Hvordan hækles et handlenet?

Hæklede net er meget populære denne sæson! Har du aldrig hæklet før? Tag den bare helt med ro! Her kommer en skridt for skridt eller maske for maske lektion om hvordan du hækler nettet, Pacific Blues... (Læs mere)

kategori: Komplette opskrifter

Hvordan læses hæklediagrammer?

Et hæklediagram består af symboler, 1 symbol = 1 maske (eller en gruppe med masker) - symbolforklaringen fortæller hvordan masken skal hækles. Diagrammet viser alle masker set fra retsiden (med mindre... (Læs mere)

kategori: Kom i gang!

Hvordan hækler man stangmasker (st)

Her har vi først hæklet en luftmaskerække. Du starter med at hækle stangmasker i 3.maske fra nålen eller hvad der står i opskriften. Se her! Figur 1: Slå tråden om nålen så du har 2 masker... (Læs mere)

kategori: Hæklekurser

Hvordan hækler man halvstangmasker?

Her har vi først hæklet en luftmaskerække. Du starter med at hækle halvstangmasker i 3.maske fra nålen eller hvad der står i opskriften. Se her! Figur 1: Slå tråden om nålen så du har 2 masker... (Læs mere)

kategori: Hæklekurser

Hvordan hækler man fastmasker?

Når du har hæklet en luftmaskerække, så kan man fortsætte frem og tilbage langs med rækken med forskellige typer af masker. Her vil du lære hvordan man hækler fastmasker. Se her! Figur 1: Stik... (Læs mere)

kategori: Hæklekurser

Hvordan hækler man luftmasker (lm)

Har du først lært dig hvordan du laver den første maske på hæklenålen, så er det enkelt at fortsætte med luftmasker. Se her! Figure 1: Læg tråden fra den lange ende, som du skal hækle med,... (Læs mere)

kategori: Hæklekurser