Juliana by DROPS Design

Strikket DROPS bluse i ”BabyAlpaca Silk” eller "DROPS ♥ You #7" med raglan og hulmønster. Str S - XXXL.

  • Juliana / DROPS 161-22 - Strikket DROPS bluse i ”BabyAlpaca Silk” eller DROPS ♥ You #7 med raglan og hulmønster. Str S - XXXL.
  • Juliana / DROPS 161-22 - Strikket DROPS bluse i ”BabyAlpaca Silk” eller DROPS ♥ You #7 med raglan og hulmønster. Str S - XXXL.
DROPS Design: Model nr bs-079
Garngruppe A
----------------------------------------------------------
300-350-400-400-450-500 g f.nr 8112, isblå

Eller brug:
DROPS ♥ You #7 fra Garnstudio
300-350-400-400-450-500 g f.nr 06, lys blå

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 og 60 eller 80 cm) nr 3 – eller det p.nr du skal bruge for at få 24 m x 32 p glatstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

70% Alpaca, 30% Silke
fra 33.95 kr /50g
DROPS BabyAlpaca Silk uni colour DROPS BabyAlpaca Silk uni colour 33.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 203.7kr. Læs mere.

Se diag A.1-A.2. Sørg for at mønsteret kommer over hinanden som i diag A.1.

UDTAGNINGSTIPS:
Strik frem til 1 m før mærket, slå om, 2 m ret (mærket sidder midt mellem disse m), slå om. På næste omg strikkes omslaget drejet ret (dvs i bagerste del af m i stedet for i forreste) for at undgå hul.

RAGLAN:
Der tages 1 m ind på hver side af hvert mærke.
DER TAGES IND PÅ HVER 4.OMG SÅLEDES:
Der tages kun ind på 1.omg men for at hulmønsteret skal stemme forklares alle 4 omg.
1.OMG: Start 5 m før hvert mærke og strik således: 3 ret sammen, slå om, 1 drejet ret, 2 ret (mærket sidder midt mellem disse 2 m), 1 drejet ret, slå om, 3 drejet ret sammen.
2.OMG: Strik ret over alle m, omslagen strikkes ikke drejet, de skal danne huller.
3.OMG: Start 4 m før hvert mærke og strik således: 2 ret sammen, slå om, 1 drejet ret, 2 ret (mærket sidder midt mellem disse 2 m), 1 drejet ret, slå om, 2 drejet ret sammen.
4.OMG: Strik som 2.omg.
DER TAGES IND PÅ HVER 2.OMG SÅLEDES:
1.OMG: Start 5 m før hvert mærke og strik således: 3 ret sammen, slå om, 1 drejet ret, 2 ret (mærket sidder midt mellem disse 2 m), 1 drejet ret, slå om, 3 drejet ret sammen.
2.OMG: Strik ret over alle m, omslagen strikkes ikke drejet de skal danne hul.

MØNSTER-1:
1.OMG: Strik vrang.
2.OMG: Strik ret.
3.OMG: Strik ret.
4.OMG: Strik * 2 m ret sammen, slå om *, gentag fra *-* p ud.
5.OMG: Strik som 3.omg.
----------------------------------------------------------

BLUSE:
Arb strikkes nedenfra og op, rundt på rundp.

RYG- OG FORSTYKKE:
Slå 224-252-266-294-322-350 m op på rundp 3 med BabyAlpaca Silk. Strik 4 omg retstrik – se forkl over. Derefter strikkes A.1 (= 14 m) totalt 16-18-19-21-23-25 gange i bredden.
Når A.1 er strikket 1 gang i højden er der 192-216-228-252-276-300 m på p. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! På næste omg tages der 16-16-12-12-12-12 m ind jævnt fordelt = 176-200-216-240-264-288 m. Arb måler nu ca 21-21-21-21-24-24 cm. Arb strikkes videre i glatstrik. Sæt 1 mærke i starten af omg, derefter 1 mærke efter 88-100-108-120-132-144 m. Der er nu 88-100-108-120-132-144 m på forstk og rygstk. Når arb måler 25-25-25-25-28-28 cm tages der 1 m ud på hver side af begge mærker (= 4 m taget ud) – læs UDTAGNINGSTIPS. Gentag udtagningen på hver 1.-2.-1.-1.-1.-1.cm 4-2-4-4-4-4 gange til = 196-212-236-260-284-308 m. Når arb måler 31-32-33-34-35-36 cm lukkes der af til ærmegab i hver side således: Luk de første 6 m af, strik til der er 6 m tilbage før mærke i siden, luk de næste 12 m af, strik til der er 6 m tilbage, luk de sidste 6 m af. Klip og hæft tråden.
Der er nu 86-94-106-118-130-142 m på rygstk og forstk. Læg arb til side og strik ærmerne.

