DROPS / 135 / 37

Hobbit shoes by DROPS Design

Strikkede og filtede tøfler til herre i DROPS Snow. Str 21 - 48

Tags: filtet, tøfler,
  • Hobbit shoes / DROPS 135-37 - Strikkede og filtede tøfler til herre i DROPS Snow. Str 21 - 48
DROPS design: Model nr EE-402
Garngruppe E
--------------------------------------------------------
Størrelse: 21/23-24/27-28/31-32/34 (35/37-38/40-42/44-45/48)
Materialer: DROPS SNOW
F.nr 46, mellemgrå
200-250-250-250 (250-250-250-250) g.
Og brug:
F.nr 14, mørk grå:
100-100-100-100 (150-150-150-150) g.

DROPS PINDE nr 8 - eller den p du skal bruge for at få 11 m x 15 p glatstrik før filtning på 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

100% Uld
fra 14.95 kr /50g
DROPS Snow uni colour DROPS Snow uni colour 14.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Snow mix DROPS Snow mix 16.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Snow print DROPS Snow print 18.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 104.65kr. Læs mere.

Instruktioner

TØFLER:
Tøflerne strikkes i et stykke og syes sammen midt foran og midt bagpå til sidst, der startes øverst på skaftet.
Slå 19-20-21-23 (24-25-26-28) m løst op på p 8 med mørk grå. Strik 5 p ret (1.p = fra retsiden). Husk på strikkefastheden! Fortsæt i glatstrik. SAMTIDIG på 1.p glatstrik tages der 2 m ind jævnt fordelt = 17-18-19-21 (22-23-24-26) m. Når arb måler 13-15-15-17 (17-17-19-19) cm skiftes der til mellemgrå og der slåes m op til fod i slutningen af hver p fra retsiden: 2 m 2-2-2-2 (3-4-6-7) gange og 1 m 1-2-3-3 (3-3-2-2) gange = 22-24-26-28 (31-34-38-42) m. Når arb måler 37-40-43-47 (50-53-55-57) cm lukkes af til skaft i begyndelsen af hver p fra vrangen: 1 m 1-2-3-3 (3-3-2-2) gange og 2 m 2-2-2-2 (3-4-6-7) gange = 17-18-19-21 (22-23-24-26) m. Nu skiftes der tilbage til mørk grå og der fortsættes til arb måler 52-58-63-69 (73-75-83-86) cm. Strik 1 p vrang fra vrangen Samtidig med at der tages 2 m ud jævnt fordelt = 19-20-21-23 (24-25-26-28) m. Strik 5 p ret (1.p = fra retsiden). Luk løst af.

MONTERING:
Buk tøflen dobbelt vrang mod vrang og sy sammen midt bagpå i yderste led af yderste m. Sy på samme måde foran over foden og op langs skaftet. Vend tøflen med vrangen ud - dette er nu retsiden.

FILTNING:
Læg tøflerne i vaskemaskinen med et vaskemiddel uden enzymer og optisk blegemiddel. Vask på 40 grader med almindelig centrifugering uden forvask. Bagefter tages tøflen på foden og formes til rigtig mål mens den stadigvæk er våd. Senere vaskes tøflerne på uldprogram.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 21.09.2011
Når arb måler 37-40-43-47 (50-53-55-57) cm lukkes af til skaft i begyndelsen af hver p fra vrangen: 1 m 1-2-3-3 (3-3-2-2) gange og 2 m 2-2-2-2 (3-4-6-7) gange = 17-18-19-21 (22-23-24-26) m. Nu skiftes der tilbage til mørk grå og der fortsættes til arb måler 52-58-63-69 (73-75-83-86) cm.
Opdateret online: 13.10.2011
Materialer: DROPS SNOW
F.nr 46, mellemgrå
200-250-250-250 (250-250-250-250) g
Og brug:
F.nr 14, mørk grå:
100-100-100-100 (150-150-150-150) g
signature

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 135-37) for mål og udregninger.

Kommentarer / Spørgsmål (46)

country flag Naja 22.01.2021 - 00:23:

Bonjour he ne cinprends pas comment avoir 38m en augmentant 2 x1m pour l avant dernière taille? voici ce que je ne comprends pas:" : 2-2-2-2 (3-4-6-7) fois 2 m et 1-2-3-3 (3-3-2-2) fois 1 m = 22-24-26-28 (31-34-38-42) m. " merci

user icon DROPS Design 22.01.2021 kl. 08:11:

Bonjour Naja, vous montez 26 mailles et diminuez 2 m = 24 mailles. Vous montez ensuite à la fin de chaque rang sur l'endroit: 6 x 2 mailles et 2 x 1 maille = 24+12+2= 38 mailles. Bon tricot!

country flag Naja 21.01.2021 - 14:12:

Bonjour quelle est la taille de l échantillon après feutrage svp? j ai obtenu 7x7cm? est ce correct? je compte régler ma machine à 40° mixte avec lessive cendre de bois ça va aussi?

