DROPS / 12 / 12

DROPS 12-12 by DROPS Design

Små-mønstret sweater i DROPS Vienna eller Melody. Dame- og herrestørrelse

Tags: bluser, grafisk,

DROPS design: Model nr O-067
-------------------------------------------------------

DROPS Retro 1980-1993

Størrelse: Dame: Small/Medium -Medium/Large
Herre:(Small/Medium -Medium/Large)
Materialer: DROPS Vienna fra Garnstudio
150-200 (200-200) gr f.nr 032, havgrøn
150-150 (150-200) gr f.nr 025, blå
100-150 (150-150) gr f.nr 007, lilla
100-150(150-150) gr f.nr 004, mint
50-50(50-50) gr f.nr 003, gul

Eller brug:
DROPS Melody fra Garnstudio
100-150 (150-150) gr f.nr 08, petrol
100-100 (100-150) gr f.nr 07, mørk jeansblå
100-100 (100-100) gr f.nr 13, rose
100-100 (100-100) gr f.nr 09, lys søgrøn
50-50 (50-50) gr f.nr 14, vanlilje gul

DROPS Rundp og Strømpep 3 og 5,5.

Strikkefasthed: 14 m x 17 p på p 5,5 og mønster.

Rib: * 1 ret , 1 vrang *

Mønster: Hele mønsteret glatstrikkes. Mønsteret er delbart med 8 m.

Ryg- og forstykke: Sweateren strikkes på rundp og klippes op til ærmer bagefter. Slå 140-150 (150-160) m op på rundp 3 og strik 6 cm rib med grøn. Skift til rundp 5,5 og strik Mønster samtidig med der tages 20-26 (18-24) m ud jævnt fordelt på p = 160-176 (168-184) m. - Husk på strikkefastheden - Når arb måler 27-29 (32-34) cm tages der 5 m ud i hver side (disse m er til at klippe ærmegab i og strikkes ikke ind i mønsteret). Når arb måler 54-56 (59-61) cm lukkes de midterste 26-26 (24-24) m af til hals på forstk og arb strikkes færdig frem og tilbage på p. Videre lukkes der af mod halsen således: 2 m 1 gang, 1 m 1 gang på hver 2.p. Luk de resterende m af når arb måler 57-59 (62-64) cm.

Ærme: Slå 36-38 (40-40) m op på strømpep 3 og strik 6 cm rib med grøn. Skift til strømpep 5,5 og strik Mønster samtidig med der tages 9-7 (1-3) m ud jævnt fordelt på 1.p = 45-45 (41-43) m - se på diagrammet hvilken omg mønsteret startes. Videre tages der ud midt under ærmet på hver side af midtm således: (= 2 nye m pr udtagning) 1 m 20-20 (22-21) gange på skiftevis hver 3. og 4.omg = 85-85 (85-85) m. Når ærmet måler 50-48 (54-52) cm strikkes 4 omg glatstrik med vrangen ud til belæg over klippekanten, luk af.

Montering: Sy en mærketråd ned i de 5 udtagede m i hver side. Sy 2 maskinsømme rundt om mærketråden - 1. søm 1/2 m fra mærketråden og 2.søm 1/2 m fra 1.søm. Klip op mellem maskinsømmene til ærmegab. Sy skuldersømmen. Sy ærmerne til ryg- og forstk således: skiftevis 1 sting i sidste retstrikkede omg på ærmet og 1 sting i m efter maskinsømmen på ryg- og forstk. Vend vrangen ud på sweateren og sy de sidste 4 glatstrikkede omg på ærmet over klippekanten i hånden. Saml ca 80 m op på strømpep 3 rundt i halsen med grøn og strik 2,5 cm rib. luk af.

= havgrøn

Kommentere opskrift DROPS 12-12