Dalvik by DROPS Design

Dětský pulovr s kruhovým sedlem a norským vzorem pletený shora dolů z příze DROPS BabyMerino. Velikost 2-12 let. Dětská čepice s norským vzorem pletená z příze DROPS BabyMerino.

DROPS Design: model č.bm-017-bn
Skupina přízí A
-------------------------------------------------------

CELÁ SOUPRAVA:

VELIKOST:
2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let
Velikost v cm:
92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152

MATERIÁL:
DROPS BABYMERINO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
200-200-200-250-250-300 g, barva č. 19, šedá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 02, smetanová
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 20, tmavá šedá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 21, černá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 22, světlá šedá

PULOVR:

VELIKOST:
2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let
Velikost v cm:
92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152

MATERIÁL:
DROPS BABYMERINO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
150-200-200-200-250-300 g, barva č. 19, šedá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 02, smetanová
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 20, tmavá šedá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 21, černá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 22, světlá šedá

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
24 ok na šířku a 32 řad na výšku lícovým žerzejem norským vzorem = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.3, dlouhá 40 a 60 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.2,5, dlouhá 40 a 60 cm – na lemy.

2/4 - 5/8 – 9/12 let
Obvod hlavy: asi 48/52-52/54-54/56 cm

MATERIÁL:
DROPS BABYMERINO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 19, šedá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 02, smetanová
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 20, tmavá šedá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 21, černá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 22, světlá šedá

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
24 ok na šířku a 32 řad na výšku lícovým žerzejem norským vzorem = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.3, dlouhá 40 cm.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č.2,5, dlouhá 40 cm – na lem.

Komentáře (1)

100% vlna
od 62.00 Kč /50g
DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 62.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 62.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 496Kč. Více zde.
----------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

----------------------------------------------------------

TIP – PŘIDÁVÁNÍ/UJÍMÁNÍ:
Abychom vypočítali, jak často musíme přidávat/ujímat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 88 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat/ujmout (tj. 27), takže 88 : 27 = 3,2.
V tomto případě tedy 1x nahodíme za každým zhruba 3. okem. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
Pokud ujímáme, spleteme hladce dohromady každé zhruba 2. a 3. oko.

ZVÝŠENÍ zadního průkrčníku:
Aby svetr lépe seděl, můžeme pomocí zkrácených řad mírně vytvarovat zadní průkrčník. Pokud zadní průkrčník tvarovat nechcete, můžete tuto pasáž přeskočit. Pleteme lícovým žerzejem v řadách od středu zadního průkrčníku tmavě šedou přízí - začínáme lícovou řadou: upleteme hladce 15-15-16-16-17-17 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace 30-30-32-32-34-34 ok. Práci otočíme, přízi utáhneme, upleteme hladce 45-45-48-48-51-51 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace 60-60-64-64-68-68 ok. Práci otočíme, přízi utáhneme, upleteme hladce 75-75-80-80-85-85 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace zpět ke středu zadního průkrčníku. Pak pokračujeme pletením SEDLA dle popisu níže.

VZOR:
Pulovr: Viz schémata A.1 a A.2. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost (schéma A.2 platí pouze pro velikost 2 roky – sekvenci tohoto vzoru pleteme u ostatních velikostí na sedle).
Čepice: Viz schéma A.3.
Celý vzor pleteme lícovým žerzejem.

TIP - UJÍMÁNÍ (rukávy):
Na každé straně značky ujmeme 1 oko, takto - začínáme 3 oka před značkou: 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 2 oka spleteme hladce (= ujmuli jsme 2 oka).

TIP – UZAVŘENÍ:
Abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, můžeme na uzavření ok použít silnější jehlice; nebo během uzavírání 1x nahodíme za každým zhruba 8. okem a nahození hned uzavřeme jako běžné oko.

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Průkrčník a sedlo pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Pak pleteninu rozdělíme na trup a rukávy – trup pleteme dál v kruhových řadách, rukávy upleteme také v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.

PRŮKRČNÍK:
Na krátkou kruhovou jehlici č.2,5 nahodíme tmavě šedou přízí 88-90-92-94-96-98 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme v kruhových řadách pružným vzorem 1/1 (= střídáme 1 oko hladce, 1 obrace). Ve výši 3 cm upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 27-30-33-31-34-37 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ/UJÍMÁNÍ = 115-120-125-125-130-135 ok. Upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Označíme si začátek kruhové řady = střed zadního průkrčníku. Nyní můžeme průkrčník vytvarovat - viz ZVÝŠENÍ zadního průkrčníku výše. Pokud průkrčník tvarovat nechcete, tuto část vynechte a pokračujte rovnou pletením sedla.

