Kombinere DROPS Delight og DROPS Kid-Silk

Er du på udkig efter en garnkombination, som resulterer i blødt tøj men med god formstabilitet? Så skal du prøve at kombinere 1 tråd DROPS Delight og 1 tråd DROPS Kid-Silk.

Prøven nedenfor indeholder DROPS Delight 17 og DROPS Kid-Silk 13 strikket sammen. Et luksuriøst resultat med smukke bløde farveovergange som tilhører Garngruppe C.

Se farverne i DROPS Delight her

Se farverne i DROPS Kid Silk her

Strikkefastheden i denne kombination er ca 17 masker på 10 cm i bredden med pinde nummer 5½, som passer perfekt til vores opskrifter i Garngruppe C. Men sørg for at du altid følger hækle/strikkefastheden som står i den opskrift du vil lave.

Inspiration til opskrifter

Kommentarer (2)

Inger Randsted 13.10.2019 - 23:03:

Før så kunne jeg finne strikkefasthet ved å kombinere de forskjellige garnsorter. Finne det ikke lenger. Har dere kuttet det ut?

DROPS Design 14.10.2019 - 10:08:

Hei Inger. Vi har delt inn våre garn i garngrupper og om du går inn på Tips&Hjelp / DROPS Leksjoner / Garnalternativer kan du se hvilken garngrupper du man blande for å få erstatten en tykkere kvalitet. Hvilken kvalitet som tilhører under hvilekn garngrupper finner du under: Garn / Garngrupper A-F. God Fornøyelse!

Peyroche 09.10.2019 - 14:57:

Bonjour, Je souhaiterais associer la laine drop sky avec de la laine Alpaga silk. A quelle catégorie de fils correspondrait cette association ? Merci de votre réponse et bravo pour votre site qui est une mine de trésors !!!

DROPS Design 09.10.2019 - 16:52:

Bonjour Mme Peyroche, à titre d'exemple, ce modèle se tricote en Karisma et Vivaldi (= groupe B & C), avec une tension similaire à un modèle du groupe D - n'oubliez pas de toujours réaliser votre échantillon auparavant et n'hésitez pas à tester différentes tailles d'aiguilles jusqu'à trouver celle qui vous convient. Votre magasin DROPS pourra volontiers vous aider, même par mail ou téléphone. Bon tricot!