DROPS Extra / 0-536

Lagoon Ripples by DROPS Design

Strikket DROPS skulderstykke med bølgemønster i ”Silke-Alpaca”. Str S - XXXL.

DROPS design: Modell nr SA-051
--------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - L/XL - XXL/XXXL
Materialer: DROPS SILKE-ALPACA
400-500-600 gr f.nr 7403, grågrønn

DROPS RUNDP nr 5 (80 cm) - eller den p du må ha for å få 20 m bølgemønster på 10 cm i bredden.
DROPS RUNDP nr 4,5 (80 cm) - til riller på knytebåndet.
--------------------------------------------------------

BØLGEMØNSTER:
Se diag M.1A, M.1B, M.1C og M.2. Diag viser mønsteret sett fra retten.
MÅLETIPS:
Pga tyngden i garnet må alle lengdemål gjøres når arb holdes opp, ellers vil plagget bli for langt når det taes på.
--------------------------------------------------------

SKULDERSTYKKE:
Arb strikkes fram og tilbake på rundp. Legg opp 242-300-358 m på rundp 5. Strikk 2 RILLER - se forkl over! Videre strikkes det BØLGEMØNSTER - se forkl over! - på neste p slik: 5 m rille, M.1A over alle m til det gjenstår 5 m, avslutt med 5 m rille. (De 5 m i hver side = stolpe. Stolpen strikkes i rille til ferdig mål). HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når M.1A er strikket 2-3-4 ganger i høyden, strikkes M.1B 1 gang i høyden = 226-280-334 m. Deretter strikkes M.1C totalt 1-2-2 ganger i høyden. Videre strikkes M.2. Når M.2 er strikket ferdig i høyden er det 146-180-214 m på p. Strikk 1 p rett, SAMTIDIG som det felles 29-36-42 m jevnt fordelt på p (hver 4.og 5.m strikkes sm) = 117-144-172 m. Arb måler nå ca 38-44-46 cm. LES MÅLETIPS! Bytt til rundp 4,5. Videre strikkes det riller frem og tilbake, SAMTIDIG som det legges LØST opp 46 nye m til knytebånd på slutten av de 2 neste p = 209-236-264 m. Fell av når rillekanten måler 4 cm.

Pirjo Vauhkonen 03.06.2015 - 12:51:

Hei! Miten nuo kavennuskerrokset tehdään???

DROPS Design 05.06.2015 kl. 14:11:

Kavennukset tehdään piirrosten mukaisesti, eli esim. piirroksessa M.1B tehdään enemmän kavennuksia (2 s oikein yhteen) kuin langankiertoja.

Nicole 05.02.2014 - 16:38:

Hallo- Ist die Wollangabe richtig? Auf dem Bild sieht es nicht nach "haariger" Alpaca Silk Wolle aus... Bevor ich diese teure Wolle bestelle, wäre es gut, eine Bestätigung zu bekommen, dass es auch die richtige Wolle ist. Haben Sie eventl. einen Vorschlag, mit welcher anderen Wolle man das Schultertuch stricken könnte? Im Voraus vielen Dank für Ihre Mühe!

DROPS Design 07.02.2014 kl. 07:40:

Liebe Nicole, es handelt sich nicht um Alpaca Silk, sondern um SILKE-ALPACA, eine Auslaufqualität. Alternativen finden Sie, wenn Sie "GARNALTERNATIVEN" im grauen Balken neben dem Foto anklicken.

Dardilhac 01.11.2012 - 12:20:

Quelles sont les mesures exactes du modèle : le bas 58 ou 73 ou 87 multiplié par 2. Ex 87 x 2 = 174 de tour. Echantillon 20 m pour 10 cm soit pour une largeur de 174 cm : 448 m (alors que vous préconisez 300m - où est l'erreur ? Merci de me répondre

DROPS Design 01.11.2012 kl. 13:43:

Bonjour Madame Dardilhac, les mesures sont prises, ouvrage posé. Pour la plus grande taille, on monte 358 m soit 348 m en point fantaisie = 174 cm + 5 m de bordure au point mousse. Bon tricot !

Kommentér oppskrift DROPS Extra 0-536