DROPS / 155 / 37

Beach Party by DROPS Design

Heklet DROPS teppe i ”Cotton Light ” med sikksakk-mønster.

DROPS Design: Modell nr cl-034
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Mål: Bredde: 80 cm. Lengde: 145 cm.
Materialer:
DROPS COTTON LIGHT fra Garnstudio
150 g f.nr 21, lys beige
150 g f.nr 01, natur
150 g f.nr 25, lys syrin
100 g f.nr 22, brun
100 g f.nr 23, lys lilla
50 g f.nr 13, fiolett
50 g f.nr 27, mint
50 g f.nr 08, isblå
50 g f.nr 14, turkis
50 g f.nr 18, rosa

DROPS HEKLENÅL NR 5 – eller den nålen du må bruke for å få 16 st målt vannrett i bredden på 10 cm. 1 rapport A.3 måler ca 11,5 cm i bredden.
----------------------------------------------------------

DROPS Cotton Light uni colour DROPS Cotton Light uni colour 11.00 kr /50g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 198kr. Les mer.

Instruksjoner

FARGER:
Se diag A.1 og A.2.
Hekle A.1 og A.2 = totalt 52 striper.

MØNSTER:
Se diag A.3. Hver stripe går over 2 rader.
----------------------------------------------------------

TEPPE:
Teppet hekles fram og tilbake.
Hekle 194 LØSE lm (inkl 3 lm til å snu med) på nål 5 med lys lilla. Se forklaring på FARGER over. Videre hekles det etter diag A.3, dvs det hekles slik:
1.RAD: Hekle 1 st i i 4. lm fra nålen, 1 st i hver av de neste 2 lm, * hopp over 1 lm, 1 st i hver av de neste 3 lm, hopp over 1 lm, 1 st i hver av de neste 3 lm, 3 lm, hopp over 1 lm, 1 st i hver av de neste 3 lm, hopp over 1 lm, 1 st i hver av de neste 3 lm, hopp over 1 lm, 1 st i hver av de neste 3 lm, hopp over 5 lm, hekle 1 st i hver av de neste 3 lm *, gjenta fra *-* 5 ganger til, hopp over 1 lm, 1 st i hver av de neste 3 lm, hopp over 1 lm, 1 st i hver av de neste 3 lm, 3 lm, hopp over 1 lm, 1 st i hver av de neste 3 lm, hopp over 1 lm, 1 st i hver av de neste 3 lm, hopp over 1 lm, 1 st i hver av de neste 3 lm = 126 st. Det blir totalt 7 sikksakker. Snu arb.
2.RAD: 3 lm (erstatter 1 st), * 1 st i neste st, 1 lm, hopp over 1 st, 1 st i neste st, 1 lm, hopp over 1 st, 1 st i neste st, 1 lm, hopp over 1 st, 1 st i neste st, 1 lm, 1 st om lm-bue, 3 lm, 1 st om samme bue, 1 lm, hopp over 1 st, 1 st i neste st, 1 lm, hopp over 1 st, 1 st i neste st, 1 lm, hopp over 1 st, 1 st i neste st, 1 lm, hopp over 1 st, 1 st i neste st, hopp over 2 st *, gjenta fra *-* 6 ganger til = 70 st. Snu og bytt farge.
3.RAD: 3 lm, * 1 st om første lm, 1 st i neste st, 1 st om neste lm, 1 st i neste st, 1 st om neste lm, 1 st i neste st, 1 st om neste lm, 1 st i neste st, 1 st om lm-bue, 3 lm, 1 st om samme bue, 1 st i neste st, 1 st om neste lm, 1 st i neste st, 1 st om neste lm, 1 st i neste st, 1 st om neste lm, 1 st i neste st, 1 st om neste lm *, gjenta fra *-* 6 ganger til = 126 st. Snu.
4.RAD: 3 lm (erstatter 1 st), * 1 st i neste st, 1 lm, hopp over 1 st, 1 st i neste st, 1 lm, hopp over 1 st, 1 st i neste st, 1 lm, hopp over 1 st, 1 st i neste st, 1 lm, 1 st om lm-bue, 3 lm, 1 st om samme bue, 1 lm, hopp over 1 st, 1 st i neste st, 1 lm, hopp over 1 st, 1 st i neste st, 1 lm, hopp over 1 st, 1 st i neste st, 1 lm, hopp over 1 st, 1 st i neste st, hopp over 2 st *, gjenta fra *-* 6 ganger til = 70 st. Snu og bytt farge.
Gjenta 3. og 4. rad til siste rad på fargediag = Totalt 52 striper.

HEKLEKANT:
Det hekles en kant etter siste rad på A.2 i lys beige, og en kant langs første lm-rad i lys lilla slik: Hekle 1 fm i hver m.
Fest alle tråder.

Diagram

= lys lilla
= lys syrin
= isblå
= fiolett
= 1 st om buen
= Disse 2 rader = 1 stripe
= Radene er forklart i oppskrift. Disse 2 rader er starten på A.1.

