DROPS Extra / 0-173

DROPS Extra 0-173 by DROPS Design

DROPS sweater med helpatent og fletmønster i Toscana.

Tags: bluser, patent, snoning,

Drops Nostalgi 1980-1984

Størrelse: Medium (Large)
Materiale: DROPS Toscana fra Garnstudio
450 (500)gr. farve nr. 017

Pinde nr. 3 og 4½

Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 14 m x 38 p på p nr. 4½ og helpatent. NB! HUSK at 1 m i højden = 2 p i helpatent.

Mønster: Helpatent: 1.p: 1 kantm, "1 r, løft næste m vr af p med omslag", 1 kantm.
2.p: 1 kantm, "strik masken med omslag r sm, løft næste m vr af p med omslag" 1 kantm.
Gentag disse 2 p.
Flet: 1.p: 1 vr, 8 r, 1 vr.
2.p: og alle vrangp.: 1 r, 8 vr, 1 r.
3.p: som 1.p.
5.p: 1 vr, sæt 4 m på hjælpep bag arbejdet, strik 4 r og strik de 4 r fra hjælpep, 1 vr.
7. og 9.p: som 1.p
10.p: som 2.p
Gentag disse 10 p.

Forstykke: Slå l04 (123)m op på p nr. 3 og strik 5 cm rib -1 drejet ret, 1 vrang-. Skift til p nr. 4½ og strik rapport i helpatent og flet sådan: "9 m helpatent, 1 fletmønster" x 5 (6) + 9 m helpatent. Forsæt med at strikke mønster efter denne inddeling til arbej-det måler 56 (58)cm. Strik nu helpatent over m og luk på 1.p 1 m i overgangen mellem helpatent og flet-mønstret sådan: "8 m helpatent, 2 m drejet r sm, strik fletmønstret ud" gentag fra " til" p ud. Luk alle m når kanten i helpatent måler 4 cm.

Bagstykke: Strikkes som forstykket.

Ærmerne: Slå 40 m op på p nr. 3 og strik 5 cm rib som på for-stykket. Skift til p nr. 4½ og strik 1 p samtidig med at der tages jævnt ud til 56 m. Strik så helpa-tent og tag 1 m ud i hver side på hver 4 cm til der er 78 m på p = ca 5o (52)cm. Luk alle m af.

Montering: Ved montering af ærmerne strækkes arbejdet let sådan at ærmet syes til pullen ca 25 (27)cm på hver side af skuldersømmen
Sy side- og ærmesømmen på en gang.

Diagram

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-173