DROPS / 141 / 38

Lilac Pearl by DROPS Design

DROPS souprava: čepice a nákrčník pletené perličkovým vzorem z příze "Eskimo" a "Puddel".

DROPS design: model č. EE-437
Skupina přízí: E
-----------------------------------------------------------
NÁKRČNÍK:
Velikost: jednotná
Obvod v nejširším místě: asi 58 cm
Výška: asi 24 cm

Materiál: DROPS ESKIMO firmy Garnstudio
150 g, barva č.36, ametyst
a
DROPS PUDDEL firmy Garnstudio
50 g, barva č.06, světlá šedá

DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 11 ok x 15 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
---------------------------
ČEPICE:
Velikost: S/M – L/XL
Obvod v nejširším místě: asi 47-49 cm
Výška: asi 24-25 cm
Obvod hlavy: asi 54/56 – 58/60 cm

Materiál: DROPS ESKIMO firmy Garnstudio
100 g, barva č.36, ametyst

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.8 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 11 ok x 15 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

Komentáře (12)

100% vlna
od 40.00 Kč /50g
DROPS Eskimo uni colour DROPS Eskimo uni colour 40.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Eskimo mix DROPS Eskimo mix 46.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Eskimo print DROPS Eskimo print 50.00 Kč /50g
94% mohér, 6% polyester
Pleteme střídavě 1 kruhovou řadu hladce, 1 obrace.

PERLIČKOVÝ (HRÁŠKOVÝ) VZOR:
1. ŘADA: *1 oko hladce, 1 oko obrace*, *-* opakujeme.
2. ŘADA: oka pleteme opačně, než se jeví - nad okem hladce tedy pleteme obrace, nad okem obrace pleteme hladce; tuto řadu stále opakujeme.
TIP – UJÍMÁNÍ:
Na každé straně značky ujmeme 1 oko, takto: pleteme po po poslední 2 oka před značkou, 2 oka spleteme – hladce nebo obrace v závislosti na perličkovém vzoru, (značka), 2 oka spleteme – hladce nebo obrace v závislosti na perličkovém vzoru = 2 oka jsme ujmuli.
--------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici.
Na kruhovou jehlici č.8 volně nahodíme přízí Puddel 64 ok. POZN.: Dbáme na to, aby nahozená řada nebyla příliš stažená. Upleteme 2 kruhové řady vroubkovým vzorem – viz výše. V následující kruhové řadě změníme přízi na Eskimo a pleteme střídavě 1 oko hladce, 1 obrace. Pak pokračujeme perličkovým vzorem – viz výše. Ve výši asi 7 cm si označíme začátek kruhové řady. Poté ujímáme 1 oko na každé straně značky – viz TIP - UJÍMÁNÍ. Pleteme perličkovým vzorem a ujímání zopakujeme ve výši 12 cm a 17 cm = 58 ok. Pokračujeme perličkovým vzorem až do výše asi 22 cm. Poté přízi změníme na Puddel a upleteme 2 kruhové řady vroubkovým vzorem. Pak všechna oka volně uzavřeme. POZN.: Dbáme na to, aby uzavřená řada nebyla příliš stažená. Nákrčník je vysoký asi 24 cm.
--------------------------------------------------------

ČEPICE:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.
Na ponožkové jehlice č.8 volně nahodíme přízí Eskimo 52-54 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. V následující kruhové řadě pleteme střídavě 1 oko hladce, 1 obrace. Pokračujeme perličkovým vzorem – viz výše – do výše 6 cm. Pak pleteme lícovým žerzejem až do výše 18-19 cm. Pokračujeme takto:
1. KRUHOVÁ ŘADA: *11-7 ok hladce, následující 2 oka spleteme hladce*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady = 48 ok (= ujmuli jsme 4-6 ok).
2. KRUHOVÁ ŘADA (a každá další sudá kruhová řada): hladce.
3. KRUHOVÁ ŘADA: *4 oka hladce, následující 2 oka spleteme hladce*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady = 40 ok (= ujmuli jsme 8 ok).
5. KRUHOVÁ ŘADA: *3 oka hladce, následující 2 oka spleteme hladce*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady = 32 ok.
7. KRUHOVÁ ŘADA: *2 oka hladce, následující 2 oka spleteme hladce*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady = 24 ok.
9. KRUHOVÁ ŘADA: *1 oko hladce, následující 2 oka spleteme hladce*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady = 16 ok.
11. KRUHOVÁ ŘADA: každá 2 oka spleteme hladce = 8 ok.
Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.

