DROPS / 131 / 11

Sweet Caroline by DROPS Design

Sættet består af: Strikket DROPS halstørklæde og hue med hulmønster i ”Alpaca”

DROPS design: Model nr Z-573-574
Garngruppe A
---------------------------------------------------------
HALSTØRKLÆDE:
Mål:
Bredde: ca 25 cm
Længde: ca 160 cm
Materialer: DROPS ALPACA fra Garnstudio
150 g f.nr 9020, lys-lys grå

DROPS PINDE nr 3,5 - eller det p.nr du skal bruge for at få 23 m x 30 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS PINDE nr 4,5 - til patent

HUE:
Passer hovedmål: 54/56 cm
Materialer: DROPS ALPACA fra Garnstudio
100 g f.nr 9020, lys-lys grå

DROPS RUNDP OG STRØMPEP (60 cm) nr 3,5 - eller det p.nr du skal bruge for at få 23 m x 30 p glatstrik på 10 x 10 cm.
---------------------------------------------------------

Kommentarer (90)

Garnet til denne opskrift koster fra 109.75kr. Læs mere.
Se diag M.1 og M.2. Diag viser mønster set fra retsiden.
PATENT (frem og tilbage på p):
1.p: 1 m retstrik, * 1 r, slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang *, gentag fra *-* til der er 2 m tilbage, slut af med 1 r, 1 m retstrik.
2.p: 1 m retstrik, * slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang, strik omslaget og den løse m r sm *, gentag fra *-* til der er 2 m tilbage, slut af med slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang, 1 m retstrik.
3.p: 1 m retstrik, * strik omslaget og den løse m r sm, slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang, gentag fra *-* til der er 3 m tilbage, strik omslaget og den løse m r sm, 1 m retstrik.
Gentag 2. og 3.p opover.
RIB:
1.p: * 1 r, 1 vr *, gentag fra *-* og slut af med 1 r.
2.p: ret over ret og vrang over vrang.
Gentag 2.p opover.
---------------------------------------------------------

HALSTØRKLÆDE:
Halstørklædet består af 2 ens dele som syes sammen på midten til sidst. Slå 57 m op på p 3,5 med Alpaca og strik 4 p retstrik - se forkl over. Næste p strikkes fra retsiden således: 4 m retstrik, 1 gang M.1A, 2 gange M.1B, 1 gang M.1C, 4 m retstrik. Fortsæt således til arb måler ca 72 cm, slut pænt af i forhold til mønsteret. På næste p tages der ud ved at strikke * 2 ret, slå om *, gentag fra *-* til der er 1 m tilbage, strik 1 ret = 85 m. Nu strikkes der 4 cm RIB - se forkl over - sørg for at der er strikket 1 p fra vrangen til sidst. Derefter skiftes der til p 4,5 og der strikkes 10 p PATENT - se forkl over. Luk LØST af på næste p, omslagen lukkes af som ret. Strik en del til på samme måde.

MONTERING:
Sy de to dele sammen i yderste led af yderste m langs med opslåningskanten. Halstørklædet måler nu ca 160 cm.

HUEN:
Arb strikkes rund på rundp og Strømpep fra kanten og op. Slå 120 m op på rundp 3,5 med Alpaca og strik 5 cm rib. Næste omg strikkes i glatstrik samtidig med at der tages 36 m ud jævnt fordelt = 156 m. Derefter strikkes der 13 gange af M.2. OBS! Efter hver rapport af M.2. i højden forskydes mønsteret 1 m til højre. Strik M.2 totalt 3 gange i højden. Strik 1 omg glatstrik. * På næste omg tages der ind ved at strikke alle m sammen 2 og 2. Skift til Strømpep efter behov. Strik 2 cm glatstrik *, gentag fra *-* 1 gang til = 39 m. Tag ind på næste omg ved at strikke alle m sm 2 og 2, slut af med 1 ret = 20 m. Sy tråden gennem de resterende m, træk sammen, og sy godt fast.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 12.02.2013
HUEN:
..... OBS! Efter hver rapport af M.2. i højden forskydes mønsteret 1 m til højre. Strik M.2 totalt 3 gange i højden.

= tag 1 m løst af p som om den strikkes ret, 2 ret sammen, løft den løse m over
= tag 1 m løst af p som om det strikkes ret, 1 ret, løft den løse m over
= 2 ret sammen

Tatiana 05.04.2019 - 22:51:

This pattern is absolutely same in another instruction named Lake District, drops 158-21

DROPS Design 08.04.2019 kl. 10:37:

Dear Tatiana, patterns look both similar but there are slightly differences. Happy knitting!

