DROPS / 212 / 20

Moroccan Market Muse by DROPS Design

Strikket bluse med striber i DROPS Melody. Størrelse XS - XXL.

  • Moroccan Market Muse / DROPS 212-20 - Strikket bluse med striber i DROPS Melody. Størrelse XS - XXL.
  • Moroccan Market Muse / DROPS 212-20 - Strikket bluse med striber i DROPS Melody. Størrelse XS - XXL.
  • Moroccan Market Muse / DROPS 212-20 - Strikket bluse med striber i DROPS Melody. Størrelse XS - XXL.
  • Moroccan Market Muse / DROPS 212-20 - Strikket bluse med striber i DROPS Melody. Størrelse XS - XXL.
DROPS Design: Model ml-054
Garngruppe D
-------------------------------------------------------

100-100-100-150-150-150 g farve 03, perlegrå
50-50-50-50-50-50 g farve 19, mursten
50-50-50-50-50-50 g farve 20, drue
50-50-50-50-50-50 g farve 16, turkis
50-50-50-50-50-50 g farve 17, stærk rosa
50-50-50-50-50-50 g farve 18, sennep

STRIKKEFASTHED:
12 masker i bredden og 14 pinde i højden med glatstrik = 10 x 10 cm.

PINDE:
DROPS RUNDPINDE NR 9: Længde på 40 cm og 60 cm eller 80 cm til glatstrik.
DROPS STRØMPEPINDE NR 9.
DROPS RUNDPIND NR 8: Til rib.
DROPS STRØMPEPINDE NR 8: Til rib

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

71% Alpaca, 25% Uld, 4% Polyamid
fra 32.95 kr /50g
DROPS Melody uni colour DROPS Melody uni colour 32.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 230.65kr. Læs mere.

Instruktioner

-------------------------------------------------------

FORKLARING TIL OPSKRIFTEN:

-------------------------------------------------------
MØNSTER:
Se diagram A.1 og A.2. Gentag A.1 i højden til færdigt mål.

UDTAGNINGSTIPS:
Der tages ud ved at slå om på hver side af mærketråden + 1 maske i hver side. På næste omgang strikkes omslaget drejet så der ikke bliver hul.

INDTAGNINGSTIPS (jævnt fordelt):
For at beregne hvordan der skal tages ind jævnt fordelt, regner man det totale maskeantal på pinden (f.eks 50) og deler maskerne med antal indtagninger som skal gøres (f.eks 20) = 2,5.
I dette eksempel strikkes skiftevis ca hver 1. og 2. maske og hver 2. og 3. maske ret sammen.
-------------------------------------------------------

START ARBEJDET HER:

-------------------------------------------------------

BLUSE – KORT OVERSIGT OVER ARBEJDET:
Ryg- og forstykke strikkes rundt på rundpind, nedenfra og op. Arbejdet deles til ærmegab, og strikkes færdig frem og tilbage på pinden. Ærmerne strikkes rundt på strømpepinde / lille rundpind, ovenfra og ned.

RYG & FORSTYKKE:
Slå 120-128-140-148-160-176 masker op på rundpind 8 med perlegrå. Strik 1 omgang ret, derefter strikkes der rib således: * 1 ret / 1 vrang *, gentag fra *-*. Fortsæt med rib til arbejdet måler 4 cm, skift til rundpind 9. Fortsæt i glatstrik over alle masker. Der strikkes nu striber efter A.1 til færdigt mål. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!

Når arbejdet måler 36-37-38-39-40-41 cm, strikkes næste omgang således: Luk 1 maske af, strik 58-62-68-72-78-86 masker, luk 2 masker af, strik 58-62-68-72-78-86 masker, luk 1 maske af. Hver del strikkes nu færdig for sig, frem og tilbage på pinden. Sæt de første 58-62-68-72-78-86 masker på en tråd, og strik videre over de sidste 58-62-68-72-78-86 masker på bagstykket.

