DROPS / 167 / 1

Beach Date by DROPS Design

Strikket DROPS kjole i ”Muskat” med rundt bærestykke og hulmønster, strikket ovenfra og ned. Str S - XXXL.

DROPS Design: Model nr r-688
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
550-600-650-700-800-850 g f.nr 05, støvrosa

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (60 og 80 cm) nr 4 - eller det p.nr du skal bruge for at få 21 m x 28 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS STRØMPEP OG RUNDP (60 og 80 cm) nr 3,5 - til kanter i retstrik.
----------------------------------------------------------

Kommentarer (55)

Garnet til denne opskrift koster fra 209kr. Læs mere.

Se diag A.1-A.3. Se diag for rigtig str.

UDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 m ud ved at slå om. På næste omg strikkes omslaget drejet ret, så der ikke bliver hul. Gentag udtagningen på skiftevis højre og venstre side af de fire mærker.

INDTAGNINGSTIPS:
Strik til der er 4 m tilbage før mærket i siden: tag 1 m løst af p som om den skulle strikkes ret, 1 ret, løft den løse m over, 4 m ret, 2 m ret sammen = 2 m taget ind. Gentag i den anden side.
----------------------------------------------------------

KJOLE:
Kjolen strikkes rundt ovenfra og ned.

BÆRESTK:
Slå 126-132-138-140-146-150 m op på rundp 3,5 med Muskat. Strik 4 omg retstrik - se forkl over. Skift til rundp 4. Sæt et mærke i starten af omg. Strik 1 omg glatstrik hvor der tages 4-8-6-4-7-12 m ud jævnt fordelt = 130-140-144-144-153-162 m. Derefter strikkes der 0-0-0-0-2-2 omg til med glatstrik. På næste omg strikkes der mønster A.1 - se diag til rigtig str, 13-14-16-16-17-18 rapporter på omg. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når hele A.1 er strikket færdig i højden måler arb 11-11-12-12-13-13 cm og der er 234-252-288-320-340-360 m på omg. Nu sættes der 2 mærker i arb som markerer overgangen til mønsteret som fortsætter nedad ryggen. Strik de første 12.-12.-12.-14.-14.-14.m og sæt et mærke her. Dette er nu starten på omg! Derefter sættes det andet mærke efter 49-49-49-53-53-53 m uden at strikke m først. Nu strikkes der mønster - se diag for rigtig str, således: Strik A.2 (= 49-49-49-53-53-53 m). OBS: Mønsteret i A.2 skal passe over mønster A.1. Dvs, m med pilen i diag A.2 skal passe over m med pil i diag A.1. Der strikkes glatstrik over de resterende m på omg, SAMTIDIG tages der 20-26-14-14-30-42 m ud jævnt fordelt over m i glatstrik = 254-278-302-334-370-402 m.
Næste omg strikkes således: Strik mønster som før over de første 49-49-49-53-53-53 m, strik 14-17-22-25-32-38 m glatstrik, sæt de næste 50-56-58-64-68-72 m på en tråd (= ærme), slå 8 nye m op under ærmet (sæt et mærke midt mellem disse nye m, dvs 4 nye m på hver side af mærket), strik de næste 77-83-93-103-117-129 m, sæt de næste 50-56-58-64-68-72 m på en tråd til ærme, slå 8 nye m op under ærmet (sæt et mærke midt mellem disse nye m, dvs 4 nye m på hver side af mærket), strik de resterende 14-17-22-25-32-38 m på omg. Der er nu 85-91-101-111-125-137 m til forstk og rygstk = 170-182-202-222-250-274 m totalt.

