DROPS Baby / 14 / 25

Cozy Cuddle by DROPS Design

Sættet består af: DROPS jakke, tæppe og tøfler

Jakke og Tøfler:
150-200-200 (250-250) gr nr 01, natur
50 - 50 - 50 (100-100) gr nr 31, lys mint
50 - 50 - 50 (100-100) gr nr 37, mint-mix
50 gr til alle str i følgende farver:
nr 13 kamel, 23 mørk beige +
Pige: nr 30 lys rosa og nr 36 rosamix
Dreng: nr 12 lys blå og nr 21 jeansblå
DROPS Hæklenål nr 9 – eller den nål du skal bruge for at få 4 st-grupper i bredden og 4 rækker i højden på 10 x 10 cm.
DROPS træknap, nr 512: 4-4-4 (5-5) stk

Tøfler:
100-100-100 (100-100) gr nr 01, natur
DROPS Hæklenål nr 7 (til tøfler) – eller den nål du skal bruge for at få 10 fm i bredden og 11 rækker i højden på 10 x 10 cm.

Kommentarer (84)

100% Uld
fra 13.95 kr /50g
DROPS Eskimo uni colour DROPS Eskimo uni colour 13.00 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 153.45kr. Læs mere.
JAKKE:

Striber: Se diag M.1.
1 række i diag = 1 række med st-grupper.

Hækleinfo-1: På beg af en række med st erstattes første st med 3 lm og rækken afsluttes med 1 st i 3.lm i beg af forrige række.
Hækleinfo-2: 1 st-gruppe = 2 st i samme m. 1/2 st-gruppe = 3 lm (modsvarer 1 st).

Rygstk: Læs Hækleinfo-1! Hækl 31-34-40 (43-46) lm (inkl 3 lm til at vende med) med nål 9 og natur. Hækl striber efter M.1 således (hvis der er mere plads efter M.1 hækles der færdig med natur):
1.række: 1 st i 4.lm fra nålen, * spring over 2 lm, 2 st i næste lm *, gentag fra *-* rækken ud = 10-11-13 (14-15) st-grupper, vend arb.
2.række: 3 lm (= 1 st), 2 st mellem de 2 første st-grupper fra forrige række (hækl i m og ikke rundt om det hele), * 2 st mellem de næste 2 st-grupper *, gentag fra *-* rækken ud og slut af med 2 st øverst i sidste st = 1 st af 3 lm + 10-11-13 (14-15) st-grupper på rækken - læs Hækleinfo-2.
Gentag 2.række. Når arb måler ca 20-23-23 (27-30) cm tages der ud til ærmer i hver side således: Klip tråden. Hækl 16-19-19 (25-28) lm, hækl som før over bagst, sidst på rækken hækles 16-19-19 (25-28) lm. Vend arb og hækl som forkl i 1.række så mønsteret fortsætter på samme måde som før = 1 st af 3 lm + 20-23-25 (30-33) st-grupper på rækken. Når arb måler 30-33-36 (40-45) cm klippes tråden.

Forstk: Hækl 16-16-19 (22-22) lm (inkl 3 lm til at vende med) på nål 9 med natur. Hækl striber efter M.1 og st-grupper på samme måde som på rygstk = 1 st af 3 lm + 5-5-6 (7-7) st-grupper efter 2.række. Når arb måler 20-23-23 (27-30) cm hækles der 16-19-19 (25-28) lm til ærme i den ene side på samme måde som på rygstk. Fortsæt mønsteret som før = 1 st af 3 lm + 10-11-12 (15-16) st-grupper på rækken. Når arb måler 30-33-36 (40-45) cm klippes tråden.

Manchetter: Hækl 2 rækker med st-grupper nederst på hver ærme med natur - der skal være ca 1 st af 3 lm + 8-8-10 (10-11) st-grupper på rækken.

Forkant: Hækl 1 række med st-grupper op langs midt foran på hver forstk med natur = ca 12-13-14 (16-18) st-grupper.

Montering: Sy skulder/ærme-sømmene sammen kant i kant - start yderst på hver ærme og sy ind mod halsen - lad 5-6 st-grupper være midt bagpå til halsåbning.
Sy underarm- og sidesøm i et kant i kant.

