Hvordan strikker man djævlehuen Aviator hat

Kender du en som har brug for en ny, varm hue? Strik den mest populære babyhue, blandt vore design, Baby Aviator Hat djævlehuen fra DROPS Baby 14-16, og få hjælp undervejs pind-for-pind. Du finder... (Læs mere)

kategori: Strikkekurser

Hvordan læses stikkediagrammer

Et strikkediagram består af ruder, 1 rude = 1 maske - symbolforklaringen fortæller dig hvordan masken skal strikkes. Diagrammet viser alle masker set fra retsiden (med mindre noget andet er specificeret... (Læs mere)

kategori: Kom i gang!

Patentstrik - en oversigt!

Patentstrik er en strikketeknik hvor der strikkes med dobbelt masker for at få tydelige, tykke striber i arbejdet – som ribstrik. Teknikken giver et fyldigt og tykt resultat som passer godt til for... (Læs mere)

kategori: Strikkekurser

Hvordan tager man retmasker ind

Når man vil forme sit strikketøj, feks ved ærmegab, halsudskæring eller indsnit så kan man gøre det ved at tage masker ind. Når du tager masker ind indenfor en mærketråd eller indenfor de yderste... (Læs mere)

kategori: Strikkekurser

Hordan man slår nye masker op i slutningen af pinden

Når du vil forme dit strikketøj og feks slå nye masker op til ærme i slutningen af pinden gør du således: Fig. 1: Strik pinden ud, hold pinden med maskerne i din højre hånd. Læg tråden fra... (Læs mere)

kategori: Strikkekurser

Udtagning med lille hul.

Således tager du en retmaske ud i buen mellem maskerne fra forrige pind, så der dannes et lille hul under den nye maske: Fig. 1: Strik ret frem til der hvor du vil tage masken ud og altså få en... (Læs mere)

kategori: Strikkekurser

Hvordan strikker man vrangmasker

Modsatsen til retmasker er vrangmasker. Hvis du skiftevis strikker en pind ret og en pind vrang kaldes det glatstrik. Således strikker du vrangmasker: Fig. 1: Hold pinden med maskerne i din venstre... (Læs mere)

kategori: Strikkekurser

Hvordan strikker man retmasker

Nu skal der strikkes! Således strikker du retmasker: Fig. 1: Hold pinden med maskerne i din venstre hånd. Læg garnet fra nøglet over venstre pegefinger og hold tråden fast i hånden imellem din... (Læs mere)

kategori: Strikkekurser