BAGSTYKKE:
= 58-62-68-72-78-86 masker. Fortsæt i glatstrik og striber. Når arbejdet måler 52-54-56-58-60-62 cm, lukkes de midterste 18-20-20-22-22-24 masker af til hals, og hver skulder strikkes færdig for sig. Videre lukkes der 1 maske af på næste pind fra halsen = 19-20-23-24-27-30 masker. Fortsæt i glatstrik til arbejdet måler 54-56-58-60-62-64 cm (= 18-19-20-21-22-23 cm fra hvor der blev lukket 1 maske af i hver side til ærmegab), luk af. Strik den anden skulder på samme måde.

FORSTYKKE:
= 58-62-68-72-78-86 masker. Fortsæt i glatstrik og striber. Når arbejdet måler 47-49-51-53-55-57 cm, sættes de midterste 12-14-14-16-16-18 masker på en tråd til hals, og hver skulder strikkes færdig for sig. Videre lukkes der af på hver pind fra halsen således: Luk 2 masker af 1 gang og 1 maske 2 gange = 19-20-23-24-27-30 masker tilbage på skulderen. Fortsæt i glatstrik til arbejdet måler 54-56-58-60-62-64 cm (= 18-19-20-21-22-23 cm fra hvor der blev lukket 1 maske af i hver side til ærmegab), luk af. Strik den anden skulder på samme måde.

Ærmerne strikkes rundt på lille rundpind / strømpepinde, ovenfra og ned.
Strik 44-46-48-50-52-54 masker op rundt om ærmegabet i yderste led af yderste maske på rundpind 9 med mursten – dvs start der hvor arbejdet blev delt til forstykke og bagstykke, saml 22-23-24-25-26-27 masker op til skuldersømmen, og saml 22-23-24-25-26-27 masker op fra skuldersømmen og ned til der hvor arbejdet blev delt på bagstykket. Sæt 1 mærketråd midt under ærmet. Strik glatstrik og A.2. Når arbejdet måler 30-29-28-27-26-23 cm, tages der 1 maske ud på hver side af mærketråden – læs UDTAGNINGSTIPS. Tag ud således på hver 5.cm totalt 3 gange i alle størrelser = 50-52-54-56-58-60 masker. Fortsæt i glatstrik og A.2 til arbejdet måler 44-43-42-41-40-37 cm. Nu strikkes der færdig med perlegrå. Strik 1 omgang ret hvor der tages 20-22-20-22-20-22 masker ind jævnt fordelt = 30-30-34-34-38-38 masker. Skift til strømpepinde 8, strik rib 1 ret / 1 vrang i 4 cm. Luk af med ret over ret og vrang over vrang når ærmet måler 48-47-46-45-44-41 cm. Strik det andet ærme på samme måde.

HALSKANT:
Start fra retsiden med perlegrå og lille rundpind 8. Strik ca 60-80 masker op (inklusive maskerne fra tråden og delbart med 2). Strik rib (= 1 ret / 1 vrang) rundt i 4 cm. Luk af med ret over ret og vrang over vrang.

Diagram

symbols = perlegrå
symbols = drue
symbols = sennep
symbols = mursten
symbols = stærk rosa
symbols = turkis

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 212-20) for mål og udregninger.

Kommentarer / Spørgsmål (39)

country flag Inga Collaitz 06.04.2021 - 11:00:

Farverne på billedet passer ikke med diagrammet. Er der et andet diagram, så farverne passer?

country flag Sille 03.04.2021 - 21:46:

Kan man strikke denne med en drops garn type C i stedet, og så gå en str ned i pinde og strikke den én str større end normalt? Jeg bruger normalt str M (lille L), og tænker om jeg kan strikke den efter opskriften på en str L, med pinde str 7 og 8, og med garn gruppe C ( fx Alaska eller nepal)? Vil det så ikke blive ca som en alm str M?

user icon DROPS Design 06.04.2021 kl. 13:27:

Hej Sille, du vil få nogle helt andre mål. Det er lettere at finde en opskrift for garngruppe c og så strikke stiberne ifølge denne opskrift :) Bluser - ballonærmer

country flag Rebate 18.03.2021 - 21:15:

Hei. Strikker morrocan market muse. Etter bråtet strikker jeg striper etter oppskrift på rundpinne. Er det meningen at man må sy sammen deler av siden , montere? Når jeg skifter farge henger ikke delene sammen. Tips til hvordan men får dette til eller må man sy sammen ? Vennlig hilsen Renate

user icon DROPS Design 19.03.2021 kl. 07:51:

Hei Rebate, Bolen er strikket rundt, så sidene på bolen skal ikke sys. Det blir et lite hakk i stripene på den ene siden hvor du begynner en ny runde, men fordi det er under armen, blir det lite synlig. God fornøyelse!

country flag Dea 03.03.2021 - 16:46:

Buongiorno alle maniche bisogna scrivere che sono lavorate in tondo con i ferri circolari corti o i ferri a doppia punta.

user icon DROPS Design 05.03.2021 kl. 00:03:

Buonasera Dea, abbiamo inoltrato la sua segnalazione al settore design, se necessario il modello verrà corretto direttamente online. Buon lavoro!

country flag Dea 03.03.2021 - 14:20:

Cosa significa "Poi intrecciare le maglie su ogni ferro dal collo come segue: intrecciare 2 maglie 1 volta e 1 maglia 2 volte = 19-20-23-24-27-30 maglie sulla spalla. " ...per ferro dal collo cosa significa? Che inizia dal collo ? Grazie.

user icon DROPS Design 04.03.2021 kl. 23:54:

Buonasera Dea, si, è corretto, in questo modo si modella la scollatura. Buon lavoro!

country flag Dea 02.03.2021 - 20:35:

Buonasera, sono sicuri che l'latezza dei bordi del collo e delle maniche sia di 4 cm con il bordo iniziale del corpo? A me sembra molto diverso. Grazie.

user icon DROPS Design 05.03.2021 kl. 00:01:

Buonasera Dea, le misure dei bordi sono corrette. Buon lavoro!

country flag Heidi 15.02.2021 - 21:49:

When switching colors is there a technique to not cut the yarn? I am having trouble with switching colors multiple times and a 1/4 +inch hole being there because the color I am changing to is 4 rows below where I working.

user icon DROPS Design 16.02.2021 kl. 09:59:

Dear Heidi, you can twist yarns - as shown in this video - this other video also shows how to knit stripes, but in the round, maybe it can help you. Happy knitting!

country flag Tove Lindbæk Burkal 10.02.2021 - 16:23:

Hej.... Strikkes diagram 2 oppefra eller nedefra...??

user icon DROPS Design 11.02.2021 kl. 09:34:

Hej Tove. Diagrammen strikkes nedenfra og op. Mvh DROPS Design

country flag Justine Stewart 28.01.2021 - 04:38:

Insert 1 marker thread mid under the sleeve Does this mean the increase will be running down the middle of the sleeve along the outside of the arm? Rather than doing one increase at each side and ending up with the increases by the seam?

user icon DROPS Design 28.01.2021 kl. 07:30:

Hi Justine, The seam will run mid-under the sleeve, on each side of the marker thread, where it is least visible. The thread follows your work onwards, marking where the decreases are worked. Happy knitting!

country flag Justine Stewart 28.01.2021 - 04:30:

What is a brick start? “brick –start where the piece was divided for front and back pieces”

user icon DROPS Design 28.01.2021 kl. 09:51:

Dear Mrs Stewart, "brick" refers to the colour 19 - see materials. Happy knitting!

Kommentere opskrift DROPS 212-20

Moroccan Market Muse

Katarzyna, Poland

Moroccan Market Muse

Agnieszka, Poland

Pullover

Lori Ann, United States