user icon DROPS Design 21.01.2021 kl. 16:45:

Bonjour Naja, après feutrage, vous devez avoir approximativement 13 m x 25 rangs = 10 x 10 cm. (sur la base d'autres modèles feutrés en DROPS Snow avec la même tension avant feutrage). Je ne connais pas cette lessive, n'hésitez pas à demander conseil à votre magasin si besoin et retrouvez ici d'autres informations sur le feutrage. Bon tricot!

country flag Mary P 04.01.2020 - 11:57:

The first pair I made worked perfectly, but the second came out much too wide for my adult son's skinny feet. I tried shrinking further in a bucket with boiling water but it had little effect. Can you suggest a solution? (I now wish I had modified the pattern whilst knitting it!)

user icon DROPS Design 04.01.2020 kl. 13:56:

Dear Mary, just put it back into the washing machine for another cycle. Maybe set the temperature higher, if posible, or add some soapy solution. If everything fails you can try hand felting too. We hope you can solve the issue.

country flag Carol 27.09.2019 - 18:33:

I am trying to figure out how to increase the men’s Hobbit felted slipper pattern (EE-402) to fit my grandson . He wears an American size 18 shoe and his bare foot length is 14 inches. Can you help me?Thank you very much. Carol Leipzig

user icon DROPS Design 30.09.2019 kl. 08:05:

Dear Carol, we are unfortunately not able to adjust every pattern to every single request, you are welcome to contact your DROPS Store, even per mail or telephone - or any knitting forum for any individual assistance. Happy knitting!

country flag Annemarie 27.09.2019 - 16:39:

Zo jammer dat ik na het vilten al twee keer te kleine sloffen heb overgehouden. Mijn wasmachine maakt er kaboutervoetjes van. Ik zal het nog 1 keer proberen, want er staan toch veel enthousiaste reacties bij het patroon. Een ander model met deze wol werd wel gelijk goed :-).

country flag Bente 07.02.2019 - 16:34:

Har ikke strikket på over 30 år, men ville nå prøve meg på en tøffel. Det skal være glattstrikk, trodde det var rett den ene pinnen og vrang tilbake for å få det glatt, men hos meg blir det bare riller. Har jeg begynt feil, eller har dere tips?

user icon DROPS Design 11.02.2019 kl. 11:50:

hei Bente. Så hyggelig at du vil prøvde deg på strikking igjen. Du har helt rett i at glattstrikk strikkes rett fra retten og vrang fra vrangen. Om du får riller har du strikket rett fra både retten og vrangen, slik du skal gjøre over de første 5 pinnene (=strikk 5 pinner rett). Her er en video av hvordan å strikke glattstrikk: . God fornøyelse

country flag Emilie JOUBERT 22.09.2017 - 11:55:

Bonjour, j'aimerais savoir ce que changerait un lavage à 60° au lieu de 40°? L'ouvrage serait-il encore plus feutré et rapetissé ? Merci!

user icon DROPS Design 22.09.2017 kl. 13:29:

Bonjour Mme Joubert, DROPS Eskimo feutre facilement dès 40°, avant de passer les chaussons à 60, il est recommandé de faire le test avec un échantillon auparavant, ainsi, vous serez sûre de ne pas gâcher votre ouvrage. S'ils ne sont pas assez feutrés après un premier lavage, vous pouvez les repasser une autre fois, à 40 également - voir aussi ici. Bon tricot!

country flag Thurid 27.01.2017 - 10:29:

Liebes Drops-Team, in der Mitte Anleitung heißt es: "Nach 37-40-43-47 (50-53-55-57) cm am Anfang jeder R. von der Rückseite abk." VON WO GEMESSEN? Die ganze Arbeit, oder nur den hellgrauen Teil? Herzliche Dank für eine schnelle Antwort! :-) Thurid

user icon DROPS Design 27.01.2017 kl. 13:24:

Liebe Thurid, die Arbeit wird von der Anschlagskante gemessen. Viel Spaß beim stricken!

country flag Chiara 17.12.2016 - 10:26:

Ciao volevo sapere se usando la lana alaska riesco ad ottenere lo stesso risultato??si riesce a infeltrire?

user icon DROPS Design 17.12.2016 kl. 12:24:

Buongiorno Chiara. Può sostituire Eskimo con Alaska lavorandolo doppio. Verifichi la correttezza del campione. È possibile infeltrire anche Alaska, seguendo le stesse indicazioni riportate. Buon lavoro!

country flag Janneke 17.02.2016 - 22:32:

Hej! Enligt monteringsanvisning ska det sys ihop fram över foten hela vägen.. Det stämmer inte med bilden-hur mycket ska man lämna?

user icon DROPS Design 24.02.2016 kl. 16:42:

Hej, Se gerne vores video:

DROPS Technique Tutorial: How to the difference before and after felted Slippers from Garnstudio Drops design on Vimeo.

Kommentere opskrift DROPS 135-37