DROPS / 126 / 36

Sweet Carnival by DROPS Design

Glatstrikket DROPS sjal i ”Delight” med hæklekant.

DROPS design: Model nr DE-039
--------------------------------------------------------
Størrelse: one size
Materialer: DROPS DELIGHT fra Garnstudio
100 gr f.nr 11, syren/grøn mix

DROPS PINDE NR 3 - eller det p.nr du skal bruge for at få 24 m x 32 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS HÆKLENÅL nr 3 - til hæklekant.

Garnet til denne opskrift koster fra 33.9kr. Læs mere.
RETSTRIK (frem og tilbage på p):
Strik ret på hver p.
--------------------------------------------------------

SJAL:
Sjalet strikkes fra side til side.
Slå 4 m op på p 3 med Delight. Strik 2 p retstrik - se forkl over. Fortsæt frem og tilbage. De yderst 2 m i hver side strikkes hele tiden i Retstrik, de resterende m strikkes i glatstrik. SAMTIDIG tages der 1 m ud i slutningen af vrang p på hver 4.p.
HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Fortsæt således til der er 56 m på p. Nu fortsættes der at tage ud som før Samtidig med at der strikkes forkortede p således (fra retsiden): Strik til der er 3 m tilbage, vend og strik tilbage. Strik til der er 6 m tilbage, vend og strik tilbage. Fortsæt med at strikke således til der er 3 m mere tilbage for hver gang der vendes, til der er taget ud i siden så der er 65 m totalt på p. Nu strikkes der 4 p over alle m (uden udtagning). Videre lukkes der 1 m af i beg af hver 4.p fra retsiden, Samtidig med at der strikkes forkortede p således (fra retsiden): Strik til der er 54 m tilbage, vend og strik tilbage. Strik til der er 51 m tilbage, vend og strik tilbage. Fortsæt med at strikke således til der er 3 m mindre tilbage for hver gang der vendes, til der er lukket af i siden så der er 56 m totalt på p. Nu fortsættes der frem og tilbage over alle m og der lukkes af i siden som før. Fortsæt således til der er 4 m tilbage på p. Strik 2 p retstrik over de 4 m. Luk af.

HÆKLEKANT:
Der hækles en kant på nål 3 med Delight rundt om hele sjalet således:
Start midt på i kanten øverst på sjalet. Hækl 1 fm, videre hækles * 3 lm, 1 st i den første af de 3 lm, spring over 4 p retstrik, 1 fm *, gentag fra *-* ud til yderst i siden på sjalet. Nu hækles 16 lm, vend arb, spring over den første lm, videre hækles der 3 fm i hver af de næste 15 lm, hækl 1 fm i sjalet. Videre hækles der 23 lm, vend arb, spring over den første lm, derefter hækles der 3 fm i hver af de næste 22 lm, hækl 1 fm i sjalet. Videre hækles der 14 lm, vend arb, spring over den første lm, derefter hækles der 3 fm i hver af de næste 13 lm, hækl 1 fm i sjalet. Videre fortsættes der fra *-* langs kanten på sjalet ned i spidsen og videre op til yderst i siden på den anden side af sjalet. Her hækles der på samme måde som der blev hæklet i modsat side. Derefter hækles der videre langs kanten fra *-* og der afsluttes til sidst med 1 km i fm i beg af omg. Klip og sy tråden.

Vasilisa 25.11.2018 - 00:03:

Hi! I've bought 100 g color 11 as it's recommended, but it now seems to me that this shawl would be too small. What are its measurements (real size)? Should I buy more yarn? Thank you very much.

DROPS Design 25.11.2018 kl. 11:16:

Dear Vasilisa, the shawl is actually more like a small scarf, or a small neck kerchief, the actual size depends on the knitting tension that might be slightly different for each knitter. If you would like a slightly bigger shawl, you can use a needle that is 0.5 mm thicker, or, if you want it even bigger, get one more ball of yarn. Happy Knitting!

Ben Sharp 17.11.2018 - 06:22:

I didn't get the pattern at my first attempt and count my second and third attempt in it as well. At the fourth i finally got it and needed to add some extra stitches to my hand made design.

Maria Jackson 09.11.2018 - 09:23:

It took me ages to figure out this pattern but I got it after 4 goes. In the end I added 8 more stitches and am knitting it on size 5 needles.

