DROPS Extra / 0-161

DROPS Extra 0-161 by DROPS Design

DROPS bluse i Verbasco og Vienna.

Drops Nostalgi 1980-1984

Størrelse: Small-Medium (Medium-Large)
Materiale: DROPS Verbasco fra Garnstudio
350 (35o)gr. farve nr. 010, ecry /blå /brun meleret.
Vienna
225 (225)gr. farve nr. 001, hvid

40 cm rundp nr 4½ , Strømpep nr 4½ ( Ærmer )
70 cm rundp nr 4½ ( Pullen ), kannevanål til broderi.

DROPS Verbasco DROPS Verbasco
54% Bomuld, 46% Hør
Strikkefasthed: 10 x 10cm = 16 m x 26 p på p nr. 4½ og mønster.

Mønster:Se rudediagram. Mønsteret er deleligt med 8 m. Hele mønsteret strikkes glatstrik.

Pullen: Slå 160 (176)m op på p nr. 4½ med Verbasco. Strik 1
omg. vrang og strik så mønster med Verbasco og Vienna samtidig tages der 8 m ud jevnt fordelt på 1.omg = 168 (184)m. Når ar-bejdet måler 20 (22)cm deles det i 2 og for- og bagstykke strikkes nu ferdig hver for sig.

Forstykke: Strik mønster og luk 2 m x 1 og 1 m x 3 på hver 6.p
i hver side til ærmegab. Når arbejdet måler 45 (47) cm lukkes de midterste 32 (34)m til hals og hver side strikkes ferdig for sig. Luk nu 1 m x 7 på hver p mod halsen og luk de resterende 14 (17)m til skulder når arbejdet måler 48 (5o)cm.

Bagstykke: Strik mønster og luk til ærmegab som på forstykket.
Når arbejdet måler 46 (48)cm lukkes de midterste 36 (38)m til hals og hver side strikkes ferdig for sig. Luk nu 1 m x 5
på hver p mod halsen og luk de resterende 14 (17)m til skulder når ar-bejdet måler 48 (50)cm.

Ærmerne: Slå 56 m op på strømpep nr. 4½ med Verbasco og strik
1 omg vrang. Strik mønster med Verbasco og Vienna og tag 1 m x 23 ud på hver 4.omg på hver side af 2 midtermasker under ær-met = 102 m. Strik de udtagne m med i mønsteret efterhånden. Når ar-bejdet måler 37 cm strikkes ermet færdigt ved at strikke frem og tilba-ge på p fra midt under arbejdet. Luk 1 m x 2 og 4 m x 2 på hver 2.p i hver side. Luk af når ærmet måler 40 cm.

Montering: Sy skuldersømmene. Rynk ærmetoppen ind så den passer til ærmegabet, sy ærmerne til pullen. Sy kædemasker rundt i halsen med dobbelt verbasco. Sæt skulderpuder i blusen.

Diagram

Kristin B 02.11.2015 - 21:11:

Dere oppgir "Drops Air "og " Drops Brushed alpca silk" som garnalternativ til Verbasco , jeg er nybegynner og lurer derfor på hvor mange nøster av de nevnte jeg trenger til denne oppskriften? Samt hvor mange nøster av " drops Melody" som erstatter til Vienna?

DROPS Design 03.11.2015 kl. 08:04:

Hej. Det kommer an på vilken storlek du ska göra. Här kan du läsa om hur du gör för att byta ut ett garn mot ett annat. Information om garn som utgått hittar du här. Lycka till!

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-161