DROPS / 127 / 29

Rose Smiles by DROPS Design

Strikket DROPS sjal med flæsekant i ”Merino Extra Fine”.

DROPS design: Model nr ME-041
--------------------------------------------------------
Mål: ca 155 x 20 cm

Materialer: DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio
150 gr f.nr 16, lys rosa.

DROPS RUNDP (80 cm) nr 5 - eller den p du skal bruge for at få 19 m x 25 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (80 cm) nr 4 – til retstrik

UDTAGNINGSTIPS: Der tages ud fra retsiden med omslag på hver side af 1 m glatstrik med mærketråd således: Slå om, m med mærketråd, slå om.
Omslaget strikkes vrang på næste p, så der bliver hul.
FORKORTEDE P: Der strikkes forkortede p i slutningen af hver p således: Strik til der er 5 m tilbage på p, disse 5 m sættes på en tråd, vend og strik videre.
--------------------------------------------------------

SJAL:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp for at få plads til alle m. Slå 256 m op på rundp 4. Strik 8 p retstrik - se forkl over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! sæt en mærketråd i 121.m og 136.m (14 m mellem mærketrådene). Skift til rundp 5 og glatstrik.
Læs hele afsnittet før det strikkes!
På næste p fra retsiden strikkes der forkortede p - se forkl over - (fortsæt at sætte 5 nye m på trådene 20 gange i hver side til det er 100 m på trådene i hver side). SAMTIDIG tages der 2 m ud ved hver m med mærketråd - læs UDTAGNINGSTIPS - totalt 4 m mere på p. Gentag udtagningerne på hver 4.p totalt 10 gange (= 34 m mellem mærketrådene).

Når de sidste 5 m i højre side er sat på en tråd (totalt 100 m på tråd i hver side), strikkes m fra de to tråde tilbage ind på p således: (1.p = retsiden) strik p ud og strik alle m fra tråden i venstre side. På næste p (= vrangen) strikkes alle m fra tråden i højre side ind på p, 296 m på p. På næste p tages der ud til flæsekant således: *1 m ret, 2 m i næste m*, gentag fra *-* p ud. Strik 3 p glatstrik. På næste p (= retsiden) tages der ud således: 1 m ret, *slå om, 1 m ret*, gentag fra *-* p ud. Luk af med ret m på næste p, omslagen lukkes af som m.

MONTERING:
For at flæserne skal blive pæne bør sjalet dampes med et dampstrygejern. Damp fra opslåningskanten og ud til ca 1 cm ind på flæsen (aflukningskanten må ikke dampes).

Bernadette Varlet 13.10.2017 - 09:42:

Bonjour Madame, Je voudrais tricoter le châle "Rose Smile" et j'aimerais savoir s'il faut faire une maille enroulée à chaque fois que l'on débute un rang raccourci ? Merci pour votre réponse. Bien cordialement

DROPS Design 13.10.2017 kl. 09:48:

Bonjour Mme Varlet, vous pouvez utiliser la technique des mailles enveloppées ou simplement la méthode basique des rangs raccourcis. Bon tricot!

Vera 26.08.2015 - 15:09:

Liebes Drops-Team, ich habe eine Frage zu den letzten Sätzen der Strickanleitung. Nach der Aufnahmereihe mit Umschlägen folgt eine linke / Rückseitenreihe, bevor in der letzten Reihe (re) abgekettet wird. Werden in dieser Rückreihe die Maschen (einschließlich Umschläge) links gestrickt und auch wieder zwischen jede Masche Umschläge gemacht (*1M li. 1 Umschlag 1 M links*)?

DROPS Design 01.09.2015 kl. 16:00:

Nach den 3 glatt re gestrickten Reihen ist die letzte Hin-Reihe vor dem Abketten eine Reihe mit Zunahmen, also 1 M re, 1 Umschlag im Wechsel. In der darauf folgenden Rück-R stricken Sie alle M re, auch die Umschläge, und ketten GLEICHZEITIG ab. Damit ergibt sich dann der rüschige Rand.