Hætte: Hele hætten hækles i natur.
Hækl 1 fm i første m, 3 lm, derefter hækles der ca 13-14-15 (16-17) st-grupper rundt i halsen på samme måde som på jakken. Fortsæt med st-grupper til hætten måler ca 22-24-26 (29-30) cm, klip tråden. Læg hætten dobbelt og sy pænt sammen kant i kant øverst.
Sy knapperne i på venstre forstk - øverste knap placeres ca 1 til 2 cm fra kanten og nederste ca 10 til 12 cm fra nederkant.

TØFLER:

Passer fodlængde: 10-11-12 (14-15) cm
Hækleinfo-1: På beg af 1 række med fm erstattes første fm med 1 lm og rækken afsluttes med 1 fm i lm i beg af forrige række.

Tøffel: Tøflen hækles i et stykke og syes sammen midt foran og midt bagpå.
Hækl 7-8-9 (10-11) lm (inkl 1 lm til at vende med) med nål 7 og natur. Hækl fm frem og tilbage - læs Hækleinfo-1 (start i 2.lm fra nålen) = 7-8-9 (10-11) fm. Når arb måler 7-8-9 (10-10) cm tages der ud i den ene side til fod ved at hækle 3-3-3 (4-4) nye lm, fortsæt med fm over alle m = 10-11-12 (14-15) fm. Når arb måler 15-18-21 (24-26) cm lukkes de 3-3-3 (4-4) fm til fot ved at vende arb og hækle tilbage før man kommer til disse. Fortsæt med fm over de resterende 7-8-9 (10-11) fm til arb måler 22-26-30 (34-36) cm.

Montering: Buk tøflen dobbelt og sy sammen midt bagpå og midt foran med små pæne sting så sømmen ikke bliver tyk – lad en åbning på ca 5-6-7 (8-8) cm være øverst midt foran (buk evt det øverste stykke ned). Hækl 1 tøffel til.

Pompon: Lav 2 små pomponer på ca 3 cm i diam - se forkl på www.garnstudio.com - og sy en pompon midt foran på hver tøffel.

Tæppe: se opskrift under model nr b14-21

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 27.10.2010
Når arb måler ca 20-23-23 (27-30) cm tages der ud til ærmer i hver side således: Klip tråden. Hækl 16-19-19 (25-28) lm, hækl som før over bagst, sidst på rækken hækles 16-19-19 (25-28) lm. Vend arb og hækl som forkl i 1.række så mønsteret fortsætter på samme måde som før = 1 st af 3 lm + 20-23-25 (30-33) st-grupper på rækken.

Diagram

= natur
= kamel
= lys mint
= mint-mix
= rosa-mix/jenasblå
= lys rosa/ lys blå
= mørk beige

Kommentarer (84)

Skriv din kommentar her!

Devarenne 08.12.2018 - 22:43:

Bonjour, Si je souhaite exécuter la taille 12/18 mois d'un seul coloris (veste), dois je employer 300 ou 350g de laine ? Merci pour votre réponse.

DROPS Design 10.12.2018 kl. 00:32:

Bonjour! Je vous conseillerais de prendre plutot 350g. Bon travail!

Esther 26.08.2018 - 20:26:

Ik snap het stukje bij de armen niet, als ik 19 lossen haak en dan het rugpand en dan weer 19 lossen haak dan is volgens mij een kant langer dan de andere, omdat ik aan een kant 3 keerlossen gebruik wat doe ik verkeerd?

DROPS Design 29.08.2018 kl. 12:12:

Dag Esther, Als je de draad hebt afgeknipt en 19 lossen haakt voor de mouw, kun je gelijk met stokjes (ipv 3 keerlossen) beginnen bij het achterpand. Op die manier heb je aan beide kanten 10 lossen voor de mouw.

