DROPS Extra / 0-172

DROPS Extra 0-172 by DROPS Design

Nordisk DROPS mønstret sweater i Musarde.

Tags: bluser, striber,

Drops Nostalgi 1980-1984

Størrelse: Smal (Medium)
Materiale: DROPS Musarde fra Garnstudio
300 (350) gr. farve nr. 347
100 (150) gr. farve nr. 332
150 (150) gr. farve nr. 331
50 ( 50) gr. farve nr. 334

Strømpep. og rundp. nr. 3 og 5½

Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 16 m x 16 p på p nr. 5½ og mønsterstrik

Pullen: Pullen rundstrikkes i mønster og klippes op til ærmet bagefter. Slå 174 (192)m op på p nr. 3 med farge nr. 347 og strik 5 cm rib -1 drejet ret, 1 vrang-. Skift til p nr. 5½ og strik 2 omg. glatstrik med farve nr. 347. Strik så "mønster I + mønster II" x 3. Afslut med 2 omg glatstrik med farve nr. 347 og luk af når arbejdet måler 63 cm.

Ærmerne: Slå 38 (40)m op på p nr. 3 med farve nr. 347 og strik 6 cm rib som på pullen. Skift til p nr. 5½ og strik 2 omg glatstrik med farve nr. 347. Strik så "mønster I + mønster II" x 2. Samtidig tages 2 m x 26 (2 m x 28) ud på hver 2.omg midt under ærmet = 90 (96)m. Når hele mønsteret er færdigt afsluttes ærmet med mønster I + 3 (5)omg med farve nr. 347. Sno arbejdet og strik 5 omg glatstrikning med farve nr. 347 til belægning og luk af.

Montering: Sy en mærketråd i en afvigende farve i pullens sider, fra overkant og 28 (30)cm ned. Sy 2 maskinsøm-me på hver side af mærketråden (beregn 1 m mellem sømmene til at klippe i) og klip op. Sy ca 14 (16) cm sammen på hver skulder. Sæt ærmerne i pullen, belægningen ligger på vrangen. Sy fra retten ved at sy skiftevis i ærmet og pullen. Følg 1 m langs pullen hele sømmen for at få en lige søm! Sy så belægningen til på vrangen så sømkanten skjules.

Halskant: Saml 78 (84)m op på p nr. 3 rundt i halsen med farve nr. 347. Strik 5 omg r, 1 omg vrang (ombukkant), 5 omg ret og luk af. Buk kanten dobbelt imod vrangen langs vrangpinden og sy.

Diagram

= Lys fiolett
= lys grønn
= mørk fiolett
= brunmelert

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-172