DROPS / 144 / 1

Indian summer by DROPS Design

Heklet DROPS teppe i ”Karisma” med sikksakk-mønster

Stikkord: pledd, sikk-sakk,
  • Indian summer / DROPS 144-1 - Heklet DROPS teppe i ”Karisma” med sikksakk-mønster
  • Indian summer / DROPS 144-1 - Heklet DROPS teppe i ”Karisma” med sikksakk-mønster
DROPS Design: Modell nr u-693
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Mål: ca 90 x 120 cm
Materialer:
DROPS KARISMA fra Garnstudio
200 g f.nr 54, beige melert
150 g f.nr 04, sjokoladebrun
100 g f.nr 11, orange
100 g f.nr 13, ceris
50 g f.nr 01, naturhvit
50 g f.nr 39, mørk gammelrosa
50 g f.nr 48, vinrød

DROPS HEKLENÅL NR 6 – eller den nålen du må bruke for at 1 rapport med sikksakk-mønster skal måle 15 cm i bredden.
----------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

100% Ull
fra 18.00 kr /50g
DROPS Karisma uni colour DROPS Karisma uni colour 18.00 kr /50g
Strikkenett.no
Bestill
DROPS Karisma mix DROPS Karisma mix 18.00 kr /50g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 252kr. Les mer.

Instruksjoner

STRIPER:
Se diag A.1. 1 rad i diag = 1 rad med st.

HEKLETIPS:
Dersom teppet ønskes bredere kan det legges opp 32 ekstra lm for hver ekstra rapport som ønskes i bredden. Gjenta forkl i 1. og 2.rad fra *-* en ekstra gang for hver ekstra rapport som blir lagt til. Hekle videre til ønsket lengde.
----------------------------------------------------------

TEPPE:
LES HEKLETIPS. Hekle 194 LØSE lm (inkl 3 lm til å snu med) på nål 6 med beige melert. Videre hekles det STRIPER etter diag A.1 – se forkl over, SAMTIDIG som det hekles sikksakk-mønster slik:
1.RAD: Hekle 1 st i 4. lm fra nåla, 1 st i hver av de 12 neste lm, * hopp over 4 lm, 1 st i hver av de 14 neste lm, 3 lm, 1 st i hver av de 14 neste lm *, gjenta fra *-* 4 ganger til, hopp over 4 lm, 1 st i hver av de siste 14 lm = 168 st.
2.RAD: 3 lm (= 1 st), 1 st i samme st, 2 st i neste st, 1 st i hver av de 10 neste st, * hopp over 4 st, 1 st i hver av de 12 neste st, 2 st om lm-buen, 3 lm, 2 st om samme lm-bue, 1 st i hver av de 12 neste st *, gjenta fra *-* 4 ganger til, hopp over 4 st, avslutt med 1 st i hver av de 10 neste st og 2 st i hver av de 2 siste st = 168 st.
Gjenta 2.rad oppover til stripene i A.1 er heklet ferdig, teppet måler ca 120 cm i lengden.

Diagram

symbols = beige melert
symbols = sjokoladebrun
symbols = mørk gammelrosa
symbols = naturhvit
symbols = orange
symbols = cerise
symbols = vinrød

Kommentarer / Spørsmål (16)

country flag Mado 21.02.2021 - 16:29:

Pour la meme couverture au crochet pour lit jumeau avec crochet no3.50 combien de maille svp merci

user icon DROPS Design 22.02.2021 kl. 10:01:

Bonjour Mado, nous ne sommes malheureusement pas en mesure de pouvoir adapter chacun de nos modèles à chaque demande. Réalisez un échantillon avec la laine et la tension souhaitée pour vous donner une idée du nombre de mailles à monter. Votre magasin saura vous aider, même par mail ou téléphone; Bon crochet!

country flag Reix 08.12.2018 - 21:22:

Excusez moi, je me suis trompée dans les dimensions, c'est 170X130 cm Merci

user icon DROPS Design 10.12.2018 kl. 10:53:

Bonjour Mme Reix, nous ne sommes malheureusement pas en mesure de pouvoir adapter chacun de nos modèles à chaque demande. N'hésitez pas à demander conseil auprès de votre magasin - même par mail ou téléphone. Bon crochet!

country flag Reix 08.12.2018 - 20:32:

Bonjour, j'aimerais faire une couverture dont les mesures sont 170x300 cm au crochet en mailles serrées, sachant que la bordure sera d'une autre couleur. Combien me faut il de pelotes karisma? Merci de votre réponse Francoise

user icon DROPS Design 10.12.2018 kl. 00:39:

Bonjour Reix! Pour la meme couverture, mais 2 fois plus grande, il vous faut au total 1400 g (28 pelotes) de DROPS Karisma. Bon travail!

country flag Satu 09.06.2017 - 13:00:

Miksi alkuun tulee 13 pylvästä? (12 pylvästä ja 3 kjs joka on pylväs) en saa tällä ohjeella silmukkalukua mätsäämään. Katsoin teidän videon jossa ensimmäinen pylväs tehdään 5.silmukkaan,ohjeessa sanotaan 4.silmukkaan

user icon DROPS Design 12.06.2017 kl. 17:01:

Hei! Kun ensimmäinen pylväs virkataan 4.ketjusilmukkaan koukusta laskien, kerroksen alussa olevat ketjusilmukat lasketaan yhdeksi pylvääksi (eli alkuun tulee myös 14 pylvästä).

country flag Pernilla 07.02.2017 - 10:11:

Om jag vill virka Indian Summer (pläd i sicksackmönster) med DROPS Delight eller DROPS Fabel istället för DROPS Karisma , hur mycket garn går det då åt? Tack!

user icon DROPS Design 07.02.2017 kl. 13:18:

Hej Pernilla. Du kan altid bruge denne regneformel. Men taenk paa at Delight og Fabel er tyndere end Karisma og derfor en anden haeklefasthed som kan derfor have indflydelse paa störrelsen. Saa husk at haekle en pröve og tilpas evt med antal masker for at faa den samme str - og saa skal du nok bruge et par nögler mere end beregnet

country flag Ina 23.08.2016 - 15:24:

Hvor mange masker er èn rapport? 32 masker eller 64?

user icon DROPS Design 23.08.2016 kl. 15:45:

Hej Ina. Jeg ville sige 32 :)

country flag Fanny Persdotter Ek 18.02.2016 - 09:35:

Hej! :) Kan jag göra den här pläden i Drops Paris? Vad bör jag tänka på?

user icon DROPS Design 24.02.2016 kl. 16:40:

Hej, Paris er lidt tykkere, så pladen bliver større hvis du følger opskriften men bruger Paris. God fornøjelse!

country flag Åsa 08.04.2015 - 22:07:

Hej Jag skulle vilja virka ett överkast i stället för en pläd. Det blir förmodligen lite för otympligt att hålla på med så därför undrar jag om det går att virka lite i taget för att sen virka i hop till ett överkast.

user icon DROPS Design 13.05.2015 kl. 15:54:

Hej Åsa, ja det kan du och du kan se hur man syr ihop pläden i en av våra instruktionsvideos. Lycka till!

country flag Marianne 26.11.2014 - 13:11:

Ik wil graag even opmerken dat ik net geen zes rijen kon haken met één bol garen. Bij het materiaal staat dat je één bol donkerrood nodig hebt maar dat is dus niet genoeg omdat er volgens het patroon zes rijen met rood gehaakt moeten worden. Dus dat is wel erg nipt.

country flag An De Haan 08.11.2014 - 10:45:

Ik ben met de deken begonnen,maar volgens mij zit er een fout in de 2e toer kunnen jullie mij helpen of duidelijkheid geven! Vr gr An de Haan

user icon DROPS Design 02.12.2014 kl. 16:42:

Hoi An. Het patroon zou correct moeten zijn. Heb je ook de video bekeken van hoe je het zigzag patroon moet haken? Kom je toch niet uit, laat het dan gerust weten, maar geef aan precies waar het mis gaat, dan kan ik makkelijker meekijken

Kommentér oppskrift DROPS 144-1