Strikkekurser

per side

Hvordan samler man en tabt maske op som er løbet i arbejdet

Du strikker glat og har tabt en retmaske, den er løbet flere pinde ned i arbejdet! Du skal ikke fortvivle, her ser du hvordan du let samler den tabte maske op igen og fortsætter dit arbejde uden at de... (Læs mere)

Lagt ud 13.11.2014 under Strikkekurser

Hvordan man samler en tabt retmaske op

Du strikker ret fra retsiden og har tabt en retmaske! Du skal ikke fortvivle, her ser du hvordan du let samler den tabte maske op igen og fortsætter dit arbejde uden at det ses. Fig. 1: Du har tabt... (Læs mere)

Lagt ud 13.11.2014 under Strikkekurser

Hvordan man lukker af fra vrangen

Du lukker masker af fra vrangen samtidig som de strikkes vrang, når du ikke længere skal bruge dem i dit arbejde, feks ved ærmegab, halsudskæringer eller ved skulderen. Det er vigtigt at aflukningska... (Læs mere)

Lagt ud 13.11.2014 under Strikkekurser

Hvordan tager man retmasker ind

Når man vil forme sit strikketøj, feks ved ærmegab, halsudskæring eller indsnit så kan man gøre det ved at tage masker ind. Når du tager masker ind indenfor en mærketråd eller indenfor de yderste kant... (Læs mere)

Lagt ud 13.11.2014 under Strikkekurser

Hvordan man lukker af fra retsiden

Du lukker masker af fra retsiden samtidig som de strikkes ret, når du ikke længere skal bruge dem i dit arbejde, feks ved ærmegab, halsudskæringer eller ved skulderen. Det er vigtigt at aflukningsk... (Læs mere)

Lagt ud 13.11.2014 under Strikkekurser

Hordan man slår nye masker op i slutningen af pinden

Når du vil forme dit strikketøj og feks slå nye masker op til ærme i slutningen af pinden gør du således: Fig. 1: Strik pinden ud, hold pinden med maskerne i din højre hånd. Læg tråden fra nøglet r... (Læs mere)

Lagt ud 13.11.2014 under Strikkekurser

Udtagning med lille hul.

Således tager du en retmaske ud i buen mellem maskerne fra forrige pind, så der dannes et lille hul under den nye maske: Fig. 1: Strik ret frem til der hvor du vil tage masken ud og altså få en ny ... (Læs mere)

Lagt ud 11.11.2014 under Strikkekurser

Hvordan strikker man vrangmasker

Modsatsen til retmasker er vrangmasker. Hvis du skiftevis strikker en pind ret og en pind vrang kaldes det glatstrik. Således strikker du vrangmasker: Fig. 1: Hold pinden med maskerne i din vens... (Læs mere)

Lagt ud 11.11.2014 under Strikkekurser

Hvordan strikker man retmasker

Nu skal der strikkes! Således strikker du retmasker: Fig. 1: Hold pinden med maskerne i din venstre hånd. Læg garnet fra nøglet over venstre pegefinger og hold tråden fast i hånden imellem din ring... (Læs mere)

Lagt ud 11.11.2014 under Strikkekurser

Hvordan slår jeg masker op

Der er forskellige måder at slå masker op på. Vi har valgt at vise den mest almindelige som giver en fast men elastisk kant. Opslåningen skal være fast men ikke for stram. Kan du mærke at du slår f... (Læs mere)

Lagt ud 10.11.2014 under Strikkekurser