Rosy 07.08.2015 - 15:40:

Buongiorno, ho iniziato questo lavoro e ho terminato gli otto giri a punto legaccio...il 5 giro (dritto del lavoro) lo devo eseguire a punto rovescio o diritto? i ferri accorciati li devo lavorare su tutti i ferri? le maglie che metto in sospeso, le posso mettere su un unico filo? Ultima cosa...quando lavoro i gettati, devo fare un rovescio ritorto o normale? Grazie mille in anticipo per l'aiuto.

DROPS Design 07.08.2015 kl. 20:24:

Buonasera Rosy, dopo gli 8 ferri a m legaccio, deve passare ai ferri n° 5 mm e iniziare a lavorare a m rasata e iniziare a lavorare a ferri accorciati come indicato fino a quando ci sono 100 m su ogni fermamaglie a ogni lato. Può usare un fermamaglie per lato. I gettati vengono lavorati a rovescio sul ferro successivo come indicato nel consiglio per gli aumenti. Buon lavoro!

Paz 18.05.2014 - 22:37:

Gracias lo que sigo sin entender es que 1vueta pto del derecho y aumentos 2 vuelta reves y se tejen los aumentos 3 vuelta tocaria tejer derecho y la 4 vuelta q es en la que dice que se debe aumentar toca en este caso tejer del reves? Es correcto muchas gracias

Paz 18.05.2014 - 22:37:

Gracias lo que sigo sin entender es que 1vueta pto del derecho y aumentos 2 vuelta reves y se tejen los aumentos 3 vuelta tocaria tejer derecho y la 4 vuelta q es en la que dice que se debe aumentar toca en este caso tejer del reves? Es correcto muchas gracias

Paz 18.05.2014 - 22:37:

Gracias lo que sigo sin entender es que 1vueta pto del derecho y aumentos 2 vuelta reves y se tejen los aumentos 3 vuelta tocaria tejer derecho y la 4 vuelta q es en la que dice que se debe aumentar toca en este caso tejer del reves? Es correcto muchas gracias

Paz 18.05.2014 - 22:36:

Gracias lo que sigo sin entender es que 1vueta pto del derecho y aumentos 2 vuelta reves y se tejen los aumentos 3 vuelta tocaria tejer derecho y la 4 vuelta q es en la que dice que se debe aumentar toca en este caso tejer del reves? Es correcto muchas gracias

DROPS Design 19.05.2014 kl. 10:21:

Hola Paz! Teniendo en cuenta que los aum son cada 4ª vuelta, tiene que haber 3 vueltas entre medio sin aumentos.

Paz 11.05.2014 - 22:32:

No entiendo muy bien el patron͵ en la vuelta del derecho se aumenta a cada lado del marcador un punto es decir tendriamos dos hebras a los lados del punto q hace de marcador, y en la siguiente vuelta tocaria de reves p lo tanto las hebras se tejen tn con punto del reves no??? No se si lo entendi bien asi o es de otra forma Gracias

DROPS Design 14.05.2014 kl. 10:11:

Hola Paz. Exactamente las HEB (lazadas) que se han trabajado en la fila por el LD, por el LR las tejemos de revés para crear un agujero.

Paz 11.05.2014 - 22:31:

No entiendo muy bien el patron͵ en la vuelta del derecho se aumenta a cada lado del marcador un punto es decir tendriamos dos hebras a los lados del punto q hace de marcador, y en la siguiente vuelta tocaria de reves p lo tanto las hebras se tejen tn con punto del reves no??? No se si lo entendi bien asi o es de otra forma Gracias

Lola Ruiz. Acosta 29.09.2013 - 01:02:

Como hago el volante? Que significa 1d y 2d

DROPS Design 01.10.2013 kl. 09:14:

Hola Lola. El volante se trabaja repitiendo * 1 pt de derecho (1 d.), tejer 2 pts de derecho (2 d.) en el pt sig *.

Kommentere opskrift DROPS 127-29