DROPS / 141 / 13

Hazel by DROPS Design

Sættet består af: Hæklet DROPS hue og halstørklæde i 2 tråde ”Vivaldi” eller "Brushed Alpaca Silk".

DROPS Design: Model nr oo-094
Garngruppe C + C
--------------------------------------------------------
Omkreds: 46-49 cm
Højde: 24-25 cm
Materialer: DROPS VIVALDI fra Garnstudio
50 g f.nr 32, syren i begge str

Eller brug:
DROPS BRUSHED ALPACA SILK fra Garnstudio
50 g f.nr 10, violet i begge str

DROPS HÆKLENÅL nr 5 - eller den nål du skal bruge for at få 14 st på 10 cm i bredden med 2 tråde Vivaldi eller Brushed Alpaca Silk.
--------------------------------------------------------
HALSTØRKLÆDE:
Størrelse: One-size
Mål: ca 26 x 180 cm
Materialer: DROPS VIVALDI fra Garnstudio
150 g f.nr 32, syren

Eller brug:
DROPS BRUSHED ALPACA SILK fra Garnstudio
150 g f.nr 10, violet i begge str

DROPS HÆKLENÅL nr 5 - eller den nål du skal bruge for at få 14 st på 10 cm i bredden med 2 tråde Vivaldi eller Brushed Alpaca Silk.
--------------------------------------------------------

OMG MED ST:
Hver omg med st beg med 3 lm (= 1.st), spring over 1.st fra forrige omg og hækl st i hver st omg rundt, afslut med 1 km i 3.lm i beg af omg.

ST-GRUPPE:
1 st-gruppe = 3 st og 1 lm. I beg af omg/p hækles 1 st-gruppe således: 3 lm (= 1.st), 2 st og 1 lm.

OMG MED ST-GRUPPER:
Hver omg med st-grupper hækles således: * 1 st-gruppe om næste lm-bue, 1 lm *, gentag fra *-* omg rundt, afslut med 1 km i 3.lm i beg af omg. Km til næste lm-bue.

ST-RÆKKE:
Hver st-række beg med 3 lm (= 1.st), 1 st i hver st rækken ud, vend.
--------------------------------------------------------

HUE:
Arb hækles rundt ovenfra og ned. Hækl 4 lm med 2 tråde Vivaldi elle Brushed Alpaca Silk på nål 5 og sæt dem til en ring med 1 km i 1.lm.
1.OMG : hækl 3 lm (= 1.st), 11 st om ringen (= 12 st). LÆS OMG MED ST!
2.OMG: hækl 2 st i hver st = 24 st.
3.OMG: hækl * 1 st i næste st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg rundt = 36 st.
4.OMG: hækl * 1 st i hver af de næste 2 st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg rundt = 48 st.
5.OMG: hækl 1 st i hver st = 48 st.
6.OMG: hækl * 1 st i hver af de næste 3 st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg rundt = 60 st.
7.OMG: hækl * 1 st i hver af de næste 14 st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg rundt = 64 st.
Str L/XL: hækl * 1 st i hver af de næste 15 st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg rundt = 68 st.
Alle str: = 64-68 st. På næste omg hækles der således: I 1.st hækles 1 ST-GRUPPE - læs forkl over, * 1 lm, spring over 3 st, 1 st-gruppe i næste st *, gentag fra *-* omg rundt, spring over de sidste 3 st, afslut med 1 lm og 1 km i 3.lm i beg af omg = 16-17 st-grupper.
Videre hækles OMG MED ST-GRUPPER - læs forkl over - til arb måler ca 23-24 cm. Hækl 1 omg med st således: Hækl 1 st i hver st, 1 st om hver lm-bue, afslut med 1 km i 1.st = 64-68 st, klip og hæft tråden.

