DROPS / 133 / 9

Pocahontas by DROPS Design

DROPS háčkované papučky z příze „Symphony“ a z příze „Eskimo“.

Tagy: papučky,

DROPS design: Návod č. WW-061
Skupina přízí: D a E
-------------------------------------------------------

Velikost: 35/37 - 38/39 - 40/42
Délka chodidla: 22-24-26 cm
Materiál: DROPS ESKIMO firmy Garnstudio
100-100-100 g, barva č. 03, tmavě hnědá
a
DROPS SYMPHONY firmy Garnstudio
100-150-150 g, barva č. 03, hnědá
100-150-150 g, 8 č. 11, světle béžová
DROPS HÁČEK č. 12 – nebo velikosti potřebné k uháčkování zkušebního vzorku o rozměrech 10KS x 11 řad dvojitou přízí = 2 vlákna příze Symphony = 10 x 10 cm.

Nejste si jistí, kterou zvolit velikost? Třeba by vám pomohla informace, že modelka na obrázku je vysoká asi 170 cm a nosí velikost S nebo M. Pokud chcete plést/háčkovat pulovr, kabátek, šaty nebo podobný kousek, najdete dole pod návodem nákres s jednotlivými mírami v cm.
Komentáře (106)
DROPS Symphony DROPS Symphony
65% vlna, 35% polyamid

od 61.00 Kč /50g
DROPS Eskimo uni colour DROPS Eskimo uni colour 61.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Eskimo mix DROPS Eskimo mix 71.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Eskimo print DROPS Eskimo print 77.00 Kč /50g
2 OKA SPOJENÁ V JEDNO:
Háčkujeme první oko – nedokončíme – háčkujeme druhé oko a při dokončování protáhneme nit všemi oky na háčku.
----------------------------------------------------------------------

PAPUČKY:
Háčkujeme ve směru shora dolů. Dvojitou přízí Symphony, háčkem č. 8 háčkujeme 32-34-36 volných řo. Práci otočíme. Do druhého řo od háčku háčkujeme KS, dále do každého řo v řadě háčkujeme vždy KS = 31-33-35 KS.
Pokračujeme: * 2 řo, práci otočíme, do každého oka háčkujeme DS, řo, práci otočíme, do každého oka háčkujeme KS*, mezi *-* opakujeme, PAMATUJTE NA SPRÁVNÉ NAPĚTÍ PŘÍZE – důležité pro správnou velikost papučky. SOUČASNĚ ve výšce 10-10-10 cm, ujmeme v řadě 2 oka: první dvě oka spojíme v jeden – viz TIP, dvě středová oka spojíme v jedno = 29-31-33 ok v řadě.
Háčkujeme do výšky 19-20-21 cm.
Následuje tvarování chodidla, háčkujeme KS – do středového oko umístíme značku:
1. řada: KS před oko se značkou, do následujícího oka 2 KS, řo (= středové oko), další oko vynecháme, do dalšího oka 2 KS, do konce řady háčkujeme KS. Práci otočíme.
2. řada: KS před řo, do středového řo háčkujeme 7 DS (4. DS ze 7 je nyní středové oko), KS do konce řady, práci otočíme.
3. řada: KS před středové oko, do následujícího oka 2 KS, řo (= středové oko), další oko vynecháme, KS do konce řady, práci otočíme.
4. řada: KS před středové oko, do řo 7 DS a do konce řady KS, práci otočíme.
Řady 3 a 4 opakujeme do celkové výšky 22-24-27 cm – měříme přeložený díl.
Změníme přízi na Eskimo a díl měříme od tohoto místa.
*1 řada KS, řadu končíme řo a práci otočíme*, mezi *-* opakujeme do výšky 4-4,5-5 cm, SOUČANSĚ v oslední řadě spojíme první dvě oka v jedno – viz popis výše. Přízi ustřihneme.

DOKONČENÍ:
Papučku přeložíme na polovinu, sešijeme lemy k sobě, sešíváme za vnější čísti krajových ok. Horní lem lýtkové části obháčkujeme volně řadou KS z příze Eskimo.
Přízí Eskimo uháčkujeme řetízek o délce asi 150 cm, na oba konce připevníme malou bambulku – TIP: před přišitím druhé bambulky provlékneme řetízek skrz řadu řo a skrz přechod mezi přízí Symphony a Eskimo.Řetízek obtočíme kolem lýtka. Přišijeme bambulku.