RYG & FORSTK:
ARB MÅLES VIDERE HERFRA! Fortsæt mønsteret bag på ryggen som før, og strik glatstrik over de resterende m på omg. OBS: Der fortsættes løbende med glatstrik på ryggen når mønsteret er strikket færdig.
Når arb måler 4 cm tages der 1 m ind på hver side af mærket i hver side - læs INDTAGNINGSTIPS! Gentag indtagningen på hver 5.-5½.-5½.-6.-6½.-7.cm 3 gange til = 154-166-186-206-234-258 m. Når arb måler 24-26-27-29-30-32 cm sættes der 4 nye mærker i arb med start fra mærket i højre side. OBS: Fjern de 2 mærker som sidder på hver side af hulmønsteret på ryggen først!
Strik 16-17-19-21-24-27 m, sæt 1.mærke, strik 45-49-55-61-69-75 m, sæt 2.mærke, strik 16-17-19-21-24-27 m, her sidder mærket til venstre side, strik 16-17-19-21-24-27 m, sæt 3.mærke her, strik 45-49-55-61-69-75 m, sæt 4.mærke, strik de resterende 16-17-19-21-24-27 m frem til mærket i højre side. Lad mærkerne følge med arb. På næste omg tages der 1 m ud før alle mærker (= 6 m taget ud) - læs UDTAGNINGSTIPS. Gentag udtagningen på hver 6.omg 1 gang til, på hver 4.omg 12-12-12-12-9-8 gange, og på hver 6.omg 2-2-2-2-4-4 gange = 250-262-282-302-324-342 m. Når arb måler 62-64-65-67-68-70 cm tages der 2-8-6-4-0-0 m ud jævnt fordelt = 252-270-288-306-324-342 m. Fortsæt med mønster A.3 (= 18 m) 14-15-16-17-18-19 rapporter i bredden. Når hele A.3 er strikket færdig i højden skiftes der til rundp 3,5. Strik 4 p retstrik og luk af.

ÆRMEKANT:
Sæt m fra tråden tilbage på strømpep 4 = 50-56-58-64-68-72 m. Saml 1 m op i hver af de 8 nye m som blev slået op under ærmet = 58-64-66-72-76-80 m. Strik 1 omg glatstrik hvor der tages 4 m ind jævnt fordelt = 54-60-62-68-72-76 m. Fortsæt med 2 omg glatstrik. Skift til strømpep 3,5 og strik 4 omg retstrik. Luk af. Gentag på det andet ærme.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Ændring i diagram A.1 række 29 str. L (et omslag lagt til)
Opdateret online: 30.09.2016

Diagram

= ret
= slå om mellem 2 m. På næste omg strikkes omslaget ret, så der bliver hul
= slå om mellem 2 m. På næste omg strikkes omslaget drejet ret (dvs i bagerste led af m i stedet for i forreste), så der ikke bliver hul.
= 2 m ret sammen
= tag 1 m løst af p, 1 ret, løft den løse m over
= tag 1 m løst af p, 2 m ret sammen, løft den løse m over.
= m med pil i diag A.2 skal strikkes over m med pil i A.1

Kommentarer (55)

Skriv din kommentar her!

Carmen 02.06.2018 - 03:12:

Tengo una duda.en el tip para aumentar dice que se haga alternativamente sobre los 4 mp pero hay dos más los correspondientes a los laterales? Esos como se aumentan?Gracias por atenderme

DROPS Design 03.06.2018 kl. 10:23:

Hola Carmen. Los aumentos se hacen en los 4 marcapuntos del canesú. Los 2 marcapuntos laterales son necesarios para hacer más tarde las disminuciones para entallar el vestido.

Oksana 10.05.2018 - 18:49:

Please explain this parts of the description: ...insert 4 new markers in piece... and then - On next round inc 1 st before all markers (= 6 sts inc). Question: 1st ince before 1st marker, 2-d inc- before 2d marker...4th marker - Fourth inc. Please specify where the other 2 inc are to be done. Thanks!

DROPS Design 11.05.2018 kl. 07:54:

Hi Oksana, You have 2 markers from when you worked the yoke and the 4 new markers. So you increase in front of all 6 of these markers, Happy knitting!

Satu 08.04.2018 - 19:29:

Kaarroke: Neulo ensimmäiset 12 s ja kiinnitä 1 merkki tähän. Krs:n vaihtumiskohta on jatkossa tässä! Kiinnitä sitten toinen merkki seuraavien 49s:n jälkeen (neulomatta s:t). Jatka neulomalla mallineuletta .... Seuraava krs neulotaan näin: Neulo ensimmäisillä 49s:lla mallineuletta kuten aiemmin....Mutta kun ensin käskettiin ensimmäiset 49 silmukkaa neulomatta ja vasta sen jälkeen neulomaan mallineuletta. Ja tuossa toisessa kohdassa sanotaan, että neulo kuten aiemmin...

Claartje Hoekzema 06.01.2018 - 09:06:

Ik zou het jurkje graag iets verlengen, waar in het patroon zou ik dit het beste kunnen doen?