Anne 25.01.2016 - 17:18:

Je veux faire ce modele mais jai pas la meme laine ni les memes aiguilles,,l,echantillon sur ma balle de laine est 13mx19 rgs aiguilles 6.5..comment adapter ma laine au modele et quelles aiguilles prendre? Merci cest mon premier patron que je suis,

DROPS Design 26.01.2016 kl. 10:07:

Bonjour Anne, ce modèle est prévu pour un échantillon de 11 m x 15 rangs jersey = 10 x 10 cm, si vous n'avez pas cette tension en hauteur, il vous faudra recalculer les explications pour l'adapter - demandez conseil au magasin où vous avez acheté votre laine, il saura vous aider, ou pensez à regarder parmi tous nos modèles de bonnet si vous en trouvez un avec votre tension. Bon tricot!

Ruth Lasme 01.11.2014 - 16:02:

What is meant by puddel

DROPS Design 03.11.2014 kl. 09:13:

Dear Mrs Lasme, DROPS Puddel is a fluffly yarn used here for the edge of the neck warmer (cast on and cast off rows). Happy knitting!

Julie 27.10.2014 - 01:02:

Bonjour, pouvez-vous m'expliquer *11 -7 m end? Je suis une débutante et je suis rendue à diminuer et je ne comprends pas. Comment fait-on? Merci de m'aider! Julie

DROPS Design 27.10.2014 kl. 09:21:

Bonjour Julie, le bonnet existe en 2 tailles, en taille S/M, on tricote 11 m end puis 2 m ens à l'end, en taille L/XL, on tricote 7 m end, puis 2 m ens à l'end (le nombre de mailles étant différent, on va diminuer différemment). Bon tricot!

Beatrice 04.12.2013 - 12:44:

Molto bello e semplice da lavorare !

Hotellier Christine 28.11.2013 - 14:00:

Bonjour, je voudrais savoir pourquoi il faut tricoter le bonnet avec des aiguilles doubles pointes et pas circulaires? Est-ce une question de taille? Merci,Christine

DROPS Design 28.11.2013 kl. 16:01:

Bonjour Madame Hotellier, en tricotant le bonnet avec des aiguilles doubles pointes, vous pourrez les conserver jusqu'à la fin même avec les diminutions. Vous pouvez également utiliser une longue aiguille circulaire et tricoter en "magic loop" (cf vidéo ci-dessous). Bon tricot!

Heather 21.06.2013 - 20:27:

What does K11-7 mean?

DROPS Design 22.06.2013 kl. 09:53:

Dear Heather, instructions for hat is given in 2 sizes:in the smallest size, you'll K 11 sts, in the largest size, you'll K 7 sts. Happy knitting!

Barbanchon 23.02.2013 - 10:59:

Très beau modèle,fashion et confortable, je le réalise avec une laine tricotée en n°6? mais aurais-je la même souplesse du tricot ?

Donna 01.12.2012 - 19:11:

100 gr Eskimo står det!

Lene 01.12.2012 - 13:54:

Hvor mange nøgler skal bruges til huen alene?

DROPS Design 03.12.2012 kl. 09:51:

Det staar i toppen af opskriften under hue: F.nr 36, ametyst: 100 gr

Elisabeth 28.07.2012 - 20:48:

Rigtig dejligt sæt og skøn farve lige mig

Přidejte komentář k návodu DROPS 141-38