Brigitte Mouchet 22.03.2016 - 10:40:

Très mignon et gai, facile à réaliser. Merci pour les explications en français.

Christine 13.02.2015 - 08:00:

Hallo, mit Beginn der verkürzten Reihe... wo nehme ich da bitte in der RR die Masche auf? Vor den 6 Maschen, die man übrig lassen soll? Vielen Dank im Voraus und viele Grüße

DROPS Design 15.02.2015 kl. 20:28:

Die verkürzten R stricken Sie in Hin-R, die Zunahmen arbeiten Sie in Rück-R. Ab den verkürzten R stricken Sie also so: Hin-R: Stricken, bis noch 3 M übrig sind, wenden, die Rück-R bis zum Ende ohne Zunahme stricken. Die Hin-R stricken, bis noch 6 M übrig sind, wenden und die Rück-R stricken, am Ende dieser Rück-R 1 M zunehmen. Die Hin-R stricken, bis noch 9 M übrig sind, wenden und die Rück-R ohne Zunahme stricken usw.

Sandra 11.09.2014 - 21:35:

Hi, wenn ich in der Vorderreihe am Ende 3 Maschen (und jeweils +3 pro Reihe) übriglassen soll, mache ich das in jeder Vorderreihe oder nur in der wo ich in der Rückreihe eine Masche aufnehme? Danke!

DROPS Design 11.09.2014 kl. 23:58:

Liebe Sandra, Sie stricken in jeder Hin-R 3 M weniger.

Sandra 17.02.2014 - 09:43:

Hola, tengo una duda. A partir de la 3ª vuelta hay que hacer punto jersey, con 2 vueltas de punto musgo a cada lado. Entonces en el primer aumento al final de la 4ª vuelta que es el lado revés¿se hacen 2 puntos del derecho, uno del revés y 1 punto del derecho y se hace el aumento o se hacen los 4 puntos de derecho y se aumenta en el último y hasta la 6 vuelta no se hace ningún punto del revés? ¿Qué tipo de aumento se hace? Muchas gracias.

DROPS Design 17.02.2014 kl. 17:35:

Hola Sandra. En el borde del chal siempre se trabajan 2 pts en pt musgo a cada lado. Tienes este video para ayudarte con los aumentos:

Karolina 09.02.2014 - 17:02:

..ich verstehe diese Anleitung nicht. Nachdem ich mitten in einer Reihe die Arbeit umdrehe und links zurückstricke und dann in der nächsten vorderen Reihe über diesen Punkt kommen muss, wo ich zuvor aufgehört habe, enstehen Löcher. Was mache ich falsch? ich würde mich über einen Tipp freuen...

DROPS Design 15.02.2014 kl. 11:28:

Liebe Karolina, bei den verkürzten Reihen kann an der Wendestelle tatsächlich ein Loch entstehen. Wie Sie dies vermeiden können, ist in unseren Strickvideos erklärt, und zwar unter "Tipps & Hilfe" => "Videoanleitungen" => "Strickvideos", dort finden Sie das Video "Verkürzte Reihen mit Umschlag rechts/Hinreihe". Viel Spaß beim Stricken!

Kimberly A Sherrill 14.12.2012 - 00:55:

I'm having trouble with the crochet directions. Do the crocheted curly strings hang down from each of the points, or are they crocheted further up the side? The picture looks like they dangle from the two pointy ends. That doesn't seem to be what the directions say. Sorry for my denseness.

DROPS Design 14.12.2012 kl. 09:52:

Dear Mrs Sherill, the crochet border is worked to the point, then you crochet the first curly string joined to a sc to the point, and work 2 other curly strings joined the same way in the shawl. Happy knitting !

Adrienn Gasde 16.06.2012 - 22:41:

Frage zur Anleitung Glatt gestricktes DROPS Dreiecktuch mit Häkelkante in ”Delight”.: Stricke ich die Arbeit glatt rechts und an den Rändern je 2 Maschen Krausrippe?Nehme ich dann in jeder 4.Reihe eine Masche in der Krausrippe auf? Vielen Dank, Adrienn Gasde

DROPS Design 17.06.2012 kl. 10:29:

Ja, genau so geht es. Aber stricken Sie weiterhin nur 2 M in Krausrippe am Rand.

Kommentere opskrift DROPS 126-36