DROPS / 133 / 9

Pocahontas by DROPS Design

Hæklede DROPS tøfler i ”Symphony” og ”Eskimo”

Tags: tøfler,

DROPS Design: Model nr WW-061
Garngruppe D og E
--------------------------------------------------------
100-100-100 gr f.nr 03 mørke brun
Og brug:
DROPS SYMPHONY fra Garnstudio
100-150-150 gr f.nr 03 brun
100-150-150 gr f.nr 11 lys beige

Eller brug:
DROPS ESKIMO fra Garnstudio
100-100-100 gr f.nr 03 mørkebrun
Og brug:
DROPS MELODY fra Garnstudio
100-150-150 gr f.nr 15 beige

DROPS HÆKLENÅL nr 8 - eller den nål du skal bruge for at få 10 fm i bredden x 11 rækker i højden på 10 cm med 2 tråde Symphony eller Melody.
--------------------------------------------------------

Kommentarer (108)
DROPS Symphony DROPS Symphony
65% Uld, 35% Polyamid

fra 12.50 kr /50g
DROPS Eskimo uni colour DROPS Eskimo uni colour 12.50 kr /50g
SAMMENHÆKLING AF M:
2 m hækles sammen således: Træk nålen gennem masken og hent tråden gennem første og derefter gennem anden m, træk derefter tråden gennem begge m.
--------------------------------------------------------

TØFFEL:
Tøflen hækles frem og tilbage, ovenfra og ned. Hækl 32-34-36 løse lm på nål 8 med 2 tråde Symphony eller Melody. Vend arb. Hækl 1 fm i 2.lm fra nålen, derefter hækles der 1 fm i hver lm rækken ud = 31-33-35 fm.
Videre hækles således: * 2 luftm, vend arb, hækl 1 stangm i hver m, 1 luftm, vend arb, hækl 1 fastm i hver m *, gentag *-* - HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN – vigtig for at tøflen skal passe.
SAMTIDIG når arb måler 10-10-10 cm tages 2 m ind på rækken således: Hækl de 2 første m sammen - se forkl over - og de 2 midterste m sammen = 29-31-33 m på rækken.
Derefter fortsættes til arb måler 19-20-21 cm.
Nu hækles foden i fastm således – sæt en mærketråd i den midterste m:
1.RÆKKE: Hækl 1 fm i hver m frem til m før midtm, 2 fm i næste m, 1 lm (= midtmasken), spring over næste m, 2 fm i næste m, 1 fm i hver af de sidste m, vend arb
2.RÆKKE: Hækl 1 fm i hver af de første m frem til lm, hækl 7 st om den midterste lm (den midterste af de 7 m er nu midtmasken) og 1 fm i hver af de sidste m, vend arb.
3.RÆKKE: Hækl 1 fm i hver af de næste m frem til masken som er før midtmasken, hækl 2 fm i næste m, 1 lm (= midtmasken), spring over næste m, hækl 2 fm i næste m, 1 fm i hver af de sidste m, vend arb.
4.RÆKKE: Hækl 1 fm i hver m frem til midtmasken, 7 st om lm og 1 fm i hver af de sidste m, vend arb.
Gentag 3. og 4. række til foden måler ca 22 - 24 - 27 cm i længden - målt når arb bukkes dobbelt.
Skift til Eskimo og herfra måles arb videre.
* hækl 1 række fastm slut rækken af med 1 luftm og vend arb *, gentag fra *-* til arb måler ca 4- 4,5- 5 cm - samtidig på sidste række hækles de 2 første og de 2 sidste m sammen - se forkl over. Klip tråden.

MONTERING:
Læg tøflen dobbelt, sy sammen under foden med Eskimo i yderste maske så sømmen ikke bliver tyk. Hækl en snor med fastm løst øverst på skaftet med Eskimo.
Hækl en række luftm på ca 150 cm med Eskimo, lav en lille kvast i hver ende – Tips: Før den sidste kvast sættes på luftm-snoren trækkes båndet gennem en maske nederst på skaftet bagpå i overgangen fra Symphony til Eskimo, så det sidder fast.
Bind denne luftm-snor rundt om skaftet.