ÆRME:
Arb strikkes rundt på strømpep. Slå 46-46-50-52-56-58 m op på strømpep 3 med BabyAlpaca Silk. Strik 4 omg retstrik. På næste omg strikkes der ret og der tages 2-2-6-4-4-2 m ud jævnt fordelt = 48-48-56-56-60-60 m. Derefter strikkes A.2 (= 12-12-14-14-12-12 m) totalt 4-4-4-4-5-5 gange i bredden. Når A.2 er strikket 1 gang i højden strikkes arb videre i glatstrik. Sæt 1 mærke i starten af omg. Når arb måler 7-6-8-8-8-7 cm tages der 1 m ud på hver side af mærket (= midt under ærmet). Gentag udtagningen på hver 3.-2½.-2½.-2.-2.-2.cm 13-16-14-17-17-19 gange til = 76-82-86-92-96-100 m. Når arb måler 48-48-47-47-47-47 cm (kortere mål i de større str pga længere ærmekuppel og bredere skuldervidde) lukkes de midterste 12 m af under ærmet = 64-70-74-80-84-88 m. Læg arb til side og strik 1 ærme til.

BÆRESTK:
Sæt ærmerne ind på samme rundp som ryg- og forstykke hvor der er lukket af til ærmegab = 300-328-360-396-428-460 m. Sæt 1 mærke i alle overgange mellem ryg- og forstykke og ærmerne (= 4 mærker). Fortsæt i glatstrik SAMTIDIG tages der ind til RAGLAN – se forkl over således: Tag ind på hver 4.omg 7-5-3-0-0-0 gange, derefter på hver 2.omg 8-14-20-27-29-30 gange. Efter alle indtagninger til raglan er der 180-176-176-180-196-220 m tilbage på p. Strik 1 omg vrang, 1 omg ret Samtidig med at der tages 36-32-28-32-44-68 m ind jævnt fordelt = 144-144-148-148-152-152 m. Derefter strikkes MØNSTER-1 – se forkl over. Strik 4 omg retstrik. Luk derefter alle m løst af.

symbols = 2 ret sammen
symbols = tag 1 m løst af p, 1 r, løft den løse m over
symbols = slå om mellem 2 m
symbols = tag 1 m løst af p, 2 ret sammen, løft den løse m over

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 161-22) for mål og udregninger.

Kommentarer / Spørgsmål (76)

country flag Evelyne Bachofer wrote:

Guten Tag Wenn ich bei der 5. Reihe des Diagramms starte, geht es nicht auf. Ich stricke das überzogene Abnehmen und müsste nachher 3 M sticken 1 U 3 re 1U 3 re. Das funktioniert nicht. 1 überz. Abn. 2 re, statt 3, damit zwischen den U 3 M sind. Was ist nocht richtig? Besten Dank für Ihre Hilfe. Gruss E. bachofer

13.02.2021 - 19:58

DROPS Design answered:

Liebe Frau Bachofer, meinen Sie am Anfang A.1? die erste Abnahme in A.1 wird mit der letzte Masche von der vorrigen Runde angefangen, und dann immer die letzte Masche vom Diagram mit den 2 ersten Maschen vom nächsten Diagram stricken, so nehmen Sie 2 Maschen in jedem Diagram ab. Kann es Ihnen helfen? Viel Spaß beim stricken!

15.02.2021 kl. 08:36

country flag Sztupovszki Lászlóné wrote:

Üdvözlöm, ezt a mintát csak körben lehet kötni? Oda-vissza nem? Köszönöm

02.12.2020 - 08:15

DROPS Design answered:

Üdvözlöm, inkább igen. Át lehet alakítani a körkötőtűre írt kötésmintákat. Happy knitting!

