DROPS / 160 / 24

Love Is In The Air by DROPS Design

Strikket DROPS top i ”Muskat” med hulmønster. Str S - XXXL.

DROPS Design: Model nr r-674
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
Størrelse: S – M/L - XL - XXL - XXXL
Materialer:
DROPS MUSKAT fra Garnstudio
450-500-500-550-600 g f.nr 06, lys rosa

DROPS RUNDP (80 cm) nr 4 – eller det p.nr du skal bruge for at få 21 m x 28 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (40 og 80 cm) nr 3,5 – til retstrik.
----------------------------------------------------------

Kommentarer (83)

Garnet til denne opskrift koster fra 171kr. Læs mere.

Strik frem til 1 m før mærket, slå om, 2 m vr (mærket sidder mellem disse m), slå om = 2 m taget ud. På næste omg strikkes omslaget drejet vrang for at undgå hul.
----------------------------------------------------------

TOP:
Arb strikkes rundt på rundp.
Slå 302-342-402-430-486 m op på rundp 3,5 med Muskat. Strik 4 omg retstrik – se forkl over. Skift til rundp 4. Derefter strikkes der således: * 7-6-6-5-5 vr, A.1 *, gentag fra *-* 8-10-12-14-16 gange til, 7-6-6-5-5 vr, sæt 1 mærke (= rygstk), * 7-6-6-5-5 vr, A.1 *, gentag fra *-* 8-10-12-14-16 gange til, 7-6-6-5-5 vr, sæt 1 mærke (= forstk). Lad mærkerne følge med arb op. Når A.1 er strikket 1 gang i højden er der 266-298-350-370-418 m på p. Derefter strikkes A.2 (= 7 m) over A.1 til færdig mål. Når arb måler 10 cm tages der ind således:
* 2 vr sm, 5-4-4-3-3 vr, A.2 *, gentag fra *-* 8-10-12-14-16 gange til, 2 vr sm, 5-4-4-3-3 vr, mærke, * 2 vr sm, 5-4-4-3-3 vr, A.2 *, gentag fra *-* 8-10-12-14-16 gange til, 2 vr sm, 5-4-4-3-3 vr, mærke = 246-274-322-338-382 m (20-24-28-32-36 m taget ind). Strik videre med vr og mønster som før til arb måler 13-14-14-15-15 cm.
Derefter tages der ind således:
* 4-3-3-2-2 vr, 2 vr sm, A.2 *, gentag fra *-* 8-10-12-14-16 gange til, 4-3-3-2-2 vr, 2 vr sm, mærke, * 4-3-3-2-2 vr, 2 vr sm, A.2 *, gentag fra *-* 8-10-12-14-16 gange til, 4-3-3-2-2 vr, 2 vr sm, mærke = 226-250-294-306-346 m (20-24-28-32-36 m taget ind). Fortsæt indtagningerne (dvs der tages ind skiftevis på hver side af hvert vr-parti) på hver 3.-4.-4.-5.-5.cm 4-3-3-2-2 gange til = 146-178-210-242-274 m. Næste omg strikkes således: * 1 vr, A.2 *, gentag fra *-* 8-10-12-14-16 gange til, 1 vr, mærke, * 1 vr, A.2 *, gentag fra *-* 8-10-12-14-16 gange til, 1 vr, mærke. Strik videre med dette mønster. Når arb måler 30 cm tages der 1 m ud på hver side af hvert mærke (= 4 m taget ud) – læs UDTAGNINGSTIPS. De nye m strikkes vr. Gentag udtagningen på hver 1½.-2.-2½.-3½.-3½.cm 9-7-6-5-5 gange til = 186-210-238-266-298 m. Når arb måler 46-47-48-49-50 cm strikkes der retstrik over 7 m på hver side af mærketråden i hver side (= 14 m retstrik i hver side), de resterende m strikkes som før.
Når arb måler 48-49-50-51-52 cm strikkes der kun videre over de første 93-105-119-133-149 m på omg (= rygstk), m til forstk sættes på en tråd.

