DROPS / 19 / 15

DROPS 19-15 by DROPS Design

DROPS sweater i Ardesia med bobler i spidsmønster

DROPS design: Model nr G-047
-------------------------------------------------------

DROPS Retro 1980-1993

Størrelse: Small (Medium-Large)
Materialer: DROPS Ardesia fra Garnstudio
350 (400-450) gr f.nr 003, grå

og DROPS Camelia fra Garnstudio
50 (50-50) gr f.nr 015, lys gul
50 (50-50) gr f.nr 017, mørk gul
50 (50-50) gr f.nr 008, natur

DROPS Rundp og Strømpep 4 og 6.

Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 12 m x 16 p på p 6 og glatstrik.

Rib: * 1 r, 1 vr *
Mønster: Se diagram.

Boble: Strikkes med dobbelt tråd i Camelia. Tag 3 m ud i 1 m, strik 3 omg ret, strik de 3 m sammen til 1 m på 4.omg.

Ryg- og forstykke: Slå 130 (134-138) m op på rundp 4 med grå og strik 6 cm rib. Skift til rundp 6 og glatstrik samtidigt med der tages 2 (6-10) m ud jævnt fordelt på 1.p = 132 (140-148) m. Tag videre ud i hver side således: 2 m 4 (4-3) gange på hver 9.(9.-13.)p = 148 (156-160) m - Husk på strikkefastheden. Når arb måler 30 (31-32) cm deles arb i to til ærmegab, og ryg- og forstk strikkes færdige for sig.

Rygstk: = 74 (78-80) m. Når arb måler 40 (41-42) cm lukkes der 24 (24-24) m af midt bag til hals, og videre lukkes der af i hver side mod halsen således: 4 m 2 gange, 3 m 2 gange, 2 m 2 gange, 1 m 5 gange på hver 2.p. Luk de resterende 2 (4-5) m af til skulder når arb måler 60 (61-62) cm.

Forstk: = 74 (78-80) m. Strikkes som rygstk, men når arb måler 39 (40-41) cm lukkes der af som på rygstk. Luk de resterende 2 (4-5) m af til skulder når arb måler 60 (61-62) cm.

Ærme: Slå 30 (32-34) m op på strømpep 4 med grå og strik 5 cm rib. Skift til strømpep 6 og M.1 (placer en rapport midt på ærmet) samtidigt med der tages 6 (4-2) m ud jævnt fordelt på 1.p = 36 (36-36) m. Videre tages der ud midt under ærmet således: 2 m 18 (18-18) * gange på hver 3.p * = 72 (72-72) m. Når arb måler 45,5 (44-43,5) cm lukkes der 8 m af midt under ærmet, Videre lukkes der 8 m af i begyndelsen af hver p til arb måler 48,5 (47-46,5) cm. Luk af.

Montering: Sy skuldersømmen. Saml 192 m op på rundp 6 med grå og strik Halskant - placer 1 rapport midt foran. Efter Halskanten er det 96 m tilbage på p - skift til rundp 4 og strik rib således: * 1 r, 1 vr - (men hver 12.m og den efterfølgene strikkes begge vr) * når ribben måler 5 cm strikkes de 2 m vr sammen til 1 vr og derefter strikkes 5 cm rib, luk af. Sy ærmerne til ryg- og forstk, sy i yderste m således sømmen ikke bliver tyk.

Diagram

= grå, Ardesia
= boble: lys gul, Camelia (se forkl. i opskrift)
= boble: mørk gul, Camelia
= boble: natur, Camelia
= 2r. sammen
= 2 drejet r. sammen

Kommentere opskrift DROPS 19-15