BLOMST - STOR:
Hækl 16 løse lm med 2 tråde Vivaldi eller Brushed Alpaca Silk på nål 5, vend arb og hækl tilbage således:
2.-4.lm: hækl 3 fm i hver af de 3 lm = 9 fm.
5.-7.lm: hækl 3 halvst i hver af de 3 lm = 9 halvst.
8.-10.lm: hækl 3 st i hver af de 3 lm = 9 st.
11.-15.lm: hækl 3 dbl-st i hver af de 5 lm = 15 dbl-st.
16.lm: hækl 5 dbl-st i den sidste lm, klip og hæft tråden.
Sno spiralen sammen til en blomst og hæft den sammen med et sting i midten. Sy blomsten på huen.
--------------------------------------------------------

HALSTØRKLÆDE:
Arb hækles frem og tilbage. Hækl 38 løse lm med 2 tråde Vivaldi eller Brushed Alpaca Silk på nål 5, vend og hækl 1 st i 4.lm fra nålen, derefter 1 st i hver lm = 36 st (1.st = 3 lm), vend. Videre hækles ST-RÆKKE - læs forkl over til arb måler 12 cm. Derefter hækles således:
1.RÆKKE: hækl 3 st i 1.st , * 1 lm, spring over 3 st, 3 st i næste st, 1 lm, spring over 2 st, 3 st i næste st *, gentag fra *-* rækken ud (totalt 5 gange), men når det gentages sidste gang hækles 1 st i den sidste st på rækken (i stedet for 3 st) = 10 st-grupper + 1 st i slutningen af rækken, vend.
2.RÆKKE: hækl 3 lm (= 1.st), 2 st om 1.lm-bue, 1 lm, hækl 1 ST-GRUPPE - læs forkl over - om næste lm-bue på rækken, afslut med 1 lm og 1 st i sidste st på rækken = 10 st-grupper + 1 st i slutningen af rækken, vend.
Gentag 2.RÆKKE til arb måler ca 168 cm.
Hækl næste række (= 1.st-række) således: 3 lm (= 1.st), 1 st om 1.lm-bue, * 1 st i hver af de næste 3 st, 1 st om næste lm-bue, spring over næste st, 1 st i hver af de næste 2 st, 1 st om næste lm-bue *, gentag fra *-* totalt 4 gange. Afslut med 1 st i hver af de næst næste 3 st, 1 st om næste lm-bue, spring over næste st, 1 st i hver af de sidste 2 st = 36 st. Videre hækles st-rækker i 12 cm til, arb måler ca 180 cm, klip og hæft tråden.

BLOMST - LILLE:
Hækl 12 løse lm med 2 tråde Vivaldi eller Brushed Alpaca Silk på nål 5, vend arb og hækl tilbage således:
2.-4.lm: hækl 2 fm i hver af de 3 lm = 6 fm.
5.-7.lm: hækl 2 halvst i hver af de 3 lm = 6 halvst.
8.-10.lm: hækl 3 st i hver af de 3 lm = 9 st.
11.-12.lm: hækl 5 dbl-st i hver af de 2 lm = 10 dbl-st.
Sno spiralen sammen til en blomst og hæft den sammen med et sting i midten.
Hækl 1 blomst til på samme måde.

BLOMST - STOR:
Hækl 1 blomst på samme måde som på huen.

MONTERING:
Sy blomsterne nederst på ene side af halstørklædet.

Alice 16.02.2019 - 11:22:

Hello, what is the total number of balls of yarn do I need if using brushed Alpaca Silk. I use two strands for both hat and scarf? I love this pattern,can’t wait to start on it! Thank you so much for the help. Happy Hooking, Alice

DROPS Design 17.02.2019 kl. 10:01:

Dear Alice, yes - you work with 2 strands held toegether all the time for hat and also for scarf. For all this set you need 8 balls of DROPS Brushed Alpaca Silk. Happy knitting!

Tassin 25.09.2017 - 22:55:

Bonjour , je ne comprend pas très bien le rang 2 pour l echarpe apres avoir fait 1 ml les 3 ml je dois les faire Dans l arceau plus 2 B ?

