DROPS / 206 / 7

Story of Autumn by DROPS Design

Pruhovaný pulovr s kruhovým sedlem pletený shora dolů z dvojité příze DROPS Kid-Silk. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. ks-157
Skupina přízí A + A nebo C
-------------------------------------------------------

DROPS KID-SILK firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
50-50-75-75-75-75 g, barva č. 22, antracit
50-50-50-50-75-75 g, barva č. 10, šedá
50-50-50-50-50-75 g, barva č. 33, rezavá
25-25-25-25-25-25 g, barva č. 31, sléz
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 16, tmavá fialová

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
17 ok na šířku a 22 řad na výšku lícovým žerzejem dvojitou přízí = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 5.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 5, dlouhá 40 a 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 4.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 4, dlouhá 40 a 80 cm – na lemy.

75% mohér, 25% hedvábí
od 125.00 Kč /25g
DROPS Kid-Silk uni colour DROPS Kid-Silk uni colour 125.00 Kč /25g
Ganella
Objednat
DROPS Kid-Silk long print DROPS Kid-Silk long print 125.00 Kč /25g
Přízi na tento model můžete mít už za 1125Kč. Více zde.

Návod

-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

VZOR:
Viz schéma A.1 (zvolte si schéma pro požadovanou velikost). Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

SLED PRUHŮ:
1. PRUH: 13-13-14-14-15-15 cm výšky (+ 3 cm pružného lemu) 1 vláknem šedé + 1 vláknem rezavé (= 2 vlákny příze).
2. PRUH: 13-13-14-14-15-15 cm výšky 1 vláknem antracitové + 1 vláknem rezavé (= 2 vlákny příze).
3. PRUH: 13-13-14-14-15-15 cm výšky 1 vláknem antracitové + 1 vláknem slézové (= 2 vlákny příze).
4. PRUH: pleteme 1 vláknem šedé + 1 vláknem tmavě fialové (= 2 vlákny příze) až do ukončení práce.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech máme přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 76 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 2), takže 76 : 2 = 38.
V tomto případě tedy 1x nahodíme za každým 38. okem. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2 (boky trupu):
Pleteme po poslední 2 oka před značkou, 1x nahodíme, 4 oka hladce (značka leží uprostřed těchto ok), 1x nahodíme. Postup zopakujeme i u druhé značky (= v kruhové řadě přidáme celkem 4 oka). V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Nová oka pak pleteme lícovým žerzejem.

TIP - UJÍMÁNÍ 1 (rukávy):
Ujímáme 1 oko na každé straně značky, takto – začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.

TIP - UJÍMÁNÍ 2:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech máme ujímat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 51 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout (tj. 11), takže 51 : 11 = 4,6.
V tomto případě tedy spleteme hladce dohromady střídavě každé 3. a 4 oko a každé 4. a 5. oko.

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů, začínáme uprostřed zadního průkrčníku. Rukávy pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici/ponožkových jehlicích.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Na kruhovou jehlici č.4 nahodíme 1 vláknem šedé + 1 vláknem rezavé příze (= dvojitou přízí) 76-84-88-92-96-100 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme pružným vzorem 2/2 (= střídáme 2 oka hladce, 2 obrace). Ve výši 3 cm upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 2-0-2-4-6-8 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1 = 78-84-90-96-102-108 ok. Upleteme 1 kruhovou řadu hladce a do pleteniny vložíme značku – NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

SEDLO:
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.5, barvy příze střídáme dle SLEDU PRUHŮ – viz výše. Pleteme vzor A.1 – v kruhové řadě máme 13-14-15-16-17-18 sekvencí vzoru. Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) máme v kruhové řadě 247-266-285-304-323-342 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem a pruhy. Ve výši 20-22-24-26-28-30 cm přidáme rovnoměrně 7-10-9-14-15-24 ok = 254-276-294-318-338-366 ok. Pokračujeme do výše 21-23-25-27-29-31 cm od značky. Následující kruhovou řadu pleteme takto: upleteme prvních 36-39-42-46-50-55 ok (= polovina zadního dílu), následujících 55-59-63-67-68-72 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-8-8-10-10 nových ok (= podpaží), upleteme 72-79-84-92-101-111 ok (= přední díl), dalších 55-59-63-67-68-72 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-8-8-10-10 nových ok (= podpaží) a upleteme zbylých 36-40-42-46-51-56 ok (= polovina zadního dílu). Trup a rukávy dokončíme odděleně.
NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

