DROPS / 142 / 24

Happy Hat by DROPS Design

Strikket DROPS hue i 3 tråde ”Symphony” eller "Melody".

Tags: huer, posehue,

DROPS Design: Model nr ww-076
Garngruppe D
----------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - L/XL
Omkreds: ca 68-71 cm på det bredeste
Højde: ca 18-19 cm
Passer hovedmål: ca 54/56 - 58/60 cm

Materialer: DROPS SYMPHONY fra Garnstudio
F.nr 07, grå: 50 g i begge str
F.nr 03, brun: 50 g i begge str
F.nr 02, beige: 50 g i begge str

Eller brug:
DROPS MELODY fra Garnstudio
F.nr 04, grå: 50 g i begge str
F.nr 05, sort: 50 g i begge str
F.nr 15, beige: 50 g i begge str

DROPS PINDE nr 8 - eller den p du skal bruge for at få 12 m glatstrik på 10 cm med 3 tråde Symphony eller Melody.
DROPS PINDE nr 15 - eller den p du skal bruge for at få 7 m x 8 p glatstrik på 10 x 10 cm med 3 tråde Symphony.

--------------------------------------------------------

HUE:
Arb strikkes frem og tilbage på p. Slå 48-50 m LØST op på p 8 med 1 tråd af hver farve Symphony eller Melody. Fortsæt med RETSTRIK - læs forkl over - til arb måler 3 cm. På næste p skiftes der til p 15. Fortsæt i glatstrik til arb måler 13 cm.
Str L/XL: På sidste p fra vrangen tages der 2 m ind jævnt fordelt (ved at strikke 2 m vr sammen) = 48 m tilbage.
Begge str: 48-48 m. Nu tages der ind således:
1.p (= retsiden): * Strik 4 m, strik næste 2 m r sammen *, gentag fra *-* p ud = 40 m.
2.p (og følgende lige p): Strik vr.
3.p: * Strik 3 m, strik næste 2 m r sammen *, gentag fra *-* p ud = 32 m.
5.p: * Strik 2 m, strik næste 2 m r sammen *, gentag fra *-* p ud = 24 m.
7.p: * Strik 1 m, strik næste 2 m r sammen *, gentag fra *-* p ud = 16 m.
9.p: Strik alle m sammen 2 og 2 = 8 m. Klip trådene, træk dem gennem de resterende m og hæft godt.
Sy siderne sammen i yderste led af yderste m.

Marcela 05.02.2013 - 12:12:

Hola, para hacer la muestra para ver cuantos puntos se ponen en la aguja, sobre que aguja la hago 8 o 15mm. En el patron indican 8 para el punto musgo y 15 para el jersey. Estoy desorientada par ala muestra, espero su respuesta, gracias

DROPS Design 11.02.2013 kl. 06:45:

Querida Marcela, las instrucciones aconsejan hacer 2 muestras: una con ag 8 mm y otra con ag 15 mm (ambas en pt jersey con 3 hilos Symphony).

Laura 12.11.2012 - 11:37:

Ciao non riesco a capire cone fare l'ultimo passaggio ossia non chiudo la maglia tradizionalmente ma faccio passare il filo nelle 8 maglie rimanenti, stringo e chiudo con un nodino. Seconda domanda: se voglio fare il modello più grande quante maglie devo caricare? Grazie sono agli inizi ma mi siete molto utili. Laura

DROPS Design 21.11.2012 kl. 15:07:

E' giusto come dici. Quando hai 8 maglie rimaste, tagli il filo e usi un ago grosso e fai passare il filo attraverso queste m, stringi e fissi bene il filo. Visto che aumenta con 2 m da una misura all'altra, io aggiungerei altre 2 m

Anne 17.06.2012 - 22:08:

Mooi model

Garnteufelchen 10.06.2012 - 21:25:

Super Idee... bestimmt schön weich :)

Kommentere opskrift DROPS 142-24