DROPS / 11 / 19

DROPS 11-19 by DROPS Design

DROPS grafisk egyptisk kæde-mønster i Vienna

Tags: bluser, flerfarvet,

DROPS design: Model nr O-068
-------------------------------------------------------

240 gr f.nr 032, havgrøn
160 gr f.nr 025, blå
120 gr f.nr 007, lilla
120 gr f.nr 005, mint

DROPS Rundp og Strømpep 3 og 6.
Skulderpuder.
Strikkefasthed: 13 m x 16 p på p 6 og mønster.

Rib: * 1 drejet ret 1 vrang *

Mønster: Hele mønsteret glatstrikkes. Bundfarven skifter farve op ad således: start med 8.omg havgrøn derefter gentages 12 omg mint. 12 omg havgrøn *. Mønsteret skifter farve op ad således: * 12 omg blå, 12 omg lilla *.

Ryg- og forstykke: Sweateren strikkes på rundp og klippes op til ærmer bagefter. Slå 160 m op på rundp 3 og strik 8 cm rib med havgrøn. Skift til rundp 6 og Mønster samtidig med der tages 8 m ud jævnt fordelt på p = 168 m. Når arb måler 34 cm tages der 5 m ud i hver side (disse m er til at klippe ærmegab i og strikkes ikke ind i mønsteret). Luk af når arb måler ca 65 cm.

Ærme: Slå 38 m op på strømpep 3 og strik 6 cm rib med havgrøn. Skift til strømpep 6 og Mønster samtidig med der tages 7 m ud jævnt fordelt på 1.p = 45 m. Videre tages der 1 m ud på hver side af m midt under ærmet (midt m strikkes med bundfarven = 2 nye m pr udtagning) 18 gange på hver 3.p = 81 m. Når ærmet måler 47 cm strikkes 4 omg glatstrik med vrangen ud til belæg over klippekanten med bundfarven, luk af.

Montering: Sv en mærketråd ned i de 5 udtaget m i hver side. Sy 2 maskinsømme rundt om mærketråden - 1. søm 1/2 m fra mærketråden og 2.søm 1/2 m fra 1.søm. Klip op mellem maskinsømmene til ærmegab.
Sy skuldersømmen 20 cm ( halsen = 24 cm). Sy ærmerne til ryg- og forstk således: skiftevis 1 sting i sidste retstrikkede omg på ærmet og 1 sting i m efter maskinsømmen på ryg- og forstk. Vend vrangen ud på sweateren og sy de sidste 4 glatstrikkede omg på ærmet over klippekanten i hånden. Saml ca 84 m op på rundp 3 rundt i halsen med havgrøn og strik 3 cm rib, luk elastisk af.

Diagram

= bundfarve
= mønsterfarve

Kommentere opskrift DROPS 11-19