DROPS Design 08.01.2018 kl. 09:56:

Hoi Claartje, Dit kun je het beste aan het einde in het rokgedeelte doen, nadat je alle meerderingen hebt gemaakt en voordat je A.3 breit. Je kunt er ook voor kiezen wat meer naalden tussen de meerderingen te doen.

Frederic Tallaron 28.07.2017 - 18:02:

Bonjour, concernant le modèle de la robe tricot ajourée , est ce que d'après le schéma A1 du modèle en M les 1ères augmentations se font t'elles sur un rang envers ou un rang endroit et plusieurs fois sur le même rang, car je suis un peu perdue , merci d'avance

DROPS Design 31.07.2017 kl. 11:13:

Bonjour Mr Tallaron, la robe se tricote en rond, les augmentations vont se faire sur un tour en mailles endroit. Tricotez le diagramme en le lisant de gauche à droite tous les tours, et augmentez dans chaque diagramme comme indiqué - placer un marqueur entre chaque A.1 peut vous aider à bien visualiser les augmentations de chaque A.1 et votre nombre de mailles à chaque fois. Bon tricot!

Ute Vogel 03.05.2017 - 08:23:

Ein sehr schönes Kleid, das ich bald fertig habe. Ein Kompliment für Ihre Seite, es gibt hier so schöne Anleitungen, dass ich mich oft nicht entscheiden kann, was ich als nächste machen möchte.

Dang 06.03.2017 - 10:21:

C'est clair pour moi maintenant. Merci beaucoup ! Excellente journée à vous !!

Dang 06.03.2017 - 10:07:

Bonjour, Merci pour votre réponse. Encore la dernière question pour bien confirmer votre réponse. Quand vous parlez de l'augmentation avant et après des marqueurs, c'est sur l'augmentation des différents marqueurs de la même ligne ou c'est l'augmentation du même marqueur sur des différentes lignes?

DROPS Design 06.03.2017 kl. 10:17:

Bonjour Mme Dang, vous tricotez 1 tour en augmentant avant chaque marqueur, puis au tour d'augmentations suivant, augmentez après chaque marqueur, répétez ainsi ces tours d'augmentations, soit avant (= à droite des marqueurs), soit après (= à gauche des marqueurs). Bon tricot!

Dang 04.03.2017 - 14:14:

Bonjour, j'ai une question concernant la partie quand on commence à augmenter avec 6 marqueurs. Qu'est-ce que ça veut dire "faire suivre les marqueurs au fur et à mesure"? Et dans l'explication pour augmentations aussi, "répéter ces augmentations alternativement à droite et à gauche des 4 marqueurs", alors est-ce que les augmentations sont toujours faites AVANT chaque marqueur ou pas ? Merci d'avance pour votre réponse !

DROPS Design 06.03.2017 kl. 09:06:

Bonjour Mme Dang, ces marqueurs doivent rester en place au fur et à mesure de votre travail, ils servent à délimiter des zones de travail et doivent donc rester sur l'aiguille/entre les mailles indiquées. Quand on augmente alternativement à droite à à gauche des marqueurs, on va augmenter d'abord avant (= à droite) puis à l'augmentation suivante on augmentera après (= à gauche). Et on répète ainsi ces augm: une fois avant puis à l'augmentation suivante, après les marqueurs. Bon tricot!

Laura 25.02.2017 - 07:15:

Hallo! Ich habe das Kleid in XL angefangen zu stricken und das Muster A.1 beendet, die Maschenanzahl stimmt auch. Beim nächsten Schritt (Verlegung des Rundenbeginns und Muster A.2) liegen die mit einem Pfeil markierten Maschen nicht übereinander, es sind 7 M zu viel dazwischen. Habe ich irgend etwas falsch gemacht?

DROPS Design 27.02.2017 kl. 09:36:

Liebe Laura, beachten Sie, daß Sie die korrekte Maschenanzahl am Ende A.1 (= 18 oder 20 je nach der Größe haben), dann stricken Sie noch die ersten 12-14 M (= die ersten M der 1. A.1 = 6 M der ersten M sind jetzt übrig), dann A.2 stricken, die Pfeile werden gerade über die markierte M in A.1 sein. Viel Spaß beim stricken!

Kommentere opskrift DROPS 167-1