Donna 29.07.2018 - 18:28:

So sorry to ask, what I assume is, an elementary question: Since your chart lines are not numbered, do they start at the bottom left as RS and proceed up through the finished pattern?

DROPS Design 29.07.2018 kl. 19:57:

Dear Donna, read charts from bottom RIGHT corner and go to the left, line by line (ass if you knit). All rows are seen from RS. Happy crafting!

Asma 29.12.2016 - 08:36:

Bonjour, pourriez-vous avoir la gentillesse de me répondre, merci!

DROPS Design 29.12.2016 kl. 14:45:

Bonjour Asma, vous trouverez la réponse ci-dessous. Merci pour votre patience, bon tricot!

Asma 23.12.2016 - 14:31:

Bonjour,pour l'echarpe est ce qu'on tricote les 4 points mousse de chaque cote lorsqu'on tricote les 2 cm de cotes Merci

DROPS Design 29.12.2016 kl. 13:22:

Bonjour Asma, les côtes anglaises vont se tricoter juste avec 1 m lis au point mousse de chaque côté (elles sont mentionnées dans l'explications des côtes anglaises). Bon tricot!

Asma 19.12.2016 - 13:18:

Bonjour, faut-il tricoter les 4 point mousse tout le long de l'echarpe? merci

DROPS Design 19.12.2016 kl. 16:18:

Bonjour Asma, tout à fait, on tricote les diagrammes comme indiqué avec 4 m point mousse de chaque côté (= au début et à la fin de chaque rang). Bon tricot!

Chometon Laura 20.11.2016 - 10:46:

Bonjour Doit on joindre ou tricoter en a/r svp ?

DROPS Design 21.11.2016 kl. 09:53:

Bonjour Mme Chometon, le bonnet se tricote en rond, d'abord sur l'aiguille circulaire, puis sur les aiguilles doubles pointes quand on commence les diminutions et qu'il n'y a plus suffisamment de mailles pour la circulaire. Bon tricot!

Donatella 03.01.2016 - 14:14:

Grazie, sono stupita della Vostra efficienza: rispondete anche la domenica! Sto imparando molte cose nuove grazie a Voi, e la differenza nella lavorazione si nota, eccome se si nota! Un saluto da Donatella S.

Donatella 02.01.2016 - 11:45:

1) quale metodo uso per l'avvio maglie della sciarpa? (partenza dal centro) 2) non riesco di conseguenza a capire le istruzioni di CONFEZIONE sempre relative alla sciarpa Grazie (il filato ALPACA è bellissimo!)

DROPS Design 03.01.2016 kl. 13:01:

Buongiorno Donatella. Per l’avvio delle m può seguire il metodo presentato nel video sotto. Per la cucitura: una volta terminate le due parti della sciarpa, dovrà mettere vicino la parte iniziale di entrambe le parti e cucirle, maglia con maglia, in modo che la cucitura sia il più possibile piatta. Buon lavoro!

Sandra 16.06.2015 - 11:22:

Danke für die schnelle Antwort. Ich interpretiere das Diagramm so, dass ich die erst Runde mit Muster stricke, die zweite Runde glatt rechts, dann wieder eine Runde mit Muster und dann immer so weiter. Also das M2 insgesammt 20 Runden hat.

DROPS Design 16.06.2015 kl. 11:29:

Ja, Sie haben 100%-ig richtig interpretiert, genau so machen Sie es! :-) Viel Spaß beim Stricken und gutes Gelingen!

Sandra 15.06.2015 - 22:16:

Hallo, ich habe eine Frage zur Mütze. Stricke ich bei den Diagrammen jede zweite Reihe glatt rechts? Oder ignoriere ich diese Reihen da es ja keine Rückreihen gibt? Danke schon mal für die Hilfe.

DROPS Design 16.06.2015 kl. 11:16:

Sie müssen immer alle R des Diagramms stricken, auch in Runden. Stellen Sie sich vor, dass in Runden jede Rd eine Hin-R ist, also auch die Rück-R. Oder interpretieren Sie die Symbole so, dass das weiße Kästchen "glatt rechts in R und glatt rechts in Rd" bedeutet.

Kommentere opskrift DROPS 131-11