DROPS / 206 / 6

Story of Autum Jacket by DROPS Design

Pruhovaný pulovr s kruhovým sedlem pletený shora dolů z dvojité příze DROPS Kid-Silk. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. ks-156
Skupina přízí A + A nebo C
-------------------------------------------------------

DROPS KID-SILK firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
50-50-75-75-75-75 g, barva č. 22, antracit
50-50-50-50-75-75 g, barva č. 10, šedá
50-50-50-50-50-75 g, barva č. 33, rezavá
25-25-25-25-25-25 g, barva č. 31, sléz
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 16, tmavá fialová

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
17 ok na šířku a 22 řad na výšku lícovým žerzejem dvojitou přízí = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 5.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 5, dlouhá 40 a 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 4.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 4, dlouhá 80 cm – na lemy.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

DROPS PERLEŤOVÝ KNOFLÍK, Vypouklý (bílý) č. 522: 6-6-6-7-7-7 ks.

75% mohér, 25% hedvábí
od 125.00 Kč /25g
DROPS Kid-Silk uni colour DROPS Kid-Silk uni colour 125.00 Kč /25g
Ganella
Objednat
DROPS Kid-Silk long print DROPS Kid-Silk long print 125.00 Kč /25g
Přízi na tento model můžete mít už za 1125Kč. Více zde.

Návod

-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

Viz schéma A.1 (zvolte si schéma pro požadovanou velikost). Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

SLED PRUHŮ:
1. PRUH: 13-13-14-14-15-15 cm výšky (+ 3 cm pružného lemu) 1 vláknem šedé + 1 vláknem rezavé (= 2 vlákny příze).
2. PRUH: 13-13-14-14-15-15 cm výšky 1 vláknem antracitové + 1 vláknem rezavé (= 2 vlákny příze).
3. PRUH: 13-13-14-14-15-15 cm výšky 1 vláknem antracitové + 1 vláknem slézové (= 2 vlákny příze).
4. PRUH: pleteme 1 vláknem šedé + 1 vláknem tmavě fialové (= 2 vlákny příze) až do ukončení práce.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech máme přidávat, odečteme od celkového počtu ok na jehlici (např. 90 ok) oka obou lég (tj. 8 ok) a zbytek vydělíme počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 2), takže 90 – 8 = 82 : 2 = 41.
V tomto případě tedy 1x nahodíme za každým 41. okem. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
Přidáváme mimo obě légy. V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2 (boky trupu):
Přidáváme vždy v lícových řadách!
Pleteme po poslední 2 oka před značkou, 1x nahodíme, 4 oka hladce (značka leží uprostřed těchto ok), 1x nahodíme. Postup zopakujeme i u druhé značky (= v kruhové řadě přidáme celkem 4 oka). V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Nová oka pak pleteme lícovým žerzejem.

TIP - UJÍMÁNÍ 1 (rukávy):
Ujímáme 1 oko na každé straně značky, takto – začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.

TIP - UJÍMÁNÍ 2:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech máme ujímat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 51 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout (tj. 11), takže 51 : 11 = 4,6.
V tomto případě tedy spleteme hladce dohromady střídavě každé 3. a 4. oko a každé 4. a 5. oko.

KNOFLÍKOVÉ DÍRKY:
Knoflíkové dírky vypleteme v léze pravého předního dílu (na svetr se díváme, jako by byl oblečený). 1 dírka = pleteme lícovou řadu až po poslední 3 oka na jehlici, 1x nahodíme, 2 oka spleteme hladce a končíme 1 okem hladce. V následující (rubové) řadě upleteme nahození hladce – v pletenině vznikne dírka.
První knoflíkovou dírku vypleteme v lemu průkrčníku ve výši asi 1,5 - 2 cm, každou z dalších 5-5-5-6-6-6 dírek pak pleteme vždy po zhruba 9,5-10-10-9-9-9,5 cm výšky.

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

SVETR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici/ponožkových jehlicích.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Na kruhovou jehlici č.4 nahodíme 1 vláknem šedé + 1 vláknem rezavé příze (= dvojitou přízí) 86-90-94-98-102-106 ok a upleteme 1 rubovou řadu obrace. Pak pleteme lem pružným vzorem 2/2, takto – začínáme lícovou řadou: 4 oka légy VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše, pružný vzor 2/2 (= střídáme 2 oka hladce, 2 obrace) až po posledních 6 ok v řadě, 2 oka hladce, 4 oka légy vroubkovým vzorem. Ve výši 3 cm – končíme rubovou řadou a pamatujeme na vyplétání KNOFLÍKOVÝCH DÍREK! – upleteme 1 lícovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 0-2-4-6-8-10 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1 = 86-92-98-104-110-116 ok. Upleteme 1 rubovou řadu obrace (4 oka légy na každé straně pleteme stále vroubkovým vzorem) a do pleteniny vložíme značku (za oka légy) – NYNÍ MĚŘÍME SEDLO OD TOHOTO MÍSTA!

