DROPS / 138 / 2

Prudence by DROPS Design

DROPS tunika pletená shora dolů vroubkovým a ažurovým vzorem z příze "Muskat".

  • Prudence / DROPS 138-2 - DROPS tunika pletená shora dolů vroubkovým a ažurovým vzorem z příze Muskat.
  • Prudence / DROPS 138-2 - DROPS tunika pletená shora dolů vroubkovým a ažurovým vzorem z příze Muskat.
DROPS design: model č. R-606
Skupina přízí: B
---------------------------------------------

Velikost: S – M – L – XL – XXL – XXXL
Rozměry uvedené u nákresy se mohou zdát malé, ale výsledný úplet je velmi pružný – držte se proto údajů pro vaši obvyklou velikost.

Materiál: DROPS MUSKAT firmy Garnstudio
350-400-450-500-550-600 g, barva č.06, starorůžová

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (80 cm) č.3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 22 ok x 44 řad vroubkovým vzorem = 10 x 10 cm.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (80 cm) č.3,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 22 ok x 30 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

100% bavlna
od 42.00 Kč /50g
DROPS Muskat uni colour DROPS Muskat uni colour 42.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 294Kč. Více zde.

Návod

VROUBKOVÝ VZOR:
Pleteme střídavě 1 kruhovou řadu hladce, 1 obrace.

AŽUROVÝ VZOR:
Viz schéma M.1 – schéma zobrazuje 1 celou sekvenci vzoru nahlíženou z lícové strany.

TIP - UJÍMÁNÍ (postranní zúžení):
PŘED značkou splétáme 2 oka hladce.
ZA značkou splétáme 2 oka hladce anglicky (tj. za zadní nit).

TIP – PŘIDÁVÁNÍ (postranní rozšíření):
Pleteme po 1 oko před značkou, 1x nahodíme, 2 oka upleteme a 1x nahodíme. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby v pletenině nevznikaly dírky. Přidaná oka pleteme lícovým žerzejem až do chvíle, kdy jich máme dost na celou jednu sekvenci vzoru M.1.
--------------------------------------------------------

TUNIKA:
Pleteme v kruhových řadách shora dolů.
Průkrčník je stejně hluboký na předním i zadním dílu.

Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme přízí Muskat 150-162-168-180-194-198 ok a označíme si 4 rohová oka, takto: 1. značkou označíme 40.-44.-45.-49.-54.-54. oko, 2. značkou 75.-81.-84.-90.-97.-99. oko, 3. značkou 115.-125.-129.-139.-151.-153. oko a 4. značkou označíme poslední oko: oka ležící mezi 1. a 2. značkou (34-36-38-40-42-44 ok) = přední díl, oka ležící mezi 3. a 4. značkou (34-36-38-40-42-44 ok) = zadní díl a oka ležící mezi 2. a 3. značkou a mezi 4. a 1. značkou (39-43-44-48-53-53 ok) = ramínka.
NEŽ BUDETE PLÉST DÁL, PŘEČTĚTE SI, PROSÍM, POZORNĚ CELÝ NÁSLEDUJÍCÍ POPIS!
Pleteme vroubkovým vzorem v kruhových řadách – viz výše (POZN.: 1. kruhová řada = obrace) - SOUČASNĚ v 1. kruhové řadě přidáme na každé straně každé značky 1 oko (= 8 přidaných ok, přidáváme nahozením) – POZN.: kruhová řada začíná 1 nahozením = přidané oko za poslední značkou, to druhé nahození (= přidané oko) na druhé straně téže značky (tj. před poslední značkou) je posledním okem v kruhové řadě – po něm zbývá jediné, rohové oko (= oko se značkou). Tímto způsobem umístíme přechod mezi kruhovými řadami do rohu a bude tak méně patrný. V následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby v pletenině nevznikaly dírky. Přidávání opakujeme v každé 2. kruhové řadě, a to celkem 18-18-20-20-20-22x = 294-306-328-340-354-374 ok. Po posledním přidávání upleteme 1 kruhovou řadu hladce.
Následující kruhovou řadu pleteme takto: VOLNĚ uzavřeme prvních 75-79-84-88-93-97 ok (= ramínko) – uzavíráme obrace - následujících 72-74-80-82-84-90 ok upleteme obrace (= přední díl, první z těchto ok už máme na pravé jehlici), VOLNĚ uzavřeme dalších 75-79-84-88-93-97 ok (= ramínko) – uzavíráme obrace – a posledních 72-74-80-82-84-90 ok upleteme obrace (= zadní díl, první z těchto ok už máme na pravé jehlici). Následující kruhovou řadu pleteme takto: nahodíme 14-20-24-30-38-44 nových ok (= podpaží, střed podpaží – tj. těchto ok – si označíme), 72-74-80-82-84-90 ok hladce, nahodíme 14-20-24-30-38-44 nových ok (= druhé podpaží, i jeho střed si označíme), 72-74-80-82-84-90 ok hladce = 172-188-208-224-244-268 ok. Nyní odstraníme 4 rohové značky.
NYNÍ MĚŘÍME PLETENINU OD TOHOTO MÍSTA! Pleteme po první značku (tj. 7-10-12-15-19-22 ok) – nyní kruhová řada začíná zde. Pokračujeme vroubkovým vzorem v kruhových řadách a SOUČASNĚ ve výši 4 cm ujmeme na každé straně značek na bocích po 1 oku – viz TIP - UJÍMÁNÍ! Toto ujímání opakujeme ve výši 8 cm = 164-180-200-216-236-260 ok.
Ve výši 11 cm převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.3,5. Pokračujeme takto: 1-0-0-4-4-0 oka lícovým žerzejem, vzor M.1 nad 80-90-100-100-110-130 oky, 2-0-0-8-8-0 ok lícovým žerzejem, vzor M.1 nad 80-90-100-100-110-130 oky a 1-0-0-4-4-0 oka lícovým žerzejem. Ve výši 14 cm (měřeno od průramku, včetně kruhových řad vroubkovým vzorem) přidáme na obou stranách obou značek na bocích (v podpaží) po 1 oku - viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ! Toto přidávání opakujeme vždy po 2,5 cm výšky, celkem 14x = 220-236-256-272-292-316 ok. Ve výši asi 51-52-53-54-55-56 cm od průramku – měli bychom mít dokončenu 1 celou sekvenci vzoru M.1 – převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.3 a upleteme vroubkovým vzorem v kruhových řadách 2 cm výšky. Poté všechna oka VOLNĚ uzavřeme; na uzavírání použijeme kruhovou jehlici č.3,5 – to je velmi důležité, protože uzavřený okraj nesmí být moc utažený.

