DROPS / 221 / 28

Gift of the tide by DROPS Design

Virkad pläd med mormorsruta i 1 tråd DROPS Big Delight, eller 2 trådar DROPS Delight. Arbetet virkas från mitten och ut.

  • Gift of the tide / DROPS 221-28 - Virkad pläd med mormorsruta i 1 tråd DROPS Big Delight, eller 2 trådar DROPS Delight. Arbetet virkas från mitten och ut.
  • Gift of the tide / DROPS 221-28 - Virkad pläd med mormorsruta i 1 tråd DROPS Big Delight, eller 2 trådar DROPS Delight. Arbetet virkas från mitten och ut.
  • Gift of the tide / DROPS 221-28 - Virkad pläd med mormorsruta i 1 tråd DROPS Big Delight, eller 2 trådar DROPS Delight. Arbetet virkas från mitten och ut.
  • Gift of the tide / DROPS 221-28 - Virkad pläd med mormorsruta i 1 tråd DROPS Big Delight, eller 2 trådar DROPS Delight. Arbetet virkas från mitten och ut.
  • Gift of the tide / DROPS 221-28 - Virkad pläd med mormorsruta i 1 tråd DROPS Big Delight, eller 2 trådar DROPS Delight. Arbetet virkas från mitten och ut.
DROPS Design: Modell db-124
Garngrupp C eller A + A
-------------------------------------------------------

STORLEK:
Arbetet mäter ca: Bredd = 138 cm. Längd = 138 cm.

GARNÅTGÅNG:
DROPS BIG DELIGHT från Garnstudio (tillhör garngrupp C)
1000 g färg 04, marina
Eller använd:
DROPS BIG DELIGHT från Garnstudio (tillhör garngrupp C)
1000 g färg 12, jeansblå/teal
Eller använd 2 trådar:
DROPS Delight från Garnstudio (tillhör garngrupp A)
1100 g färg 07, beige/blå

VIRKFASTHET:
14 stolpar på bredden och 8,5 varv på höjden eller 2 stolpar + 2 luftmaskor 4 gånger på bredden och 6 gånger på höjden med 1 tråd Big Delight, eller 2 trådar Delight = 10 x 10 cm.

VIRKNÅL:
DROPS VIRKNÅL NR 5.

från 62.95 kr /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 62.95 kr /100g
Garnet till detta mönstret kostar 629.5kr. Läs mer.

Instruktioner

-------------------------------------------------------

FÖRKLARING TILL BESKRIVNINGEN:

-------------------------------------------------------

MÖNSTER:
Se diagram A.1.

VIRKTIPS TILL LUFTMASKA:
Om du virkar ytterst på virknålen kommer luftmaskan ofta att bli för stram.
1 luftmaska ska vara lika lång som 1 stolpe är bred.

VIRKTIPS:
Om arbetet ska virkas med 2 trådar Delight, försök att anpassa de två trådarna så att de har ljusa partier på ungefär samma ställen.

-------------------------------------------------------

BÖRJA ARBETET HÄR:

-------------------------------------------------------

PLÄD – KORT ÖVERSIKT ÖVER ARBETET:
Arbetet virkas runt från mitten och ut i en fyrkant.

PLÄD:
Använd virknål 5 och 1 tråd Big Delight, eller 2 trådar Delight - läs VIRKTIPS och VIRKTIPS TILL LUFTMASKA i förklaringen ovan. Virka mönster efter diagram A.1. OBS! Som visat i diagrammet är det endast de 2 första varven som virkas tillsammans i slutet av varvet, de resterande varven virkas sedan runt som en spiral. KONTROLLERA VIRKFASTHETEN!
När diagrammet är färdigt virkas det vidare som det sista varvet, men fortsätt med att öka på samma sätt. För varje varv blir det 2 luftmaskbågar och 4 stolpar mer på var och en av de 4 sidorna (= mellan stolpgrupperna som är i hörnen). Virka till pläden mäter ca 138 cm längs varje sida - avsluta varvet med att virka 1 smygmaska i första stolpen i stolpgruppen i det första hörnet på varvet. Klipp av tråden och fäst den.

Diagram

symbols = Börja här – Virka 6 luftmaskor, slut dem till en ring med 1 smygmaska i 1:a luftmaskan. Fortsätt på symbolen över punkten på cirkeln och virka mot vänster.
symbols = Varvet börjar med 3 luftmaskor som ersätter första stolpen. Avsluta varvet med 1 smygmaska i 3:e luftmaskan i början av varvet
symbols = 1 stolpe om luftmaskringen
symbols = 3 luftmaskor
symbols = 1 stolpe i maskan under
symbols = 4 luftmaskor
symbols = 1 luftmaska
symbols = 1 stolpe om luftmaskbågen
symbols = pilen visar var nästa varv ska virkas
symbols = trekanten pekar ner på luftmaskbågen som stolpgruppen ska virkas om
symbols = 1 stolpgrupp virkas om luftmaskbågen så här: virka 3 stolpar, sedan virkas det 3 luftmaskor och 3 stolpar om samma luftmaskbåge
symbols = 2 stolpar som virkas om luftmaskbågen i första stolpgruppen från början av varvet
symbols = 2 stolpar om luftmaskbågen

Tack för att du väljer ett mönster från DROPS Design. Vi arbetar hårt för att ge ut mönster som är korrekta och enkla att förstå. Alla mönster är översatta från norska och du kan alltid se originalmönstret (DROPS 221-28) för mått och uträkningar.

country flag Laila 19.01.2021 - 23:31:

Kiva yksinkertainen malli, mutta kaunis

country flag Birgitta 09.01.2021 - 14:06:

Hej Den måste med jag älskar mormorsrutor

country flag Manu 07.01.2021 - 20:01:

Molto bella , cercherò di realizzarla😏

country flag Simone 07.01.2021 - 17:18:

Name: Blue Ocean

country flag Mosaïque 07.01.2021 - 15:24:

The blanket reminds me of a mediterranean mosaic and I like the look of the french ï :-D

country flag Carolyn Bruce 07.01.2021 - 14:35:

Suggested name: Pretty Pebbledash

Kommentér oppskrift DROPS 221-28