Hæklekurser

per side

Hvordan hækler man stangmasker (st)

Her har vi først hæklet en luftmaskerække. Du starter med at hækle stangmasker i 3.maske fra nålen eller hvad der står i opskriften. Se her! Figur 1: Slå tråden om nålen så du har 2 mask... (Læs mere)

Lagt ud 20.08.2015 under Hæklekurser

Hvordan hækler man halvstangmasker?

Her har vi først hæklet en luftmaskerække. Du starter med at hækle halvstangmasker i 3.maske fra nålen eller hvad der står i opskriften. Se her! Figur 1: Slå tråden om nålen så du har 2 ... (Læs mere)

Lagt ud 20.08.2015 under Hæklekurser

Hvordan hækler man fastmasker?

Når du har hæklet en luftmaskerække, så kan man fortsætte frem og tilbage langs med rækken med forskellige typer af masker. Her vil du lære hvordan man hækler fastmasker. Se her! Figur 1: ... (Læs mere)

Lagt ud 20.08.2015 under Hæklekurser

Hvordan danner man en luftmaskering med en kædemaske?

Når du har lært at hækle en luftmaskerække, så skal man mange gange sætte den sammen til en ring ifølge opskriften. Det gør man med en kædemaske. Se her! Figur 1: Hækl det antal luftmask... (Læs mere)

Lagt ud 20.08.2015 under Hæklekurser

Hvordan hækler man luftmasker (lm)

Har du først lært dig hvordan du laver den første maske på hæklenålen, så er det enkelt at fortsætte med luftmasker. Se her! Figure 1: Læg tråden fra den lange ende, som du skal hækle m... (Læs mere)

Lagt ud 20.08.2015 under Hæklekurser

Hvordan begynder man at hækle?

Har du aldrig hæklet tidligere? Det er ikke noget problem, bare følg denne enkle forklaring og se billederne ovenfor - så vil du være på god vej! Figure 1: Læg den korte ende under den lange... (Læs mere)

Lagt ud 20.08.2015 under Hæklekurser