Hvordan strikkes tøflerne Court Jester

Varme tøfler på kolde dage er et must og perfekt som gave. Strik et par enkle retstrikkede tøfler i vinkelstrik i 8 farver, (DROPS 109-57), og få hjælp undervejs med vores skridt-for-skridt lektion. Har... (Læs mere)

kategori: Komplette opskrifter

Hvordan hækles et handlenet?

Hæklede net er meget populære denne sæson! Har du aldrig hæklet før? Tag den bare helt med ro! Her kommer en skridt for skridt eller maske for maske lektion om hvordan du hækler nettet, Pacific Blues... (Læs mere)

kategori: Komplette opskrifter

Hvordan strikkes en trøje ovenfra og ned

Flere af vores trøjer er strikket ovenfra og ned, det gør vi dels for at det er lettere at justere tøjet efter personlige ønsker og mål. Det er lettere at justere længde på ærmer, krop og bærestykke.... (Læs mere)

kategori: Strikkekurser

Hvordan læses hæklediagrammer?

Et hæklediagram består af symboler, 1 symbol = 1 maske (eller en gruppe med masker) - symbolforklaringen fortæller hvordan masken skal hækles. Diagrammet viser alle masker set fra retsiden (med mindre... (Læs mere)

kategori: Kom i gang!

Hvordan læses strikkediagrammer

Et strikkediagram består af ruder, 1 rude = 1 maske - symbolforklaringen fortæller dig hvordan masken skal strikkes. Diagrammet viser alle masker set fra retsiden (med mindre noget andet er specificeret... (Læs mere)

kategori: Kom i gang!

Patentstrik - en oversigt!

Patentstrik er en strikketeknik hvor der strikkes med dobbelt masker for at få tydelige, tykke striber i arbejdet – som ribstrik. Teknikken giver et fyldigt og tykt resultat som passer godt til for... (Læs mere)

kategori: Strikkekurser

Placere et diagram midt på!

Således placeres midten af diagrammet (masken med pil) midt på forstykket/rygstykket eller midt på ærmet. Der står i opskriften at du skal fortsætte med at strikke forstykket ifølge et diagram.... (Læs mere)

kategori: Kom i gang!

Således tager du ud/ind på skiftevis hver 3. og 4.p/omg

For at få en jævn ud- eller indtagning feks i en raglanlinie, i en V-hals eller om man vil forme arbejdet, så skriver vi nogle gange: Tag 1 m ud/ind på skiftevis hver 3. og 4. p/omg/cm i alt 10... (Læs mere)

kategori: Kom i gang!

Således måler du strikkefastheden!

Vigtigt at overholde strikkefastheden: For at være sikker på at målene på dit arbejde kommer til at stemme med de mål der står i opskriften, skal du altid starte med at strikke en lille glatstrikket... (Læs mere)

kategori: Kom i gang!

Således læser du måleskitsen!

Måleskitsen finder du nederst under hver opskrift. Den indeholder målene på de størrelser vi præsenterer i opskriften. Hvis du følger opskriften og overholder strikke-/hæklefastheden får dit tøj... (Læs mere)

kategori: Kom i gang!