DROPS / 156 / 54

Shifting Sand by DROPS Design

Hæklede DROPS tøfler i ”Andes”. Str 35 - 43.

Tags: tøfler,
DROPS Design: Model nr an-027
Garngruppe E eller C + C
----------------------------------------------------------
Størrelse: 35/37 – 38/40 – 41/43
Fodens længde: 22-24-27 cm
Materialer:
DROPS ANDES fra Garnstudio
100-100-200 g f.nr 0619, beige

DROPS HÆKLENÅL nr 7 – eller den nål du skal bruge for at få 10 fm x 11 rækker på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

fra 28.95 kr /100g
DROPS Andes uni colour DROPS Andes uni colour 28.95 kr /100g
YarnLiving
Bestil
DROPS Andes mix DROPS Andes mix 30.50 kr /100g
Garnet til denne opskrift koster fra 28.95kr. Læs mere.

Instruktioner

HÆKLEINFO:
Hver række med fm starter med 1 lm, lm erstatter IKKE første fm på rækken.

HÆKLETIPS:
Hver række fra retsiden: Hækl i bagerste led af m.
Hver række fra vrangen: Hækl i forreste led af m.

HÆKLES SAMMEN:
* Stik nålen ind i næste m, hent tråden *, gentag fra *-* en gang til, slå om og træk tråden gennem alle 3 m på nålen.
----------------------------------------------------------

TØFFEL:
Arb hækles frem og tilbage, nedenfra og op. Hækl 50-54-60 lm (inkl 1 lm til at vende med) på nål 7 med Andes. Hækl 2 fm i 2.lm fra nålen, 1 fm i hver lm til der er 1 lm tilbage, 2 fm i sidste lm = 51-55-61 fm – læs HÆKLEINFO! Derefter hækles 1 fm i hver fm – læs HÆKLETIPS, til arb måler 5-6-7 cm. Derefter hækles der således:
1.RÆKKE: Hækl 1 fm i hver af de første 18-20-23 fm, * hækl de 2 næste fm sammen – LÆS HÆKLES SAMMEN *, gentag fra *-* 6 gange til, 1 fm i hver af de sidste 19-21-24 fm = 44-48-54 fm.
2.RÆKKE: Hækl de 2 første fm sammen, 1 fm i hver af de næste 19-21-24 fm, hækl de 2 næste sammen, 1 fm i hver af de næste 19-21-24 fm, hækl de sidste 2 fm sammen = 41-45-51 fm. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN!
3.RÆKKE: Hækl 1 fm i hver af de første 13-15-18 fm, * hækl de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* 6 gange til, 1 fm i hver af de sidste 14-16-19 fm = 34-38-44 fm.
4.RÆKKE: Hækl de 2 første fm sammen, 1 fm i hver af de næste 14-16-19 fm, hækl de 2 næste sammen, 1 fm i hver af de næste 14-16-19 fm, hækl de sidste 2 fm sammen = 31-35-41 fm.

5.RÆKKE: Hækl 1 fm i hver af de første 8-10-13 fm, * hækl de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* 6 gange til, 1 fm i hver af de sidste 9-11-14 fm = 24-28-34 fm.
6.RÆKKE: Hækl de 2 første fm sammen, 1 fm i hver af de næste 9-11-14 fm, hækl de 2 næste sammen, 1 fm i hver af de næste 9-11-14 fm, hækl de sidste 2 fm sammen = 21-25-31 fm.

Her afsluttes indtagningen i str 35/37 og 38/40, klip og hæft tråden.

STR 41/43:
7.RÆKKE: Hækl de 2 første fm sammen, 1 fm i hver af de næste 12 fm, hækl de 2 næste sammen, 1 fm i hver af de næste 13 fm, hækl de sidste 2 fm sammen = 28 fm.
8.RÆKKE: Hækl de 2 første fm sammen, 1 fm i hver af de næste 11 fm, hækl de 2 næste sammen, 1 fm i hver af de næste 11 fm, hækl de sidste 2 fm sammen = 25 fm. Klip og hæft tråden.

MONTERING:
Start under foden foran på tåen. Sy sammen i kanten i yderste led af yderste m så sømmen ikke bliver tyk. Sy sammen midt under foden, op langs hælen midt bagpå. Klip og hæft tråden.

HÆKLEKANT:
Der hækles en picot kant rundt om tøflens åbning. Start midt bagpå tøflen og hækl på nål 7 med Andes således: 1 km, * 3 lm, 1 st i den 1.lm, spring over 1 fm, 1 km i næste m *, gentag fra *-* og afslut med 1 km i km i beg af omg.

Hækl 1 tøffel til på samme måde.

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 156-54) for mål og udregninger.

Annabelle 26.01.2019 - 23:53:

Ik snap niet helemaal hoe de onderkant, de zool, eruit zou moeten zien? Bij mij is de slof te klein als ik de aanwijzingen voor maat 38 volg met dezelfde wol en haaknaald. Ik ben nu zelf aan het improviseren. De wol is lekker stevig en warm!

DROPS Design 27.01.2019 kl. 13:20:

Dag Annabelle,

Heb je ook eerst een proeflapje gemaakt om te kijken of de stekenverhouding juist is? Misschien moet je met een kleinere naald haken.

Péchoux Catherine 22.09.2018 - 19:57:

Bonjour, Je débute au crochet, et j'ai beaucoup de mal à visualiser la procédure du chausson Drops 156-54; Existe t il des dessins ? Pas à pas , en plus des explications ? Merci beaucoup. bien à vous. catherine

DROPS Design 24.09.2018 kl. 08:52:

Bonjour Mme Péchoux, nous n'avons pas de tuto pour ce modèle: les chaussons se crochètent en rangs, en commençant par la semelle (= droit pendant 5-6-7 cm) puis on va diminuer pour former le dessus du pied. On fait ensuite une couture sous le pied (= on plie le chausson en double et on assemble la chaînette de base ensemble) et au niveau du talon (on assemble les débuts/fins de rangs). On termine ensuite par la bordure tout autour de l'ouverture du chausson. Bon crochet!

Jeanett 21.11.2017 - 18:40:

Jeg har lavet et par til min mor i str. 38/40. Desværre var ét nøgle garn lige præcis ikke nok. Der kunne kun komme picotkant på den ene. Lidt ærgerligt, da udtrykket bliver anderledes, nu hvor jeg i stedet har lavet en hvid kant krebsemasker. Men ellers en nem og hurtig opskrift. De sidder også godt.

Alejandra Nuñez 03.07.2016 - 02:36:

Me han encantado todos sus tejidos No había encontrado una página mejor. Quiero preguntar que quiere decir "trabajar p.e." en el tejido? muchas gracias por todos estos patrones y espero su respuesta.

DROPS Design 05.07.2016 kl. 09:07:

Hola Alejandra. Trabajar p.e = punto enano. Aquí tienes el línk del glosario: https://www.garnstudio.com/glossary.php?langf=es&langt=en

Eva Lundberg 21.02.2016 - 02:26:

Tyckte först de blev fina, men då jag tittade på hälen så blev de inte så snygga, ökningen i början är onödig och gör hälen för stor, tyvärr.

Eva Koníčková 07.07.2014 - 13:40:

Moc pěkné, snad bude i čestině!! Děkuji předem

Anni Larsen 16.06.2014 - 01:29:

Pæne futter glæder mig til ay strikke dem

Riitta 13.06.2014 - 08:16:

Socks for winter, beautiful and feminine.I´d like to try knit them

Nan Claypool 02.06.2014 - 23:45:

This is what my friend is asking for. I need this pattern!

Kommentere opskrift DROPS 156-54