Hvordan strikkes en hundebluse

Hunde kan også fryse når det er koldt ude, så hvorfor ikke strikke en fin hundebluse med snoninger til din bedste ven? I denne skridt for skridt lektion, viser vi dig hvordan du strikker hundeblusen... (Læs mere)

kategori: Komplette opskrifter

Hvordan strikkes den enkle babyhue - Sky High?

Søde babyhuer kan man aldrig få for mange af. Denne skridt-for-skridt lektion vil hjælpe dig med at strikke en enkel babyhue med ribkant og øreklapper, som Sky High i DROPS Baby 20-9. Klik her for... (Læs mere)

kategori: Komplette opskrifter

Hvordan strikkes tøflerne Court Jester

Varme tøfler på kolde dage er et must og perfekt som gave. Strik et par enkle retstrikkede tøfler i vinkelstrik i 8 farver, (DROPS 109-57), og få hjælp undervejs med vores skridt-for-skridt lektion. Har... (Læs mere)

kategori: Komplette opskrifter

Hvordan strikkes en trøje ovenfra og ned

Flere af vores trøjer er strikket ovenfra og ned, det gør vi dels for at det er lettere at justere tøjet efter personlige ønsker og mål. Det er lettere at justere længde på ærmer, krop og bærestykke.... (Læs mere)

kategori: Strikkekurser

Hvordan strikker man djævlehuen Aviator hat

Kender du en som har brug for en ny, varm hue? Strik den mest populære babyhue, blandt vore design, Baby Aviator Hat djævlehuen fra DROPS Baby 14-16, og få hjælp undervejs pind-for-pind. Du finder... (Læs mere)

kategori: Komplette opskrifter

Hvordan læses strikkediagrammer

Et strikkediagram består af ruder, 1 rude = 1 maske - symbolforklaringen fortæller dig hvordan masken skal strikkes. Diagrammet viser alle masker set fra retsiden (med mindre noget andet er specificeret... (Læs mere)

kategori: Strikkekurser

Patentstrik - en oversigt!

Patentstrik er en strikketeknik hvor der strikkes med dobbelt masker for at få tydelige, tykke striber i arbejdet – som ribstrik. Teknikken giver et fyldigt og tykt resultat som passer godt til for... (Læs mere)

kategori: Strikkekurser

Således tager du ud/ind på skiftevis hver 3. og 4.p/omg

For at få en jævn ud- eller indtagning feks i en raglanlinie, i en V-hals eller om man vil forme arbejdet, så skriver vi nogle gange: Tag 1 m ud/ind på skiftevis hver 3. og 4. p/omg/cm i alt 10... (Læs mere)

kategori: Kom i gang!

Hvordan samler man en tabt maske op som er løbet i arbejdet

Du strikker glat og har tabt en retmaske, den er løbet flere pinde ned i arbejdet! Du skal ikke fortvivle, her ser du hvordan du let samler den tabte maske op igen og fortsætter dit arbejde uden at det... (Læs mere)

kategori: Strikkekurser

Hvordan man samler en tabt retmaske op

Du strikker ret fra retsiden og har tabt en retmaske! Du skal ikke fortvivle, her ser du hvordan du let samler den tabte maske op igen og fortsætter dit arbejde uden at det ses. Fig. 1: Du har tabt... (Læs mere)

kategori: Strikkekurser