DROPS / 141 / 38

Lilac Pearl by DROPS Design

Sættet består af: Strikket DROPS hals i ”Eskimo” og ”Puddel” og hue i ”Eskimo”.

DROPS Design: Model nr ee-437
Garngruppe E
----------------------------------------------------------
HALS:
Størrelse: One-size
Omkreds: ca 58 cm på det bredeste
Højde: ca 24 cm
Materialer: DROPS ESKIMO fra Garnstudio
F.nr 36, ametyst: 150 g
Og brug: DROPS PUDDEL fra Garnstudio
F.nr 06, lysegrå: 50 g

DROPS RUNDP (40 cm) nr 8 - eller den p du skal bruge for at få 11 m x 15 p glatstrik på 10 x 10 cm med Eskimo.
----------------------------------------------------------
HUE:
Størrelse: S/M - L/XL
Omkreds: ca 47-49 cm på det bredeste
Højde: ca 24-25 cm
Passer hovedmål: ca 54/56 - 58/60 cm
Materialer: DROPS ESKIMO fra Garnstudio
F.nr 36, ametyst: 100 g

DROPS STRØMPEP nr 8 - eller den p du skal bruge for at få 11 m x 15 p glatstrik på 10 x 10 cm.

RETSTRIK (rundt på p således):
1 omg r og 1 omg vr.

PERLESTRIK:
Strik r over vr og vr over r.

INDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 m ind på hver side af mærketråden således: Strik til 2 m før mærketråden, strik næste 2 m sammen (r eller vr sammen i perlestrik), (mærketråd), strik næste 2 m sammen (r eller vr sammen i perlestrik) = 2 indtagede m.
--------------------------------------------------------

HALS:
Arb strikkes rundt på rundp. Slå 64 m løst op på rundp 8 med Puddel. OBS: Sørg for at opslåningskanten ikke strammer! Nu strikkes 2 omg retstrik - læs forkl over. På næste omg skiftes til Eskimo og der strikkes * 1 r, 1 vr *, gentag fra *-* omg rundt. Fortsæt med PERLESTRIK - læs forkl over. Når arb måler ca 7 cm sættes 1 mærketråd i beg af omg. Derefter tages der 1 m ind på hver side af mærketråden - læs INDTAGNINGSTIPS. Fortsæt med perlestrik og gentag indtagningen når arb måler 12 cm og 17 cm = 58 m. Fortsæt med perlestrik til arb måler ca 22 cm. Derefter skiftes der til Puddel og strik 2 omg retstrik, luk alle m løst af. OBS: Sørg for at aflukningskanten ikke strammer! Arb måler ca 24 cm i højden.
--------------------------------------------------------

HUE:
Arb strikkes rundt på strømpep. Slå 52-54 m løst op på strømpep 8 med Eskimo. Strik 1 omg r. På næste omg strikkes * 1 r, 1 vr *, gentag fra *-* omg rundt. Fortsæt med PERLESTRIK - læs forkl over - til arb måler 6 cm. Derefter strikkes der rundt i glatstrik til arb måler 18-19 cm. Derefter tages der ind således:
1.OMG: * Strik 11-7 m r, strik næste 2 m r sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 48 m (= 4-6 m taget ind).
2.OMG (og følgende lige omgange): Strik r.
3.OMG: * Strik 4 r, strik næste 2 m r sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 40 m (= 8 m taget ind).
5.OMG: * Strik 3 r, strik næste 2 m r sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 32 m.
7.OMG: * Strik 2 r, strik næste 2 m r sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 24 m.
9.OMG: * Strik 1 r, strik næste 2 m r sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 16 m.
11.OMG: Strik alle m r sammen 2 og 2 = 8 m. Klip tråden, træk den gennem de resterende m og hæft.

Anne 25.01.2016 - 17:18:

Je veux faire ce modele mais jai pas la meme laine ni les memes aiguilles,,l,echantillon sur ma balle de laine est 13mx19 rgs aiguilles 6.5..comment adapter ma laine au modele et quelles aiguilles prendre? Merci cest mon premier patron que je suis,

DROPS Design 26.01.2016 kl. 10:07:

Bonjour Anne, ce modèle est prévu pour un échantillon de 11 m x 15 rangs jersey = 10 x 10 cm, si vous n'avez pas cette tension en hauteur, il vous faudra recalculer les explications pour l'adapter - demandez conseil au magasin où vous avez acheté votre laine, il saura vous aider, ou pensez à regarder parmi tous nos modèles de bonnet si vous en trouvez un avec votre tension. Bon tricot!

Ruth Lasme 01.11.2014 - 16:02:

What is meant by puddel

DROPS Design 03.11.2014 kl. 09:13:

Dear Mrs Lasme, DROPS Puddel is a fluffly yarn used here for the edge of the neck warmer (cast on and cast off rows). Happy knitting!

Julie 27.10.2014 - 01:02:

Bonjour, pouvez-vous m'expliquer *11 -7 m end? Je suis une débutante et je suis rendue à diminuer et je ne comprends pas. Comment fait-on? Merci de m'aider! Julie

DROPS Design 27.10.2014 kl. 09:21:

Bonjour Julie, le bonnet existe en 2 tailles, en taille S/M, on tricote 11 m end puis 2 m ens à l'end, en taille L/XL, on tricote 7 m end, puis 2 m ens à l'end (le nombre de mailles étant différent, on va diminuer différemment). Bon tricot!

Beatrice 04.12.2013 - 12:44:

Molto bello e semplice da lavorare !

Hotellier Christine 28.11.2013 - 14:00:

Bonjour, je voudrais savoir pourquoi il faut tricoter le bonnet avec des aiguilles doubles pointes et pas circulaires? Est-ce une question de taille? Merci,Christine

DROPS Design 28.11.2013 kl. 16:01:

Bonjour Madame Hotellier, en tricotant le bonnet avec des aiguilles doubles pointes, vous pourrez les conserver jusqu'à la fin même avec les diminutions. Vous pouvez également utiliser une longue aiguille circulaire et tricoter en "magic loop" (cf vidéo ci-dessous). Bon tricot!

Heather 21.06.2013 - 20:27:

What does K11-7 mean?

DROPS Design 22.06.2013 kl. 09:53:

Dear Heather, instructions for hat is given in 2 sizes:in the smallest size, you'll K 11 sts, in the largest size, you'll K 7 sts. Happy knitting!

Barbanchon 23.02.2013 - 10:59:

Très beau modèle,fashion et confortable, je le réalise avec une laine tricotée en n°6? mais aurais-je la même souplesse du tricot ?

Donna 01.12.2012 - 19:11:

100 gr Eskimo står det!

Lene 01.12.2012 - 13:54:

Hvor mange nøgler skal bruges til huen alene?

DROPS Design 03.12.2012 kl. 09:51:

Det staar i toppen af opskriften under hue: F.nr 36, ametyst: 100 gr

Elisabeth 28.07.2012 - 20:48:

Rigtig dejligt sæt og skøn farve lige mig

Kommentere opskrift DROPS 141-38