Schéma

symbols = hladce
symbols = 2 oka spleteme hladce, 1x nahodíme
symbols = 1x nahodíme, 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 138-2) .

Komentáře / Otázky (69)

country flag Karen 11.03.2021 - 02:50:

Bonjour, Je suis a tricoter les aug. à 14 cm. Tricoter les augmentations en jersey jusqu'à ce qu'elles puissent être intégrées à un motif complet de M.1 J'ai de la difficulté à intégrer le motif avec les aug. Comment dois-je procéder ? Merci beaucoup.

user icon DROPS Design 11.03.2021 kl. 08:24:

Bonjour Karen, lorsque vous augmentez sur les côtés, vous allez élargir le motif sur les mailles du devant et du dos (le motif ne tombe pas juste en largeur tout le tour), autrement dit, au début du dos/devant, tricotez les augmentations comme un nouveau motif en lisant le diagramme de gauche à droite, à la fin du devant/dos, tricotez les augmentations comme un nouveau motif, de droite à gauche, - veillez à toujours bien avoir 8 mailles (1er et 3ème rang du motif ajouré) / 9 mailles (2ème rang du motif ajouré) entre chaque nouveau motif, comme avant. Bon tricot!

country flag Manon 02.02.2021 - 01:30:

Bonjour, je suis à rabattre pour les bretelles. Tricoter ensuite le tour suivant ainsi : rabattre SOUPLEMENT les 75-79-84-88-93-97 premières mailles pour la bretelle. Quelle est la première maille à rabattre, la maille avec le marqueur ou la maille suivante? Je ne suis pas sûr de savoir où commencer à rabattre. Merci

user icon DROPS Design 02.02.2021 kl. 10:41:

Bonjour Manon, le tour commence comme précédemment, autrement dit, la première des mailles à rabattre pour la première bretelle, c'est la première maille du tour (= tricotez les 2 premières mailles, rabattez la 1ère par-dessus la 2ème, et ainsi de suite). Bon tricot!

country flag Sue 05.05.2020 - 16:44:

Good Morning..I am the part where I start M1..I have taken it aprt 3 times now.Could you please explain how M1 is done. No need to explain the completed knitted rows just the eyelet part.Thank-you so much for answering my question again.Have an awesome day !

user icon DROPS Design 05.05.2020 kl. 17:02:

Dear Sue, this lesson explains how to read knitting diagram, eg, on row 3, you will work: *knit 6, Knit 2 tog, yarn over, knit 2* and repeat from *-*. You should always have 10 sts in each M.1, make sure to add markers between repeats so that you can always check number of sts (depending on your size you will have to work some sts in stocking sts on the sides or M.1 in the round). Happy knitting!

country flag Sue 13.04.2020 - 19:50:

Toni I am confused from at the beginning where it says to start a YO.Do I YO then purl or do I purl then YO.The same as when I get to the markers,is it YO then purl last stitch or purl the last stitch then YO.Same for when I pass the marker.Thank-you for your help.

user icon DROPS Design 14.04.2020 kl. 13:21:

Dear Sue, you will increase on each side of each of the 4 stitches with a marker, on the increase round, start with 1 yarn over before first stitch, then work to the next stitch with a marker and work (YO, Purl the stitch with the marker, YO), repeat these at each marker and finish with YO, Purl the last stitch = you have now 8 yarn overs on the needle = 1 yarn over on each side of each stitch with a marker. Happy knitting!

country flag Toni 21.03.2020 - 08:27:

Your patterns are anything except easy to understand. I am an intermediate knitter. I’ve made personalized dolls, pleated skirts, shrugs, socks, sweater coats, as well as crochet items, and I can not follow your simplest knit patterns. I was excited about trying this one and I can’t even read through the pattern without getting confused. Any chance you have this as a tutorial on video? Please help me. Your patterns are so cute but not if I can’t duplicate them.

user icon DROPS Design 23.03.2020 kl. 09:13:

Dear Toni, can you please tell us more? Which part of the pattern you don't understand for example, so that we can try to help you.

country flag Akou 06.03.2020 - 09:45:

Bonjour Est il possible de tricoter ce modèle avec des aiguilles droites ? Si oui pouvez vous me dire comment adapter les explications. Merci

user icon DROPS Design 06.03.2020 kl. 10:10:

Bonjour Mme Akou, vous trouverez ici comment adapter un modèle sur aiguilles droites, n'hésitez pas à vous adresser à votre magasin pour toute assistance complémentaire. Bon tricot!

country flag Iwona 28.07.2019 - 19:04:

Czy funkcja TWOJE ULUBIONE WZORY nie działa ?

user icon DROPS Design 01.08.2019 kl. 12:45:

Witam! Funkcja ulubione wzory już działa, proszę sprawdzić. Pozdrawiamy!

country flag Iwona 16.07.2019 - 14:02:

Czy funkcja TWOJE ULUBIONE WZORY nie działa ?

user icon DROPS Design 17.07.2019 kl. 16:40:

Witaj Iwono! Sprawdziłam osobiście i nie działa. Już to sprawdzamy. Chwilkę to może potrwać ze względu na urlopy. Zobacz za kilka dni na stronie, a jak dalej nie będzie działać, przypomnij się. Pozdrawiamy!

country flag Carmen 26.05.2019 - 14:04:

168 maschen anschl. 4 mark. 1 mark. 45m. 2 mark. 84 m. 3 mark. 129 m. 4.mark. In die letzte m. Zwischen 1. U. 2.mark. 38 m vorderteil. Zwuschen 3. U. 4 mark. 38 = rueckteil m. Zwischen 2. U 3.mark. Und zwischen der 4. U. 1 mark. 43 =, traeger ich verstehe nicht wie ich die markierungen anbringen muss

user icon DROPS Design 27.05.2019 kl. 11:10:

Liebe Carmen, so sollen die 168 M aussehen: Erste Masche = 44 M (träger), 1 M mit 1. Mark, 38 M (=Vorderteil), 1 M mit 2. Mark, 44 M (= träger), 1 M mit 3. Mark, 39 M (= Rückenteil), 1 M mit 4. Mark, es sind jetzt: 44+1+38+1+44+1+38+1=168 M. Viel Spaß beim stricken!

country flag Giovanna 02.04.2019 - 14:23:

È possibile avere le spiegazioni per lavorare con i ferri normali? Grazie

user icon DROPS Design 02.04.2019 kl. 15:07:

Buogiorno Giovanna. Purtroppo in questa sede non riusciamo a darle un aiuto così personalizzato. In questa pagina trova qualche indicazione su come adattare ai ferri dritti un modello pensato per essere lavorato in tondo. Per un’assistenza migliore, può rivolgersi, anche via mail, al suo rivenditore Drops di fiducia. Buon lavoro!

Přidejte komentář k návodu DROPS 138-2

Prudence

Aleksa, United Kingdom