Komentáře (106)

Napište své postřehy!

Majbritt Borup 18.02.2017 - 17:14:

Er det rigtigt at der skal bruges ialt 300 gr symphony men kun 150 g melodi?

DROPS Design 21.02.2017 kl. 16:18:

Hej Majbritt. Ja, det er korrekt, for Melody löber 140 m per 50 gr og Symphony löb kun 70 m.

Tracy 11.10.2015 - 06:14:

I made these for my daughter and was so much fun! She loves them!

Niki 27.07.2015 - 17:02:

What yarn can I use if I cannot find the Symphony on here? Maybe I missed it, but the only one I see is the Eskimo.

DROPS Design 27.07.2015 kl. 18:08:

Dear Niki, DROPS Symphony is now discontinued - click here for alternatives and yarn requirements. Your DROPS store will help you with tips & advices. Happy crocheting!

Andrea 22.02.2015 - 04:33:

I love these! I was wondering though, could you the pattern for soles please?

DROPS Design 23.02.2015 kl. 10:03:

Dear Andrea, the pattern for sole starts from the part worked in Eskimo. Happy crocheting!

MaryAnn 25.01.2015 - 00:50:

What does it mean when you saw "folded double "? Just folded like you would wear it around your leg?

DROPS Design 26.01.2015 kl. 10:06:

Dear MaryAnn, that's correct, so that you can sew tog beg/end of rows along the back of leg and on bottom of foot. Happy crocheting!

Shelly Moses 14.12.2014 - 23:51:

I've only been crocheting a few months so could you explain what 32-34-36 etc. means?

DROPS Design 15.12.2014 kl. 10:27:

Dear Mrs Moses, each number refers to the matching size, the slippers are in size 35/37, 35/40 and 41/43. If you work 1st size, you will start with 32 ch and have 31 dc at the end of 1st row, in 2nd size, you start with 34 ch and have 33 dc at the end of 1st row, and in larger size, you start with 36 ch and have 35 dc at the end of 1st row. Happy crocheting!

Shara 14.11.2014 - 22:26:

Sorry, assembly unclear. Foot done. Assembly says fold in half. When I do it is extremely pointed, even with just 5 DC. Does the toe assemble to look envelope with a square end on the end or pointed? in the us, and didn't buy garn yarn. In Missouri. So I can't ask them. Could you email?

DROPS Design 15.11.2014 kl. 09:47:

Dear Shara, after having crocheted sole (sc rows worked "straight"), you then fold last row double and sew sole together on the bottom (and along mid back). Click here to get yarn in the U.S.. Happy crocheting!

Shara 14.11.2014 - 07:31:

Followed pattern, but when finished, the toe is so pointed. Should i only do 5 instead of 7 DC? "Row 4: Work 1 sc in each st until mid st, 7 dc in ch and 1 sc in each of the last sts, turn piece.

DROPS Design 14.11.2014 kl. 14:40:

Dear Shara, you are welcome to adjust your work following your own wishes, remember you can get tips & advices from your DROPS store. Happy knitting!

Elenamaes 25.10.2014 - 06:06:

Please explain row 1. I'm kinda new to reading patterns. Thanks

DROPS Design 25.10.2014 kl. 09:57:

Dear Elenamaes, on row 1, crochet 1 sc in each st until 1 st before marker remains, work 2 sc in the next st, ch 1 and skip next st (the st with marker), work 2 sc in the next st, and continue with 1 sc in each st until end of row. Happy crocheting!

Jonee 16.10.2014 - 23:54:

I have a question about the following part: Now work the foot in sc as follows – insert a marker in the middle st: (ROW 1, ROW 2, ROW 3, ROW 4, Repeat 3rd and 4th row until piece measures approx. 22-24-27 cm / 8 3/4"-9½"-10½" in length - measured when piece is folded double.) Do you still need to crochet a turning chain at the beginning of each of these rows?

DROPS Design 17.10.2014 kl. 09:47:

Dear Jonee, you will replace first sc by a turning ch at the beg of every row, even for dec rows. Happy crocheting!

Přidejte komentář k návodu DROPS 133-9