Irina 02.07.2018 - 18:10:

Hello, I'm lost. Do you have to start a new piece as stated here "When piece measures approx 20-23-23 (27-30) cm inc for sleeves each side as follows: Cut the yarn. Crochet 16-19-19 (25-28) ch, crochet as before over the back piece, at the end of row crochet 16-19-19 (25-28) ch…" Would you have a video on this jacket? Please advise

DROPS Design 03.07.2018 kl. 08:23:

Dear Irina, to make sleeves you will now cut the yarn, then crochet 16-28 chains for first sleeve, crochet over sts on back piece as before and crochet 16-28 chains for 2nd sleeve at the end of same row. Now turn and crochet as before over all sts: over chains at the beg and end of row (= sleeves) and over back piece as before. Happy crocheting!

Fremer De Jager 12.04.2018 - 22:55:

Ik ben toe aan het meerderen voor de mouwen van het rugpand. Wat wordt er bedoeld met: haak over het rugpand zoals eerst? En als ik 16 lossen haak, het dan aan het rugpand vastmaak en dan weer 16 lossen en het werk keer en verder ga als toer 1, dan wordt volgens mij de ene mouw langer dan de andere omdat je bij de eerste mouw 3 lossen gebruikt voor het eerste stokje en bij de andere heb je dat niet.

Marcela Morfin 30.03.2018 - 03:33:

Lo siento, había escrito un mail hacia ustedes para solicitar el patrón. Ya lo tengo muchas gracias. El problema fué que el sistema me cambió las palabras que quise decir y decía algo sin sentido. Les agradezco mucho su atención.

Marcela Morfin 26.03.2018 - 07:19:

Hola. ¿ Será posible tener las instalaciones de esta chaqueta por favor? Se los agradecería mucho. Saludos desde México.

DROPS Design 29.03.2018 kl. 18:55:

Hola Marcela. ¿Puedes especificar tu pregunta?

Dagny Synnøve Dahl 07.03.2018 - 22:55:

Hei! Lurer litt på disse armene jeg også. Jeg forstår at jeg klipper tråden og starter med 19 luftmasker med ny tråd og \"fester\" disse med å fortsette med staver som vanlig i bakstykket over til andre siden der det avsluttes med 19 luftmasker... MEN... hvilken farge blir det nå? Dersom luftmaskene og rekken med staver er i én farge vil jo da neste rad få en tynn stripe med fargen fra forrige rad der armene starter.... Beklager dårlig forklaring :-)

Sue 27.02.2018 - 23:04:

I’m having difficulty understanding the yarn quantities required for the jacket. In simple terms, how many grams do I need of each colour please?

DROPS Design 27.02.2018 kl. 23:22:

Dear Sue, the yarn quantities are given for the different sizes, so what you would need depends on which size you want to knit. For example if you want to knit the size for 56/9 months olf babies, that is the second in the list where we state the sizes. So take the second amount given for each color. Also do not forget, you can always ask for help in person in the store you bought (or buying) your DROPS yarn from. Happy Crafting!

Tana 09.01.2018 - 14:18:

Hola! Tengo una duda respecto a este patrón. Cuando acabo la ultima fila de la espalda, es decir, hago el ultimo punto alto y tengo 23 cm, entonces corto el hilo (aquí me surge la primera pregunta, debo rematar este punto?). A continuación, sin dar la vuelta, monto 19 cadenas y entonces, debo empezar a trabajar sobre esas 19 cadenas como si fuera la primera fila de la espalda, o las dejo sueltas y empiezo a trabajar sobre la espalda? Muchas gracias

DROPS Design 13.01.2018 kl. 20:44:

Hola Tana, cuandos cortas el hilo SIEMPRE hay que rematar los puntos. Comenzamos montando 19 puntos de cadeneta. Ahora, continuamos trabajando la cadeneta; el punto 20 es el 1º punto de la espalda. Trabajamos todos los puntos de la espalda y al final montamos 19 puntos de cadeneta para la otra manga. Ahora continuamos trabajando de ida y vuelta sobre los puntos de la espalda y de las dos mangas.

Jenny Hjelm 25.05.2017 - 13:37:

Hej jag skulle vilja göra denna kofta till 12-åring med virknål 4. Hur gör jag om mönstret?

DROPS Design 29.05.2017 kl. 14:24:

Hej, Vi kan tyvärr inte skriva om våra mönster, men du kanske kan välja en dam modell i Small som DROPS 97-1 och virka ärmarna kortare....

Kommentere opskrift DROPS Baby 14-25