DROPS / 141 / 37

Candied Pompom by DROPS Design

Sættet består af: Strikket DROPS hue og hals i ”Nepal” og ”Puddel”

Tags: halsvarmere, huer, sæt,

DROPS Design: Model nr ne-098
Garngruppe C + E
----------------------------------------------------------
Omkreds: 47-51 cm
Højde: 24-25 cm
Materialer: DROPS NEPAL fra Garnstudio
F.nr 3112, støvrosa: 100 g i begge str
Og brug: DROPS Puddel fra Garnstudio
F.nr 10, beige: 50 g i begge str

DROPS STRØMPEP nr 5 - eller den p du skal bruge for at få 17 m x 22 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS HÆKLENÅL nr 7 - til hæklekant.
----------------------------------------------------------
HALS:
Størrelse: One-size
Omkreds: 60 cm
Højde: 32 cm
Materialer: DROPS NEPAL fra Garnstudio
F.nr 3112, støvrosa: 200 g i alle str
Og brug: DROPS Puddel fra Garnstudio
F.nr 10, beige: 50 g i alle str

DROPS RUNDP (60 cm) nr 5 - eller den p du skal bruge for at få 17 m x 22 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS HÆKLENÅL nr 5 - til bindebånd.
DROPS HÆKLENÅL nr 7 - til hæklekant.
---------------------------------------------------------

RETSTRIK (rundt på p således):
1 omg r og 1 omg vr.
--------------------------------------------------------

HUE:
Arb strikkes rundt. Slå 80-88 m løst op på strømpep 5 med Nepal. Strik 4 omg retstrik - læs forkl over. Derefter strikkes der glatstrik til færdigt mål. Fortsæt i glatstrik til arb måler 17-18 cm. Derefter tages der ind således:
1.OMG: * Strik 8-9 m, strik næste 2 m r sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 72-80 m = 8 m taget ind.
2.OMG (og følgende lige omg): Strik r.
3.OMG: * Strik 7-8 m, strik næste 2 m r sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 64-72 m.
5.OMG: * Strik 6-7 m, strik næste 2 m r sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 56-64 m.
7.OMG: * Strik 5-6 m, strik næste 2 m r sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 48-56 m.
9.OMG: * Strik 4-5 m, strik næste 2 m r sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 40-48 m.
11.OMG: * Strik 3-4 m, strik næste 2 m r sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 32-40 m.
13.OMG: * Strik 2-3 m, strik næste 2 m r sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 24-32 m.
15.OMG: * Strik 1-2 m, strik næste 2 m r sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 16-24 m.
17.OMG: * Strik 0-1 m, strik næste 2 m r sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 8-16 m.
Str L/XL:
18.OMG: Strik alle m sammen 2 og 2 = 8 m.
Alle str: = 8 m tilbage. Klip tråden, træk den gennem de resterende m og sy godt fast. Arb måler ca 24-25 cm i højden.

HÆKLET KANT:
Hækl med Puddel og nål 7 langs opslåningskanten således: * hækl 1 fm, 1 lm, spring over ca 1 cm *, gentag fra *-* omg rundt, afslut med 1 km i 1.fm. Klip og hæft tråden.

POMPON:
Lav 1 pompon på ca 8 cm i diameter med Puddel. Sy den fast på toppen af huen.
--------------------------------------------------------

HALS:
Arb strikkes rundt. Slå 102 m løst op på rundp 5 med Nepal. Strik 4 p retstrik - læs forkl over. Derefter strikkes der glatstrik til arb måler 30 cm. På næste omg strikkes der således: * Strik 4 m, strik næste 2 m r sammen, slå om *, gentag fra *-* omg rundt = 17 huller. På næste omg strikkes der r over alla m (inkl oms). Derefter strikkes 4 omg retstrik, luk løst af. Arb måler ca 32 cm i højden.

HÆKLET KANT:
Hækl med Puddel og nål 7 langs opslåningskanten således: * hækl 1 fm, 1 lm, spring over ca 1 cm *, gentag fra *-* omg rundt, afslut med 1 km i 1.fm. Klip og hæft tråden. Gentag på samme måde langs aflukningskanten.

BINDEBÅND OG POMPON:
Hækl lm med nål 5 og Puddel i ca 120 cm = bindebånd. Træk bindebåndet op og ned i omg med hul på halsen. Lav 2 pomponer på ca 5 cm i diameter med Puddel. Sy 1 pompon i hver ende af bindebåndet.

Kommentarer (4)

RIQUIER 24.01.2013 - 13:43:

Je pense qu'il y a une erreur pour le bonnet. Tous les rangs pairs devrait être tricotés à l'envers ?

DROPS Design 24.01.2013 kl. 14:38:

Bonjour Madame Riquier, le bonnet se tricote en jersey, en rond = on tricote tous les tours à l'endroit. Bon tricot !

Siri 05.11.2012 - 08:58:

I used about 125 g for the "scarf".

Nicoletta 03.06.2012 - 11:46:

Perfetto l'abbinamento dei colori e dei filati.

Regina 31.05.2012 - 19:50:

Mooie combinatie van verschillende kleuren en garens

Kommentere opskrift DROPS 141-37