DROPS / 99 / 13

Tenerife by DROPS Design

DROPS virkad sjal i ”Cotton Viscose”

Mått: ca 220 cm bred x 80 cm hög
Garnåtgång: DROPS Cotton Viscose från Garnstudio
400 gr nr 05, röd

DROPS Virknål nr 4 – eller den nål du måste ha för att 1 ruta ska bli 20 cm bred x 16 cm hög.

Mät-tips: Pga tyngden i garnet blir sjalen något större när den hålls upp.

Sjal: Virka efter M.1. M.2 visar en förstorad ruta av M.1. Obs: St virkas om lm-bågarna. Fortsätt att öka i sidorna på samma sätt tills sjalen har 9 hela rutor i bredden - arb mäter ca 80 cm på höjden och 220 cm i bredden.

= tre-dbl-st

Kommentarer (27)

Skriv din kommentar här!

Ann 08.10.2018 - 01:14:

Is there written instructions for this pattern ?

DROPS Design 08.10.2018 kl. 08:13:

Hi Ann, I am afraid there are no written instructions for this pattern, but we have instruction videos for the various stitches and we can explain a certain part of the pattern if you are still having problems. Happy crocheting!

Sabrina Schulz 17.08.2018 - 11:15:

Wird das Muster nicht mir "2 Kästchen-Reihen" aus den 4er Stäbchen-Blöcken abgeschlossen?!

DROPS Design 24.08.2018 kl. 09:59:

Liebe Sabrina, das Muster endet einfach mit halben Rauten wie in der Häkelschrift gezeigt. Wenn es Ihnen aber besser gefällt, können Sie noch 2 Reihen aus 4er-Blöcken als Abschluss häkeln, dabei müssten Sie selbst ausprobieren, wie viele Stäbchen über dem Luftmaschenbogen jeweils nötig sind, das Tuch soll sich ja oben nicht zusammenziehen oder sich wellen. Viel Freude mit Ihrem Tuch!

Sabrina Schulz 16.08.2018 - 09:19:

Wie sieht das Muster am Ende aus? Wie muss ich die Arbeit beenden? werden die letzten Rauten nur bis zur Hälfte gehäkelt?

DROPS Design 16.08.2018 kl. 10:00:

Liebe Frau Schultz, wenn Sie 9 Quadraten in der Höhe haben, werden Sie einpaar Quadraten "komplett" und die Quadraten inzwischen werden nur bis die Hälfte gestrickt werden, dh wie im unterend Diagram. Viel Spaß beim häkeln!

Sabrina Schulz 16.08.2018 - 09:16:

Guten Tag,\r\n\r\nLeider wird nicht erklärt, wie man die Arbeit beendet. Wie sehen die letzten Reihen aus? \r\n\r\nWerden die letzten Rauten nur bis zur Hälfte gearbeitet?

Jeanette Björklund 02.10.2017 - 10:03:

Skulle v erkligen behöva en beskrivning i ord på detta möster också inte bara diagram , alla kan inte läsa de tyväärr

Maria 27.03.2015 - 20:29:

1.About the tension: it is mentioned 1 square=20cm wide x 16cm high.Are you talking about the squares of the pattern? I finished a pattern square using a hook no4 and no matter what I measure I can't find the given dimensions. Please clarify where I should measure so as to manage to obtain the correct crochet tension. 2.When you say that the shawl has 9 whole squares in width, you mean to stop crocheting when in the diagonal of the shawl we have 9 completed squares and 10 half?

DROPS Design 30.03.2015 kl. 14:44:

Dear Maria, 1 square for tension is 1 square worked as in M2 - at the end of the shawl, you should get a total of 9 squares in width (ie when you have worked a total of 9 squares in width - M1 shows first 1 square in width then 2 squares in width). Happy crocheting!

Tina 06.08.2014 - 08:54:

Ok, stryk siste kommentar! Det ser ut til at ei 'rute' i innleiinga og ei rute i mønsteret er to forskjellige ting... det burde stå at INNSIDA av ei rute skal måla 20cmx16cm. For dersom man heklar slik at ytterkanten av ruta blir 20x16 så blir det mykje tettare, og rutene blir mindre enn på biletet. Jaja.. eg er snart ferdig og får leva med det. :P

Tina 22.07.2014 - 10:25:

Eg starta med nål nr. 4, men det vart alt for stort når eg brukte cotton viscose - 3,5 ser ut til å vera perfekt :-)

Maria 30.06.2014 - 19:59:

Dit is de sjaal, kan ik dit?

LaWanda Hubanks 17.03.2014 - 02:45: www.garnstudio.com

Do you have the written pattern for this shawl? I have a hard time with the one shown. I need it in American English please... Thank-you. LaWanda

DROPS Design 17.03.2014 kl. 09:49:

Dear Mrs Hubanks, each symbol in diag represent 1 st as in diagram text. Start at the arrow "start" and read M.2 (enlarge diag for beg) reading 1st row from right towards left, then 2nd row from the right to the left and so on. Happy crocheting!

Kommentér oppskrift DROPS 99-13