RYGSTK:
= 93-105-119-133-149 m. Arb strikkes nu frem og tilbage. Luk 4 m af i beg af de 2 næste p til ærmegab = 85-97-111-125-141 m. Tag derefter ind til ærmegab indenfor 3 m retstrik, tag 1 m ind i hver side på hver 2.p 4-10-16-23-29 gange, der tages ind ved at strikke 2 m vr sammen (når indtagningerne går ind over m i A.2 tages der ind med 2 m ret sammen, de m som ikke går op i mønsteret strikkes i glatstrik) = 77-77-79-79-83 m. Når arb måler 65-67-69-71-73 cm sættes de midterste 31-33-35-37-39 m på en tråd til hals og hver skulder strikkes færdig for sig = 23-22-22-21-22 m. På næste p fra halsen strikkes de første 2 m ret sammen = 22-21-21-20-21 m. Maskerne som ikke går op i A.2 strikkes videre i glatstrik. Der fortsættes med A.2, vr-m og glatstrik som før. Når arb måler 66-68-70-72-74 cm strikkes der 2 p retstrik over alle m, derefter lukkes der af. Strik den anden skulder på samme måde.

FORSTK:
= 93-105-119-133-149 m. Arb strikkes nu frem og tilbage. Strik som rygstk til arb måler 57-59-61-63-65 cm. Nu sættes de midterste 21-23-25-27-29 m på en tråd til hals og hver skulder strikkes færdig for sig. Videre lukkes der af på hver 2.p mod halsen således: 2 m 2 gange og 1 m 2 gange. Fortsæt med indtagninger til ærmegab, når alle indtagninger er færdig er der 22-21-21-20-21 m på p. Maskerne som ikke går op i A.2 strikkes videre i glatstrik. Der fortsættes med A.2, vr-m og glatstrik som før. Når arb måler 66-68-70-72-74 cm strikkes der 2 p retstrik - se forkl over- over alle m, derefter lukkes der af. Strik den anden skulder på samme måde.

Saml 100-120 m op (inkl m på tråden til hals) på rundp 3,5 med Muskat. Strik 4 omg retstrik. Luk af.

= tag 1 m løst af p, 2 r sammen, løft den løse m over

Kommentarer (83)

Skriv din kommentar her!

Birgit Klitgaard 14.02.2018 - 16:11:

Är antalet maskor för många på strl m/l eller är antalet A1 mönster för få?

DROPS Design 21.02.2018 kl. 15:36:

Hej Birgit Det skall stämma.... 6+M1(=9m)=15mx11=165 + 6 = 171 og alt en gang til 171x2= 242 maskor. Lycka till!

Eva 02.02.2018 - 18:19:

Hallo, Was heißt: "Die Abnahmen wie zuvor (d.h.abwechselnd an jeder Seite der...) Was meint ihr mit abwechselnd? LG Eva

DROPS Design 05.02.2018 kl. 08:26:

Liebe Eva, bei der 1. Abnahhme werden Sie die 2 letzte li Maschen zusammenstricken, bei der nächsten Abnahme werden Sie die 2 ersten linke Maschen Zusammenstricken, und so immer wiederholen, dh bei der nächsten Abnahme stricken Sie die 2 letzten li Maschen, dann die 2 ersten usw zusammen. Viel Spaß beim stricken!

Juliane 05.08.2017 - 09:23:

Bonjour, j'ai commencé votre modèle en taille S, avec le même coton et des aiguilles 3.5 et 4 comme recommandé. Mon échantillon correspondait au votre. Après avoir terminé le point mousse et commencé le A.1 mon tricot me semble très large (120cm aux hanches alors qu'il me faudra 90). Comment puis-je ajuster le nombre de mailles à monter? Merci d'avance!

DROPS Design 07.08.2017 kl. 11:45:

Bonjour Juliane, quand on tricote A.1, on a des mailles envers entre chaque diagramme, le motif va se rétracter davantage que s'il était en jersey. Si votre tension était juste pour votre échantillon et que vous avez bien conservé la même tension, vous devriez avoir les bonnes mesures, mais un peu plus loin en hauteur, quand le motif se sera "mis en place". Bon tricot!

Ditte 20.07.2017 - 09:39:

Hej, Jeg er igang med en str. M/L, og nu skal jeg igang med A.2. Jeg kan dog ikke finde ud af, om jeg skal fortsætte i retstrik, som man skulle i starten, eller om jeg skal strikke glatstrikning, nu hvor jeg er nået til mønster-delen. Skal jeg strikke vrang eller ret eller skifte mellem dem? På billedet synes jeg mere, det ligner glatstrik end retstrik. Håber, I kan hjælpe, så jeg kan komme videre med projektet.

