DROPS / 142 / 24

Happy Hat by DROPS Design

DROPS baret pletený z trojité příze "Symphony".

DROPS design: model č. ww-076
Skupina přízí: D
-----------------------------------------------------------
Velikost: S/M – L/XL
Obvod hlavy: asi 54/56 – 58/60 cm
Obvod čepice: asi 68 – 71 cm v nejširším místě
Výška čepice: asi 18 – 19 cm

Materiál: DROPS SYMPHONY firmy Garnstudio
50 g pro obě velikosti, barva č.07, antracit
50 g pro obě velikosti, barva č.03, hnědá
50 g pro obě velikosti, barva č.02, béžová

DROPS JEHLICE č.8 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o šířce 12 ok lícovým žerzejem trojitou přízí = 10 cm.
DROPS JEHLICE č.15 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 7 ok x 8 řad lícovým žerzejem trojitou přízí = 10 x 10 cm.

65% vlna, 35% polyamid
--------------------------------------------------------

BARET:
Pleteme v řadách.
Na jehlice č.8 volně nahodíme trojitou přízí Symphony (= po 1 vláknu od každé barvy) 48-50 ok a pleteme vroubkovým vzorem – viz výše – do výše 3 cm. V následující řadě převedeme pleteninu na jehlice č.15 a pokračujeme lícovým žerzejem do výše 13 cm.
Velikost L/XL: v poslední rubové řadě ujmeme rovnoměrně 2 oka (ujímáme spletením 2 ok obrace) = zbývá 48 ok.
Všechny velikosti: 48-48 ok. Nyní ujímáme takto:
1. ŘADA (= líc): *upleteme 4 oka, následující 2 spleteme hladce*, *-* opakujeme v průběhu celé řady = 40 ok.
2. ŘADA (a každá další sudá): obrace.
3. ŘADA: *upleteme 3 oka, následující 2 spleteme hladce*, *-* opakujeme v průběhu celé řady = 32 ok.
5. ŘADA: *upleteme 2 oka, následující 2 spleteme hladce*, *-* opakujeme v průběhu celé řady = 24 ok.
7. ŘADA: *upleteme 1 oko, následující 2 spleteme hladce*, *-* opakujeme v průběhu celé řady = 16 ok.
9. ŘADA: splétáme vždy 2 oka hladce = 8 ok.
Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.
Baret sešijeme.

Marcela 05.02.2013 - 12:12:

Hola, para hacer la muestra para ver cuantos puntos se ponen en la aguja, sobre que aguja la hago 8 o 15mm. En el patron indican 8 para el punto musgo y 15 para el jersey. Estoy desorientada par ala muestra, espero su respuesta, gracias

DROPS Design 11.02.2013 kl. 06:45:

Querida Marcela, las instrucciones aconsejan hacer 2 muestras: una con ag 8 mm y otra con ag 15 mm (ambas en pt jersey con 3 hilos Symphony).

Laura 12.11.2012 - 11:37:

Ciao non riesco a capire cone fare l'ultimo passaggio ossia non chiudo la maglia tradizionalmente ma faccio passare il filo nelle 8 maglie rimanenti, stringo e chiudo con un nodino. Seconda domanda: se voglio fare il modello più grande quante maglie devo caricare? Grazie sono agli inizi ma mi siete molto utili. Laura

DROPS Design 21.11.2012 kl. 15:07:

E' giusto come dici. Quando hai 8 maglie rimaste, tagli il filo e usi un ago grosso e fai passare il filo attraverso queste m, stringi e fissi bene il filo. Visto che aumenta con 2 m da una misura all'altra, io aggiungerei altre 2 m

Anne 17.06.2012 - 22:08:

Mooi model

Garnteufelchen 10.06.2012 - 21:25:

Super Idee... bestimmt schön weich :)

Přidejte komentář k návodu DROPS 142-24