Kommentarer / Spørsmål (22)

Marian Dijk 16.08.2017 - 22:19:

Goedenavond ik zou graag deze mooie deken willen maken maar dan voor een 2 persoonsbed. Hoeveel steken mag ik dan opzetten??? Groetjes

DROPS Design 20.08.2017 kl. 21:57:

Hallo Marian, Het hangt er een beetje vanaf hoe breed je hem wilt hebben. Deze deken is 80 cm breed en er zijn 7 herhalingen in de breedte van het telpatroon. Elke herhaling is 11,5 cm breed. Als je de eerste toer haakt worden er een aantal lossen over geslagen. Op basis van deze informatie kun je uitrekenen hoeveel lossen je op moet zetten.

Anne Johansen 01.08.2017 - 16:58:

Hei. På første omgang sier mønsteret at man skal hoppe over 1 lm mellom hver 3. st. Hva er hensikten med dette? Jeg får bare en "rar" løs kant nederst. Det blir også store rare hull der jeg hopper over 5 lm. Finnes det et bilde av kanten på teppet?

DROPS Design 07.08.2017 kl. 13:47:

Hei Anne. Det at du hopper over 1 lm mellom hver 3.stav på 1.rad er for å unngå at det strammer seg på oppleggskanten. Det skal bli et stort hull der du hopper over 5 lm, det er slik du danner sikk-sakk mønsteret, du vil det godt når du har heklet noen rader. God Fornøyelse.

Charlotte Rietveld 23.04.2017 - 20:26:

Klopt dat je 197 losse eerst moet haken en later uitkomt op 126 steken en dan keren en dan heb je 70 steken? Ik begrijp dit niet zo ik hou een hele lap aan losse over hoe kan dit?

DROPS Design 03.05.2017 kl. 09:00:

Hallo Charlotte, Ik heb het 2 keer nagerekent en uitgetekent en het aantal lossen dat je op moet zetten klopt. Je moet 194 steken opzetten. In de eerste toer herhaal je het gedeelte tussen de sterretjes nog 5 keer, dus in totaal haak je dat gedeelte 6 keer. Dan kom je op een totaal van 194 lossen. Wellicht ben je ergens een herhaling vergeten?

Judy 25.02.2016 - 15:13:

Row 3 is confusing to me...1 dbl crochet into ch and 1 dbl crochet into nxt dbl crochet? Are these stitches to be worked into the ch 1 space or into the actual stitches?..really need a bit of clarification...thx so much...

DROPS Design 26.02.2016 kl. 10:40:

Dear Judy, on row 3, you will crochet 1 dc around the ch-space andn 1 dc in next dc - see also diagram A.3 to see how the stitches will be. Happy crocheting!

Sandra 02.02.2016 - 08:33:

Kann es sein, dass in Diagramm A.3 ein Fehler ist? Am Beginn von Reihe 1 häkelt man laut Text 3 Wendeluftmaschen (= 1 Stäbchen) und 2 Stäbchen gefolgt von 2x 3er Gruppen Stäbchen, insgesammt also 9 Stäbchen, was dann auch die gleiche Anzahl wäre wie am Ende der Reihe. Im Diagramm sind allerdings 10 Stäbchen eingezeichnet.

DROPS Design 09.03.2016 kl. 13:46:

Liebe Sandra, haben Sie gesehen, dass in den ungerade Reihen die Wendeluftmaschen nicht als Stb zählen? Dann stimmt der Text doch mit dem Diagramm überein.

Kate 23.01.2016 - 14:12:

Er staat bij Toer 1 op een gegeven moment (2e regel), 1 stk in elke van de volgende 3l, 3l, sla 1 l over, 1 stk. Wat betekend die 3l ertussen? Is dit een schrijffout? 1 stk in elke van de volgende 3l is duidelijk, dat ik 1l moet overslaan ook, maar de 3l ertussen? Wat moet ik daar doen?

Pernille 07.11.2015 - 20:26:

Hej. Jeg kunne godt tænke mig at lave et babytæppe af dette mønster. Hvad skal den første række med luftmasker være deleligt med for at det passer?

DROPS Design 20.11.2015 kl. 15:05:

Hej, du ser nederst i diagrammet hvor mange masker du skal bruge til en hel rapport (A.3) God fornøjelse!

Michele 12.05.2015 - 04:34:

I think this pattern is beautiful. But I don't understand. It seems that row 2 and row 4 end with skipping last two doubles leaving 2 unworked. Am I missing something? Thank you

DROPS Design 12.05.2015 kl. 10:06:

Dear Michele, when you are working row 2 and 4 repeat from *-* to the end of row, ie row will finish with 1 dc in last dc. Happy crocheting!

Susan McGuire 03.01.2015 - 10:43:

What does the pattern mean when it says "do an edge after last row of A2"? Do you not do an edge all the way around the blanket? If you do, how do you do it please?

DROPS Design 03.01.2015 kl. 15:24:

Dear Mrs McGuire, you only work an edge on both short ends, ie after last row in A.2 and along the fundation chain. Happy crocheting!

Katrin Kröger 22.10.2014 - 22:31:

Hallo, ich habe eine Frage zur Anleitung: Häkelt man erst die Farbfolge A1 und danach A2, oder häkelt man erst bis zum Ende von A2, dann noch einmal A2 und dann den Rest von A1? Viele Grüße aus Berlin Katrin

DROPS Design 23.10.2014 kl. 10:49:

Liebe Katrin, Sie häkeln zuerst die Farbfolge A.1 komplett 1x und danach die Farbfolge A.2 1x, dann kommen Sie auf 52 Farbstreifen. Viel Spaß beim Häkeln!

Kommentér oppskrift DROPS 155-37