DROPS Design 09.08.2017 kl. 15:10:

Hej Ditte, A.2 strikkes i glatstrik. God fornøjelse!

Erica 16.06.2017 - 12:56:

Hej! Jag är osäker på hur jag ska sticka vidare efter att jag stickat A1 + A2 en gång på höjden. Ska jag bara fortsätta med A2 tills arbetet mäter 10 cm? För annars minskar jag ju maskor om jag stickar A1 också.

DROPS Design 16.06.2017 kl. 14:09:

Hej! Jo, efter att du har stickat A.1 en gång fortsätter du med endast A.2 enligt beskrivningen.

Rosalinde 09.04.2017 - 22:22:

Hoi, wanneer ik van recht naar averecht brei ziet dit er veel losser uit dan de rest. Vooral wanneer ik een omslag heb gemaakt (recht) en dan terug ga naar averecht is dit het geval. Als ik van averecht naar recht ga heb ik hier geen last van. Hebben jullie hier misschien een oplossing voor? Alvast bedankt

DROPS Design 10.04.2017 kl. 12:17:

Hoi Rosalinde, Als je op de 'normale wijze' een omslag maakt bij een overgang tussen recht naar averecht, maak je in feite anderhalve omslag waardoor het gaatje wat groter wordt. Een oplossing kan zijn is dat je de draad de andere kant om legt (a.h.w. tegen de klok in over de rechter naald)voordat je met de averechtse steken begint. Anders gezegd: je brengt de draad niet naar de voorkant als je begint met averecht en je maakt ook nog geen omslag, maar pas bij het draad omslaan breng je de draad over de rechter naald naar voren. Bij het doorhalen en af laten gaan moet je de draaid misschien even vasthouden/tegenhouden met je vinger, zodat er een omslag ontstaat.

Katrina Smithen 30.01.2017 - 10:30:

Pattern 160-24. I am knitting Small. When the pattern says P7 then follow A1. Is it P7? because in the picture on the model it looks like stocking stitch. When you move on to A2 is it P7 or K7 then follow A2 again it looks like stocking stitch in the picture, I am looking at the side panel on the model.

DROPS Design 30.01.2017 kl. 14:08:

Dear Mrs Smithen, you are working P 7 between each A.1 = 7 sts in reversed stocking st (P from RS/K from WS when working back and forth). Happy knitting!

Diana 19.01.2017 - 20:52:

Was meint ihr bei der Abnahme für den Armausschnitt mit "innerhalb von 3M Kraus re"...... je 1 M? Nicht direkt am Rand abnehmen? Ich stehe ein wenig auf dem Schlauch.... Es ist wirklich ein schönes Stück und ich hoffe es nun beim 2. Anlauf auch fertig zu stellen ;0). Viele liebe Grüße von der Spree

DROPS Design 20.01.2017 kl. 09:17:

Liebe Diana, die Abnahmen für den Armausschnitt werden innerhalb 3 M Kraus re gestrickt, so nehmen Sie nach die 3 ersten M Kraus re am Anfang der Reihe ab, und am Ende der Reihe nehmen Sie vor den 3 letzten M Kraus re ab. Viel Spaß beim stricken!

Alena 25.11.2016 - 20:51:

Hallo, Ich habe gerade angefangen dieses Oberteil zu Stricken und stecke gerade fest. Ich habe die erste Reihe von A.1 gestrickt. Wie stricke ich die nächste Runde? Werden die 7 linken Maschen (Größe S) weiter links gestrickt? Und im Muster A.1 heißt das leere Kästchen Hinrunde Rechts Rückrunde links, stricke ich also die zweite Reihe von A.1 links? Demnach stricke ich die zweite Runde nach den zwei Krausrippen nur links? Vielen Dank für die Hilfe! Viele Grüße, Alena

DROPS Design 28.11.2016 kl. 09:00:

Liebe Alena, bei der 1. Runde in A.1 haben Sie 2 M. in jedem Rapport abgenommen (1. Reihe = 9 M with 2 Abnahmen = 7 M. sind jetzt übrig. Bei der 2. Reihe in A.1 stricken Sie die 7 übrigen Maschen re. von der Vorderseite ( = in der Runde gestrickt), und die 7 li. M. zwischen A.1 werden auch li. gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

Carole JANVIER 12.06.2016 - 16:42:

Très bel, je débute dans le tricot je vais essayer de le tricoter.

Kommentere opskrift DROPS 160-24