DROPS Design 26.09.2017 kl. 08:52:

Bonjour Mme Tassin, au début du 2ème rang, on crochète 3 ml pour remplacer la 1ère bride, puis on crochète 2 brides dans le tout premier arceau (la dernière ml du rang précédent, juste avant la dernière bride), et on continue ainsi: 1 ml, 3 brides dans l'arceau d'1 ml suivant jusqu'à la fin du rang, en terminant par 1 bride dans la dernière bride. Bon crochet!

BUZET Maryse 01.12.2015 - 11:32:

Je veux réaliser ce modèle en en drops brushed alpaca silk, faut-il que je double le fil, merci pour votre réponse.

DROPS Design 01.12.2015 kl. 16:01:

Bonjour Mme Buzet, tout à fait, ce modèle se réalise soit avec 2 fils, soit en Vivaldi soit en Brushed Alpaca Silk. Bon crochet!

Sandrine 20.11.2015 - 16:02:

Si j'utilise du fil alaska à la place de vivaldi (n'existe plus), je ne vais pas doublé le fil ?

DROPS Design 23.11.2015 kl. 11:24:

Bonjour Sandrine, Vivaldi peut être remplacé idéalement par Brushed Alpaca Silk (groupe C) ou 2 fils Kid-Silk (2x groupe A) - vous trouverez ici plus d'informations sur les alternatives, demandez conseil à votre magasin DROPS, il saura vous renseigner. Bon crochet!

Irmgard 30.10.2014 - 07:59:

Bij de muts alle maten is mij het volgende niet duidelijk. Er staat haak in het 1e stk 1 stk groep lees uitleg boven (3 stk en 1 losse), vervolgens 1 losse en sla 3 stokjes over. Zitten er dan 2 lossen tussen de 3 stokjes of toch maar 1? Als er maar 1 losse nodig is dan staat in de beschrijving 1 losse teveel volgens mij. Wat is juist? Alvast bedankt.

DROPS Design 30.10.2014 kl. 08:45:

Het patroon is correct en loopt ook goed door. Er staat het volgende: Haak de volgende toer als volgt: Haak in het 1e stk 1 STK-GROEP - lees uitleg boven, * 1 l, sla 3 stk over, 1 stk-groep in het volgende stk *, herhaal van *-* de hele toer... Dus u herhaalt steeds vanaf het sterretje, en hebt dus tussen elke stk-groep een losse. Samen maakt dat een patroon van *3 stk, 2 l*.

Clawur 26.11.2013 - 21:02:

Hallo! Wenn ich alternativ mit Alaska häkle, brauche ich wahrscheinlich aber nur einen Faden, oder? Vielen Dank!

DROPS Design 27.11.2013 kl. 09:09:

Liebe Frau Clawur, Sie müssen schauen, ob Sie die Maschenprobe hinbekommen. Beim Schal ist es kein Problem, aber bei der Mütze muss es genau passen.

Neli 31.07.2013 - 21:44:

Hallo, Was bedeutet mit doppeltem Faden?

DROPS Design 02.08.2013 kl. 08:46:

Liebe Neli, dieses Set wird mit 2 Fäden Vivaldi gehäkelt, damit es dicker wird.

Anita 26.03.2013 - 22:06:

Guten Tag, bei diesem mützenmodell heißt es ja mit doppeltem Faden die luftmaschen anschlagen. Ist denn damit nur gemeint, dass man die anfangsluftmaschen mit doppeltem Faden anschlägt oder man die gesamte Mütze mit doppeltem Faden häkelt. Wäre über eine schnelle Antwort froh. Danke.

DROPS Design 27.03.2013 kl. 18:09:

Liebe Anita, die gesamte Mütze wird mit doppeltem Faden gehäkelt (siehe Maschenprobe).

Inger 15.11.2012 - 20:10:

Superoppskrift! Dette blir rålekkert og gikk utrolig raskt. Sydde en perle i midten av blomstene, lekkert sett!

Britt 12.07.2012 - 20:29:

Jag väntar på mönstret

Kommentere opskrift DROPS 141-13