slå 84 masker op på rundpind 5 med Nepal. Strik rundt i MØNSTER efter diagram A.1 (= 28 rapporter à 3 masker). HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arbejdet måler 20 cm sættes der 7 mærketråde i arbejdet således: Første mærketråd sættes efter de 3 første masker på omgangen (dvs efter 1 maske ret), derefter sættes de 6 næste med 12 masker mellem hver. Når sidste mærketråd er sat er der 9 masker tilbage på omgangen. Nu starter indtagningerne. Fortsæt A.1 opover, men på første omgang tages der 1 maske ind efter hver mærketråd ved at strikke 2 masker vrang sammen (= 7 masker taget ind). Tag ind således på hver 2.omgang totalt 9 gange = 21 masker tilbage. Strik 1 omgang uden indtagning. På næste omgang strikkes alle masker drejet ret sammen to og to = 11 masker tilbage. Klip tråden, træk den gennem de resterende masker, stram tråden og hæft godt. Huen måler ca 29 cm fra toppen og ned. Buk en kant op på ca 5-6 cm nederst på huen.

----------------------------------------------------------

HALS:
Arbejdet strikkes frem og tilbage og sys sammen til sidst.
Slå 35 masker op på pinde 5 med Nepal. Strik 2 p retstrik - se forklaring over. Strik mønster fra retsiden således: 2 kantmasker retstrik, 1 ret, strik MØNSTER efter diagram A.1 (= 10 rapporter à 3 masker), 2 kantmasker retstrik. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arbejdet måler 21 cm sættes der et mærke i begyndelsen af næste pind fra retsiden (= mærke til monteringen). Når arbejdet måler 89 cm strikkes der 2 p retstrik over alle masker. Luk af.
For at undgå en stram aflukningskant bruges evt en større pind eller lav et omslag som lukkes af efter ca hver 4.maske.

MONTERING:
Sy aflukningskanten til den ene langside (mellem opslåningskanten og til mærket som blev sat efter 21 cm). Sy indenfor aflukningskanten og i den yderste maske langs kanten så sømmen ikke bliver tyk. Klip og hæft tråden.

----------------------------------------------------------

PULSHANDSKER:
Arbejdet strikkes frem og tilbage på pinde og sys sammen til sidst.
Slå 32-35 masker op på pinde 5 med Nepal. Strik mønster fra retsiden således:
2 kantmasker RETSTRIK - se forklaring over, 1 ret, strik MØNSTER efter diagram A.1 (= 9-10 rapporter à 3 masker), 2 kantmasker retstrik. Fortsæt mønsteret frem og tilbage således. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arbejdet måler 16-17 cm lukkes der af. For at undgå en stram aflukningskant bruges evt en større pind eller lav et omslag efter ca hver 4.maske som også lukkes af. Klip og hæft tråden.

MONTERING:
Sy siden sammen på pulshandsken således:
Sy i yderste led af yderste maske så der ikke bliver en tyk søm: Start nederst på pulshandsken og sy 9-10 cm opover, klip og hæft tråden. Spring over 5 cm (= hul til tommelfinger) og sy de sidste 2 cm sammen.

Strik 1 pulshandske til på samme måde.

Frederikke Storm Hansen 05.02.2019 - 19:29:

I'm having a hard time understanding the decrease. So on a pkk round, I purl the pk together and then kk or just k? And afer the decrease, I have 2 stitches where there used to be 3. What do I do on the next round? This pattern feels slightly incomplete...

DROPS Design 06.02.2019 kl. 08:17:

Dear Mrs Storm Hansen, if the dec happens on a row as row 1 in A.1, work the last st in A.1 (= K st = st before the marker), then Ptog the next 2 sts and purl this stitch on next round. Happy knitting!

Eliza 20.12.2018 - 11:53:

Bedankt voor de snelle reactie. Volgens de tekening brei ik de eerste naald: 1 steek averecht, 2 steken recht, tweede naald 2 steken recht, 1 steek averecht enz. Maar dan krijg ik de binnenkant anders dan de buitenkant terwijl op de foto die hetzelfde zijn. Misschien ziet ik dat niet goed?

DROPS Design 20.12.2018 kl. 18:01:

Dag Eliza,

Het klopt precies zoals je het beschrijft. Het is belangrijk dat je een meervoud van 3 steken hebt opgezet, zodat het patroon boven elkaar blijft zitten. Helaas kan ik van afstand niet meekijken, maar als je het op deze manier doet, zou het goed moeten komen.