SEDLO:
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3 a pleteme v kruhových řadách vzor A.1 (= 23-24-25-25-26-27 sekvencí vzoru po 5 okách). Pokračujeme v pletení vzoru a přidáváme dle schématu. V kruhové řadě před řadou, která je ve schématu A.1 označena šipkou, máme na jehlici 230-240-250-250-260-270 ok.
V kruhové řadě označené ve schématu A.1 šipkou přidáme rovnoměrně 10-20-22-30-36-38 ok = 240-260-272-280-296-308 ok.
Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) měří díl asi 14-16-16-16-16-16 cm (měřeno uprostřed předního dílu od počáteční, nahozené řady).
Pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem šedou přízí do výše 14-16-16-17-18-19 cm (měřeno uprostřed předního dílu od počáteční, nahozené řady).
V další kruhové řadě rozdělíme pleteninu na díly – trup a rukávy, takto: upleteme 35-38-40-42-44-46 ok lícovým žerzejem šedou přízí (= ½ zadního dílu), následujících 50-54-56-56-60-62 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-6-8-8-8 nových ok (= podpaží), 70-76-80-84-88-92 ok upleteme lícovým žerzejem šedou přízí (= přední díl), dalších 50-54-56-56-60-62 ok odložíme na pomocnou jehlici, nahodíme 6-6-6-8-8-8 nových ok (= podpaží) a zbylých 35-38-40-42-44-46 ok upleteme lícovým žerzejem šedou přízí (= ½ zadního dílu). Přízi odstřihneme. Trup a rukávy dál pleteme odděleně. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

TRUP:
= 152-164-172-184-192-200 ok. Doprostřed 6-6-6-8-8-8 nových ok v podpaží na jedné straně dílu vložíme značku. Kruhová řada začíná u značky a pleteme v kruhových řadách vzorem A.2 (toto platí jen pro velikosti 2 roky – u ostatních velikostí jsme už sekvenci vzoru upletli na sedle).
Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 pleteme lícovým žerzejem šedou přízí (platí pro všechny velikosti).
Pleteme šedou přízí až do výše 15-17-21-24-27-30 cm od podpaží (ppř. do libovolné výšky; do ukončení práce nám zbývá doplést asi 5 cm).
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.2,5 a pleteme v kruhových řadách lem pružným vzorem 1/1 (tj. střídáme 1 oko hladce, 1 obrace). Když je lem vysoký 5 cm, všechna oka dle vzoru volně uzavřeme – viz TIP - UZAVŘENÍ! Pulovr měří asi 36-40-44-48-52-56 cm (od ramene k dolnímu okraji).

RUKÁV:
Odložených 50-54-56-56-60-62 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č.3 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 6-6-6-8-8-8 nových ok v podpaží = 56-60-62-64-68-70 ok. Doprostřed těchto 6-6-6-8-8-8 ok vložíme značku; značku během pletení snímáme vždy do aktuálně pletené kruhové řady – využijeme ji při ujímání.
Kruhová řada začíná u značky a pleteme v kruhových řadách vzorem A.2 (toto platí jen pro velikosti 2 roky – u ostatních velikostí jsme už sekvenci vzoru upletli na sedle).
Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 pleteme lícovým žerzejem šedou přízí (platí pro všechny velikosti).
SOUČASNĚ ve výši 2 cm od podpaží ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ. Takto ujímáme vždy po 3-3-3,5-4-4-4,5 cm výšky, celkem 6-7-7-7-8-8x = 44-46-48-50-52-54 ok.
Pleteme šedou přízí až do výše 18-21-26-29-33-37 cm od podpaží (ppř. do libovolné výšky; do ukončení práce nám zbývá doplést asi 5 cm).
Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.2,5 a pleteme v kruhových řadách lem pružným vzorem 1/1. Když je lem vysoký 5 cm, všechna oka dle vzoru volně uzavřeme – viz TIP - UZAVŘENÍ! Rukáv měří asi 23-26-31-34-38-42 cm (od podpaží).
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

-------------------------------------------------------

ČEPICE - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici, podle potřeby převedeme na ponožkové jehlice.

ČEPICE:
Na krátkou kruhovou jehlici č.2,5 nahodíme tmavě šedou přízí 138-144-150 ok a pleteme v kruhových řadách lem pružným vzorem 1/1, tj. střídáme 1 oko hladce, 1 obrace. Ve výši 4 cm upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 26-28-30 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ/UJÍMÁNÍ = 112-116-120 ok.
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3 a pleteme v kruhových řadách vzor A.3 (= 28-29-30 sekvencí vzoru po 4 okách).
V kruhové řadě označené ve schématu A.3 šipkou ujmeme rovnoměrně 1-2-0 oka = 111-114-120 ok. Pokračujeme v pletení vzoru (nyní máme v kruhové řadě 37-38-40 sekvencí vzoru po 3 okách). Po dokončení celé sekvence vzoru A.3 (na výšku) měří díl asi 11 cm (od počáteční nahozené řady).
Dál pleteme lícovým žerzejem a šedou přízí. Ve výši 13-15-17 cm (od počáteční nahozené řady) upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 1-4-0 oka = 110-110-120 ok. Pak vložíme do pleteniny 10 značek, vždy po 11-11-12 okách. V následující kruhové řadě ujmeme za každou značkou 1 oko, ujímáme spletením 2 ok hladce (= ujmeme 10 ok). Toto ujímání opakujeme v každé 2. kruhové řadě, celkem 9x – platí pro všechny velikosti (podle potřeby převedeme pleteninu na ponožkové jehlice) = zbývá 20-20-30 ok. V následující kruhové řadě spleteme každá 2 oka hladce = zbývá 10-10-15 ok. Upleteme ještě 1 kruhovou řadu, v níž opět spleteme každá 2 oka hladce = zbývá 5-5-8 ok.
Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme. Čepice měří asi 19-21-23 cm.

Schéma

= tmavá šedá
= světlá šedá
= šedá
= černá
= smetanová
= 1x nahodíme mezi 2 oky, nahazujeme základní barvou vzoru; v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky
= kruhová řada s přidáváním/ujímáním

Marijke 21.05.2019 - 22:54:

Waar is het telpatroon van deze trui?

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 34-18