02.12.2020 kl. 10:44

country flag Małgorzata Urban wrote:

Dziękuję za odpowiedź, właśnie wzór się kształtuje prawidłowo, pozdrawiam

27.07.2020 - 21:21

country flag Małgorzata wrote:

Witam jeszcze raz, w schemacie w co drugim rzędzie zaznaczone sa tylko oczka prawe, rozumiem, że po przerobieniu rzędu w którym formuje się wzor, nastepny same oczka prawe i tak przez cały schemat , nie rozumiem tego oznaczenia, pozdrawiam

25.07.2020 - 22:54

DROPS Design answered:

Witaj Małgosiu! Dokładnie tak, sweterek jest przerabiany na drutach z żyłką na okrągło, więc jest przerabiany cały czas na prawej stronie robótki. Okrążenia parzyste są przerabiane oczkami prawymi (wtedy narzuty z poprzedniego okrążenia staną się dziurkami i uzyskasz piękny ażurowy wzór). Pozdrawiamy!

27.07.2020 kl. 09:33

country flag Małgorzata Urban wrote:

Witam, zrobiłam diagram A 1 dla rozmiaru S i nie zgadza mi się długość według wyjaśnienia wzoru, mój wyszedł dużo za długi, rzędy parzyste przerabiamy na prawo, proszę o pomoc

21.07.2020 - 18:19

DROPS Design answered:

Witaj Malgosiu! Jeśli nie wykonywałeś próbki na początku to tak może być, sama to przerobiłam kilka razy:) Jak nie chcesz pruć, to wykonaj krótszą część dżersejem. Problem pojawi się jednak na wysokości reglanu. Jak przerabiać poszczególne okrążenia znajdziesz w części ŚCIEG FANTAZYJNY-1. Pozdrawiamy!

22.07.2020 kl. 09:19

country flag Kalinda wrote:

Hallo, ich möchte das Muster gerne von oben nach unten stricken. Geht das auch? Wie muss ich das Diagramm vom Muster dann lesen?

08.06.2020 - 12:32

DROPS Design answered:

Liebe Kalinda, wahrscheinlich können Sie das Modell so anpassen, die Diagramme sollten Sie auch so anpassen (Maschenprobe stricken wäre eine gute Idee), am besten wenden Sie sich an Ihrem DROPS Laden, sicher kann man Ihnen dort weiterhelfen. Viel Spaß beim stricken!

08.06.2020 kl. 16:00

country flag Laura wrote:

Buongiorno! Vi ho scritto una domanda un paio di settimane fa ma penso non l’abbiate letta.. aspetto una risposta..

16.12.2019 - 09:50

DROPS Design answered:

Buongiorno Laura. Per un corretto allineamento, al terzo giro di A1, passa la 1a maglia, lavora le due m successive insieme e accavalla la m passata. Dal giro 5, la m che deve passare è l'ultima del giro precedente. Inoltre, dal giro 25, l'inizio del giro viene spostato di una m a sinistra e ai giri 65 e 71 (nelle 2 taglie più grandi) di 2 maglie a sinistra. Buon lavoro!

16.12.2019 kl. 10:48

country flag Laura wrote:

Vorrei realizzare questo maglioncino, ci ho provato tante volte ma proprio non riesco a far quadrare il motivo. Sto lavorando il diagramma A1 ma le maglie accavallate non mi rimangono una sopra l’altra come nella foto, ma tendono verso sinistra.. eppure i punti sono giusti, è possibile che sia sbagliato il diagramma? Penso ci sia qualcosa che non va quando si passa una maglia a dritto, si lavorano 2 maglie insieme a dritto e si accavalla la prima.. non ho trovato comenti in italiano inerenti

02.12.2019 - 19:19

country flag Noelani wrote:

Size L and XL both require same number grams of wool... is this correct?

01.12.2019 - 14:09

DROPS Design answered:

Hi Noelani, Yes. This is enough yarn for both sizes, Happy knitting!

02.12.2019 kl. 07:32

country flag Lorinda wrote:

Hello. I am now on round 25 of A.1 and the diagram has a jog to the left. I figured out how to line up the center 7 stitches in the diagram and count out left and right to locate how to align the YO’s etc. I have 3 stitches from the beginning of the round not accounted for in the diagram. How to begin this round? You answered before that I use 1 stitch from the previous round to line up the triangle symbol. How do I line up a jog in diagram?

21.11.2019 - 11:48

DROPS Design answered:

Dear Lorinda, at the beg of round 25, work the first stitch of the round and place the marker from beg of round here, rounds start now here, and the last stitch of each repeat will be the first stitch of next repeat. Happy knitting!

21.11.2019 kl. 13:08

Kommentere opskrift DROPS 161-22

161-22 Juliana

larsouillebricole, France

Sweater for M.

skasia, Poland