Lisa T 20.12.2018 - 05:41:

So, no written pattern, just a diagram. And how do I read that pattern? Does it start at the top, the bottom, the right, the left? The way the diagram is shown, seems like it should start in the lower right but, who knows. And if it shows the right side, do I assume I reverse the instructions shown when working the wrong side? I like written directions, like you used to do. This? Well, I guess not doing this for Christmas as hoped.

DROPS Design 20.12.2018 kl. 08:22:

Dear Lisa, you always start in the bottom corner on the right side and read towards the left from RS (and every round when working in the round) - from WS you read diagram from the left towards the right. See diagram key to know how to work the stitches from RS and from WS. read more about diagrams here. Happy knitting!

Eliza 18.12.2018 - 22:41:

Ik snap niet hoe ik het telpatroon moet lezen bij rondbreien. Normaal van links naar rechts en terug en zo naar boven maar dat klopt op de rondbreinaald toch niet meer?

DROPS Design 20.12.2018 kl. 10:41:

Dag Eliza,

Als je een telpatroon op de rondbreindaald breit, begin je bij de volgende naald weer aan het begin te lezen, dus opnieuw van rechts naar links.

Barbara 10.12.2018 - 14:50:

Thank you for your answer! My problem is how to make the second row with decreases in example do I purl tog the purl stitch from previous row with the knit stitch? In other words I always decrease the first two stitches that are after the marker?

DROPS Design 11.12.2018 kl. 08:34:

Dear Barbara, always decrease the first 2 sts after the marker purling them together (until it says to K them twisted tog). Happy knitting!

Barbara 10.12.2018 - 14:07:

Hello, I am confused on how to continue with the decreases on the hat after the first time. Thank you

DROPS Design 10.12.2018 kl. 14:15:

Dear Barbara, after the first decrease round, work in A.1 as before, and purl the decreased stitches in A.1 (P over the P2 tog). Happy knitting!

Prisca 27.02.2018 - 21:20:

Bonjour, J’ai du mal à comprendre le diagramme A1. Dois-je le lire de gauche à droite et de haut en bas ?

DROPS Design 27.02.2018 kl. 22:12:

Bonsoir! Comment lire les diagrammes des points fantaisie dans les explications vous trouverez ICI. Bon travail

Francesca 04.02.2018 - 19:00:

Salve, non riesco a capire cosa si intende 2 maglie vivagno a legaccio per lo sclada collo... Due maglie non lavorale? A diritto o a rovescio? Ringrazio anticipatamente per una risposta e complimenti per il sito. :-)

DROPS Design 04.02.2018 kl. 19:19:

Buongiorno Francesca. Deve lavorare le prime due maglie e le ultime due maglie sul ferro sempre a diritto. Buon lavoro!

Nico Dandoi 07.01.2018 - 21:29:

Beste, ik ben al twee keer begonnen met het minderen, maar dit geeft geen mooi resultaat. Ik weet niet hoe ik het patroon verder moet breien in combinatie met de geminderde steken. Kan u mij aub uitleggen hoe de minderingen precies moeten zonder het patroon te negeren?

DROPS Design 08.01.2018 kl. 09:44:

Hoi Nico, Je ontkomt er niet aan dat het patroon verbreekt in de muts als je gaat minderen. (Dit is ook te zien in het model op de foto). Als je mindert volgens de beschrijving, dus naast de markeerdraden en door averecht of recht samen te breien (zie patroon), dan krijg je een mooi verloop in het patroon. Bekijk evt. ook de video's onderaan het patroon.

Barbara 18.12.2017 - 18:18:

Buonasera, non sono molto esperta e sono in difficoltà con le diminuzioni, prima di tutto volevo sapere se le diminuzioni vanno fatte sulla riga DDR o DRR (leggendo da destra verso sinistra) o è indifferente? Seconda domanda, come faccio a continuare a seguire il diagramma A1 se le maglie vengono a mancare? Ci ho provato ma non so bene come fare. Spero in un aiuto. Mille grazie per la risposta.

DROPS Design 20.12.2017 kl. 17:01:

Buongiorno Barbara. Può provare in questo modo: provi a iniziare a diminuire su un giro con DDR. Inserisca i segnapunti nel lavoro come indicato nel testo; poi per diminuire, lavora insieme a rov le 2 maglie che seguono il segnapunti. Al giro successivo, lavora la maglia dopo il segnapunti a rovescio. Buon lavoro!

Kommentere opskrift DROPS 182-17