SEDLO:
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.5, barvy příze střídáme dle SLEDU PRUHŮ – viz výše. Pleteme takto: 4 oka légy vroubkovým vzorem, vzor A.1 – v řadě máme 13-14-15-16-17-18 sekvencí vzoru, 4 oka légy vroubkovým vzorem. V tomto rozvržení pokračujeme.
Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) máme v řadě 255-274-293-312-331-350 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem a pruhy. Ve výši 20-22-24-26-28-30 cm přidáme rovnoměrně 7-9-9-14-14-23 ok = 262-283-302-326-345-373 ok. Pokračujeme do výše 21-23-25-27-29-31 cm od značky. Následující rubovou řadu pleteme takto: upleteme prvních 40-43-46-50-54-59 ok (= pravý přední díl), následujících 55-59-63-67-68-72 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-8-8-10-10 nových ok (= podpaží), upleteme 72-79-84-92-101-111 ok (= zadní díl), dalších 55-59-63-67-68-72 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-8-8-10-10 nových ok (= podpaží) a upleteme zbylých 40-43-46-50-54-59 ok (= levý přední díl). Trup a rukávy dokončíme odděleně.
NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

TRUP:
Teď máme 164-177-192-208-229-249 ok trupu. Označíme si boční strany – na každou stranu/bok pleteniny vložíme značku, vždy doprostřed nových ok nahozených v podpaží (= na každé straně značky leží 3-3-4-4-5-5 nových ok). Pleteme v řadách lícovým žerzejem, 4 oka légy na každé straně pleteme vroubkovým vzorem, barvy střídáme dle SLEDU PRUHŮ. Ve výši 4 cm přidáme na obou stranách obou značek 1 oko – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2 (= v řadě jsme přidali 4 oka). Toto přidávání zopakujeme ve výši 14 cm = 172-185-200-216-237-257 ok. Ve výši 26 cm přidáme rovnoměrně 34-37-42-42-45-49 ok = 206-222-242-258-282-306 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č. 4 a upleteme 4 cm výšky pružným vzorem 2/2, takto: 4 oka légy vroubkovým vzorem, pružný vzor 2/2 (= střídáme 2 oka hladce, 2 obrace) až po posledních 6 ok v řadě, 2 oka hladce, 4 oka légy vroubkovým vzorem. Pak všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Svetr měří asi 54-56-58-60-62-64 cm (od ramene).

RUKÁV:
Rukáv pleteme lícovým žerzejem a pokračujeme ve střídání barev dle SLEDU PRUHŮ, tj. každý pruh měří 13-13-14-14-15-15 cm, poslední pruh pokračuje až do ukončení práce.
Odložených 55-59-63-67-68-72 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici/ponožkové jehlice č.5 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého z 6-6-8-8-10-10 nových ok v podpaží = 61-65-71-75-78-82 ok. Doprostřed těchto nově nabraných ok vložíme značku (= na každé straně značky máme 3-3-4-4-5-5 nových ok). Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 4 cm ujmeme na obou stranách značky 1 oko - viz TIP – UJÍMÁNÍ 1. Toto ujímání opakujeme vždy po asi 3-2-2-1,5-1,5-1 cm výšky, celkem 6-7-9-10-11-12x = 49-51-53-55-56-58 ok. Když rukáv měří 39-38-36-35-33-32 cm, pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 9-11-9-11-8-10 ok - viz TIP – UJÍMÁNÍ 2 = 40-40-44-44-48-48 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.4 a upleteme 4 cm výšky pružným vzorem 2/2. Nyní všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Rukáv měří asi 43-42-40-39-37-36 cm (od místa, kde jsme díly rozdělili, tj. od podpaží).

= 1x nahodíme mezi 2 oky; v následující (rubové) řadě pleteme nahození obrace za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky

Sanne 08.09.2019 - 15:12:

Hvis jeg vil strikke den i ensfarvet hvor mange ngl skal jeg så bruge

DROPS Design 09.09.2019 kl. 08:52:

Hei Sanne. Det kommer an på hvilken str du skal strikke. Til str M trenger du 7-8 nøster. God Fornøyelse.

Jaklyne 08.09.2019 - 13:41:

Bonjour est il possible de faire ce pull en pull mais pas gilet fermé dans le dos et passé par la têt merci de me dire ? cordialement bonne journée je voudrais trouver des pulls mais pas des gilets à l'envers est ce possible dans les gratuits ?

DROPS Design 09.09.2019 kl. 09:13:

Bonjour jaklyne, ce modèle existe en version pull; on le tricote de haut en bas. Bon tricot!

Claudia 31.08.2019 - 21:11:

Hallo, ich würde diese Jacke gern einfarbig stricken. Benötige ich für diesen Fall dieselbe Menge Wolle? Liebe Grüße Claudia

DROPS Design 02.09.2019 kl. 10:17:

Liebe Claudia, leider können wir jede Anleitung nach jeder individuellen Anfrage anpassen, gerne wird Ihnen Ihr DROPS Laden - auch telefonisch oder per E-Mail - weiterhelfen. Viel Spaß beim stricken!

Anita Thorsén 18.08.2019 - 14:31:

Jeg har brug for noget tyndere garn, men stadig i en lækker blød alpacka, kan i foreslå noget. Det ville jeg blive glad for. Tak. Mvh Anita

DROPS Design 20.08.2019 kl. 14:36:

Hei Anita. Ta en titt under GARN og garngruppe A, der vil du finne 5 tynne alpaca/ alpacablandingskvaliteter. God Fornøyelse!

Přidejte komentář k návodu DROPS 206-6