DROPS / 120 / 4

Blue Bayou by DROPS Design

Strikket DROPS sjal i ”Delight” med hulmønster. Kan også strikkes i ”BabyMerino”.

DROPS design: Model nr DE-003
--------------------------------------------------------
Mål:
Højde: ca 80-95 cm
Bredde: ca 160-190 cm
Materialer: DROPS DELIGHT fra Garnstudio
250-300 gr f.nr 04, lys blå mix
eller brug: DROPS BABY MERINO fra Garnstudio
250-300 gr f.nr 12, lys blå

DROPS RUNDPINDE (80 cm) nr 3,5 - eller det p.nr du skal bruge for at få 23 m x 45 p retstrik på 10 x 10 cm.

Garnet til denne opskrift koster fra 140kr. Læs mere.

--------------------------------------------------------

SJAL:
Arb strikkes frem og tilbage ovenfra og ned på rundp. Slå 14 m op på rundp 3,5 med Delight. Strik 1 p ret. Næste p strikkes således –fra retsiden: 4 r, slå om, 2 r, slå om, 2 r, slå om, 2 r, slå om, 4 r = 18 m. På næste p strikkes omslagen ret. De 2 midterste m strikkes i glatstrik til færdig mål. Fortsæt i RETSTRIK – se forkl over, SAMTIDIG tages der ud med omslag som før (på hver side af 2 m glatstrik i midten og indenfor 4 m retstrik i hver side), tag ud på hver 2.p (= 4 udtagninger pr p) til færdig mål. Fortsæt til der er 250-310 m på p, arb måler ca 27-33 cm (mål i strikkeretningen, ikke midt på sjalet). Næste p strikkes således - fra retsiden: 4 m retstrik, slå om, M.1 over de næste 120-150 m, slå om, 2 m ret, slå om, M.1 over de næste 120-150 m, slut af med slå om og 4 m ret. Strik M.1 1 gang i højden - husk udtagningerne, de nye m strikkes i glatstrik. Fortsæt i retstrik og udtagninger til der er 370-490 m på p, arb måler ca 40-53 cm. Næste p strikkes således - fra retsiden: 4 m retstrik, slå om, M.1 over de næste 180-240 m, slå om, 2 m ret, slå om, M.1 over de næste 180-240 m, slut af med omslag og 4 m ret. Fortsæt udtagningerne, og fortsæt dette mønster til M.1 er strikket 4 gange i højden, de nye m strikkes i glatstrik til der er nok m til en ny rapp af M.1. Strik 4 p retstrik. Luk løst af.

= tag 1 m løst af p, 2 ret sammen, løft den løse m over.

Kommentarer (42)

Skriv din kommentar her!

Sally Kennard 01.09.2017 - 11:59:

After 18sts it reads "On next row K all YO" this give 36sts which means adding 4sts every other row won't add up to 250 or 310. I must be misunderstanding something. Please clarify. Thank you

DROPS Design 01.09.2017 kl. 15:26:

Dear Mrs Kennard, at the end of 1st row you get 18 sts including YOs, you will inc 4 sts every other row a total of 58-73 times = 18 + (58-73x4) = 250-310 sts. Happy knitting!

Angelika 06.03.2017 - 14:42:

Hallo, habe das Tuch gestrickt. Es ist sehr schön geworden. Leider muß ich sagen war die Anleitung etwas spärlicher ausgefallen als sonst. Keine Zeichnung alles nur sehr waage Angaben. Sonst sind die Anleitungen doch detaillierter, habe schon mehrere Sachen aus Drops gestrickt. Aber meine Schwester und ich werden weiterhin nach schönenen Anleitungen bei Drops schauen und stricken.

Sonja 19.02.2016 - 12:42:

Hur gör jag bäst sjalen större?

DROPS Design 24.02.2016 kl. 16:25:

Hej Sonja, man kan evt fortsätta M.1, men vi kan inte räkna om mönstret. Lycka till!

M.carmen Herranz Gimeno 18.10.2015 - 12:01:

Hola: Voy a hacer este chal para convertirlo en chal chaqueta. Pondré botones y coseré parte de los costados para hacer manga

Marion Van De Sande 21.05.2015 - 11:00:

Ik heb deze omslagdoek gebreid in de voorgeschreven Delight. Ik heb aanvankelijk 300 gram gekocht. Aan het eind kwam ik te kort en heb nog een bol van 50 gram gekocht en uiteindelijk heb ik zelfs voor de laatste 6 naalden nogmaals 50 gram bijgekocht. Er is dus geen 300 maar 400 gram nodig voor de grootste versie waarbij dan wel van de laatste 50 gram veel overblijft. Het is geen drama maar toch, het is niet prettig om tot twee keer toe meer dan 50 km te moeten rijden om extra wol bij te kopen.

DROPS Design 03.06.2015 kl. 14:16:

Hoi Marion. Jammer om te horen, en de stekenverhouding voor het patroon was ook correct? Wij zullen de sjaal nakijken en wegen. Is een correctie noodzakelijk, dan zullen wij dat ook maken.

Tommiesje1 . 18.12.2014 - 01:27:

Waarom staan er steeds 2 verschillende aantal steken vermeld? Welke moet je nu aanhouden?

DROPS Design 18.12.2014 kl. 08:53:

Hoi Tommiesje. Omdat er twee maten van het patroon zijn.

Lucia 22.11.2013 - 15:13:

Termine el shawl, pero queria saber si se cose la parte que va en el cuello, o se deja como esta, ademas cuando me lo pruebo se dobla en la parte del cuello y me queda muy abierto, en la figura parece diferente.

DROPS Design 26.11.2013 kl. 11:55:

Hola Lucía! En este modelo no se cose el cuello. En algunos modelos se pasa un hilo por la cadeneta de inicio y se frunce cerrando un círculo detrás del cuello. Si has usado la lana indicada y la tensión correcta debe quedar igual.

Pernille 12.06.2011 - 11:30:

Opskriften angiver at man skal bruge rundpind nr. 3,5. Det synes jeg ikke passer med strikkefastheden for delight garn angivet på banderolen, som er på 2,5. Jeg strikker selv sjalet på pinde 2,5 for at overholde strikkefastheden.

Tus 08.11.2010 - 20:00:

Dejligt garn (når man har vænnet sig til at strikke med det) Rigtigt fint sjal, er næsten færdig.

Ingalill 01.06.2010 - 13:24:

En liten ändring av mönstret vid uppläggningen -- ger en stadigare kant i nacken (nästan osynlig). Lägg upp 4 m & sticka 10 v rätst. Ta de 4 m som du redan har på stickan, plocka upp 6 m på långsidan och sedan ytterligare 4 på den andra kortsidan = 14 maskor. Följ sedan beskrivningen. Stick 1 rätt varv. O.s.v. Tack så mycket för det fina mönstret!

Kommentere opskrift DROPS 120-4