TRUP:
Teď máme 156-170-184-200-222-242 ok trupu. Označíme si boční strany – na každou stranu/bok pleteniny vložíme značku, vždy doprostřed nových ok nahozených v podpaží (= na každé straně značky leží 3-3-4-4-5-5 nových ok). Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem, barvy střídáme dle SLEDU PRUHŮ. Ve výši 4 cm přidáme na obou stranách obou značek 1 oko – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2 (= v kruhové řadě jsme přidali 4 oka). Toto přidávání zopakujeme ve výši14 cm = 164-178-192-208-230-250 ok. Ve výši 26 cm přidáme rovnoměrně 36-38-44-44-46-50 ok = 200-216-236-252-276-300 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č. 4 a upleteme 4 cm výšky pružným vzorem 2/2. Pak všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Pulovr měří asi 54-56-58-60-62-64 cm (od ramene).

RUKÁV:
Rukáv pleteme lícovým žerzejem a pokračujeme ve střídání barev dle SLEDU PRUHŮ, tj. každý pruh měří 13-13-14-14-15-15 cm, poslední pruh pokračuje až do ukončení práce.
Odložených 55-59-63-67-68-72 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici/ponožkové jehlice č.5 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého z 6-6-8-8-10-10 nových ok v podpaží = 61-65-71-75-78-82 ok. Doprostřed těchto nově nabraných ok vložíme značku (= na každé straně značky máme 3-3-4-4-5-5 nových ok). Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 4 cm ujmeme na obou stranách značky 1 oko - viz TIP – UJÍMÁNÍ 1. Toto ujímání opakujeme vždy po asi 3-2-2-1,5-1,5-1 cm výšky, celkem 6-7-9-10-11-12x = 49-51-53-55-56-58 ok. Když rukáv měří 39-38-36-35-33-32 cm, pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 9-11-9-11-8-10 ok - viz TIP – UJÍMÁNÍ 2 = 40-40-44-44-48-48 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.4 a upleteme 4 cm výšky pružným vzorem 2/2. Nyní všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Rukáv měří asi 43-42-40-39-37-36 cm (od místa, kde jsme díly rozdělili, tj. od podpaží).

= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky

Fijona 14.09.2019 - 11:47:

Piękne kolory, prosty wzór, wypróbuję na pewno.

Nita Sands 23.07.2019 - 05:30:

A perfect beautiful name you chose. beautiful yarn and beautiful sweater and jacket I enjoy your new collections so much. you have such classy and beautiful things. all the girls who come up with these fabulous items are certainly very talented! thank you so much

Asta Egede Jakobsen 22.07.2019 - 20:20:

Er lige gået i gang med story of autumn. Efter halskanten skal man i gang med bære stykket. Mønster A1 kan jeg ikke finde. Som jeg kan læse mig frem til er A1 kun til ærmerne. Jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg får de 248 masker til str S i bæredtykket Mvh Og på forhånd tak Asta Egede Jakobsen

DROPS Design 09.08.2019 kl. 10:25:

Hej Asta, Jo men du tager ud ifølge diagram A.1 som du finder nederst i opskriften. Sæt gerne et mærke imellem hver diagramovergang, så bliver det tydeligere for dig hvornår du starter forfra i diagrammet igen og da får du alle udtagninger med. God fornøjelse!

Soussou 21.06.2019 - 15:11:

Joli pull. Tout tient dans le dégradé de couleurs. La laine Kid-silk est agréable à porter.

Grete Andersen 18.06.2019 - 14:37:

Fantastiske farver… Nok strikket i dobbelt garn-.... Hvornår frigives opskriften ??? Mvh Grete

Irena 13.06.2019 - 15:41:

Cudowna kombinacja kolorów! Czekam na opis!

Marita 12.06.2019 - 23:56:

Fin og enkel model, med den fargekombinasjon blir den helt spesiell.

Véronique 10.06.2019 - 12:23:

Très joli dégradé de couleurs, de quoi se réjouir de l'automne !

Kerstin 09.06.2019 - 23:36:

Fina stämningsfulla färger och skön modell

Ellis 09.06.2019 - 20:23:

What other yarn is used? top-down??

Přidejte komentář k návodu DROPS 206-7