Lory 07.03.2019 - 19:56:

Grazie per la sua disponibilita'. le chiedo se all'inizio e troppo stretto con 32 maglie , come posso fare ?

Lory 07.03.2019 - 16:03:

Scusami non capisco quando spieghi 10-10-10- cm e diminuire 2 all'inizio e 2 centrali . devo fare 30 cm e poi diminuire sempre 2 all'inizio e 2 centrali ? o quando devo iniziare a farlo ? misura piede 37 . grazie aspetto risposta

DROPS Design 07.03.2019 kl. 16:16:

Buongiorno Lory. L'indicazione 10-10-10 cm è la misura riferita ad ognuna delle taglie. In questo caso è uguale per tutte e tre le taglie. Quando il suo lavoro misura 10 cm, deve lavorare insieme le prime 2 maglie e le 2 maglie centrali. Sui ferri rimangono 29 maglie. Prosegue senza ulteriori diminuzioni finchè il lavoro non misura 19 cm (per la taglia 35/37). Buon lavoro!

Majbritt Borup 18.02.2017 - 17:14:

Er det rigtigt at der skal bruges ialt 300 gr symphony men kun 150 g melodi?

DROPS Design 21.02.2017 kl. 16:18:

Hej Majbritt. Ja, det er korrekt, for Melody löber 140 m per 50 gr og Symphony löb kun 70 m.

Tracy 11.10.2015 - 06:14:

I made these for my daughter and was so much fun! She loves them!

Niki 27.07.2015 - 17:02:

What yarn can I use if I cannot find the Symphony on here? Maybe I missed it, but the only one I see is the Eskimo.

DROPS Design 27.07.2015 kl. 18:08:

Dear Niki, DROPS Symphony is now discontinued - click here for alternatives and yarn requirements. Your DROPS store will help you with tips & advices. Happy crocheting!

Andrea 22.02.2015 - 04:33:

I love these! I was wondering though, could you the pattern for soles please?

DROPS Design 23.02.2015 kl. 10:03:

Dear Andrea, the pattern for sole starts from the part worked in Eskimo. Happy crocheting!

MaryAnn 25.01.2015 - 00:50:

What does it mean when you saw "folded double "? Just folded like you would wear it around your leg?

DROPS Design 26.01.2015 kl. 10:06:

Dear MaryAnn, that's correct, so that you can sew tog beg/end of rows along the back of leg and on bottom of foot. Happy crocheting!

Shelly Moses 14.12.2014 - 23:51:

I've only been crocheting a few months so could you explain what 32-34-36 etc. means?

DROPS Design 15.12.2014 kl. 10:27:

Dear Mrs Moses, each number refers to the matching size, the slippers are in size 35/37, 35/40 and 41/43. If you work 1st size, you will start with 32 ch and have 31 dc at the end of 1st row, in 2nd size, you start with 34 ch and have 33 dc at the end of 1st row, and in larger size, you start with 36 ch and have 35 dc at the end of 1st row. Happy crocheting!

Shara 14.11.2014 - 22:26:

Sorry, assembly unclear. Foot done. Assembly says fold in half. When I do it is extremely pointed, even with just 5 DC. Does the toe assemble to look envelope with a square end on the end or pointed? in the us, and didn't buy garn yarn. In Missouri. So I can't ask them. Could you email?

DROPS Design 15.11.2014 kl. 09:47:

Dear Shara, after having crocheted sole (sc rows worked "straight"), you then fold last row double and sew sole together on the bottom (and along mid back). Click here to get yarn in the U.S.. Happy crocheting!

Shara 14.11.2014 - 07:31:

Followed pattern, but when finished, the toe is so pointed. Should i only do 5 instead of 7 DC? "Row 4: Work 1 sc in each st until mid st, 7 dc in ch and 1 sc in each of the last sts, turn piece.

DROPS Design 14.11.2014 kl. 14:40:

Dear Shara, you are welcome to adjust your work following your own wishes, remember you can get tips & advices from your DROPS store. Happy knitting!

Kommentere opskrift DROPS 133-9