DROPS / 13 / 20

DROPS 13-20 by DROPS Design

DROPS trøje i Vienna med nordisk små-mønster i Dame- og Herrestr. DROPS design: Model nr O-076

Tags: bluser, nordisk,

DROPS Retro 1980-1993

Størrelse: Dame: Small- Medium -Large
Herre: (Small/Medium- Medium/Large)
Materialer: DROPS Vienna fra Garnstudio
Alt I:
200-200-240(240-240) gr nr 036,rosa
220-160-160(160-160) gr nr 037,beige
120-160-160(160-160) gr nr 038,1yng
80-80-80 (80 -120) gr nr 021,natur
40-40-40 (40 -40) gr nr 010,vinrød
Alt II:
200-200-240(240-240) gr 007,lilla
220-160-160(160-160) gr 020,lys lilla
120-160-160(160-160) gr 006,blå
80-80 -80 (80 -120) gr 001,hvid
40-40 -40 (40 -40) gr 024,violet

DROPS Rundp og Strømpep 3 og 6.

Strikkefasthed: 13 m x 16 p på p 6 og mønster.

Rib: * 1 drejet r , 1 vr *

Mønster: Hele mønsteret glatstrikkes.

Ryg- og forstykke: Blusen strikkes på rundp og klippes op til ærmegab bagefter. Slå 136-142-150 (150-160) m op på rundp 3 med beige og strik 5 cm rib. Skift til rundp 6 og glatstrik samtidig med der tages 8-14-18 (6-8) m ud jævnt fordelt på p = 144-156-168 (156-168) m. Strik Mønster. Når arb måler 32-34-33 (36-36) cm tages der 4 m ud i hver side (disse m er til at klippe ærmegab i bagefter og strikkes ikke ind i mønsteret). Når arb måler 60-62-62 (64-64) cm lukkes de midterste 28-28-28 (28-28) m midt foran af, på næste p mod halsen lukkes der 2 m af i hver side. Når arb måler 61-63-63 (65-65) cm lukkes de midterste 32-32-32 (32-32) m bag af. Luk af når arb måler 62-64-64 (66-66) cm.

Ærme: Slå 36-36-38 (38-40) m op på strømpep 3 med beige og strik 5 cm rib. Skift til strømpep 6 og Mønster, samtidigt med der tages 1-3-3 (1-1) m ud midt under ærmet = 37-39-41 (39-41) m. Videre tages der ud på hver side af m midt under ærmet ialt 21-21-21 (20-20 gange på Dame: hver 3.p. Herre: skiftevis hver 4.p, 4.p, 3.p = 79-81-83 (79-81) m. Når ærmet måler 50,5-49-47,5 (54-54) cm strikkes 4 omg glatstrik med vrangen ud til belæg over klippekanten, luk af.

Montering: Sy en mærketråd ned i de 4 udtagede m i hver side. Sy 2 maskinsømme rundt om mærketråden - 1.søm 1/2 m fra mærketråden og 2.søm 1/2 m fra 1.søm. Klip op mellem maskinsømmene til ærmegab. Sy skuldersømmen. Saml ca 84 m op på rundp 3 med rosa og strik 5 p r, 1 p vr, 4 p r, luk af, buk kanten dobbelt mod vrangen og sy. Sy ærmerne til ryg- og forstk således: skiftevis 1 sting i sidste retstrikkede omg på ærmet og i sting i m efter maskinsømmen på ryg- og forstk. Vend vrangen ud på trøjen og sy de sidste 4 glatstrikkede omg på ærmet over klippekanten i hånden.

Kommentere opskrift DROPS 13-20