Dalvik by DROPS Design

Dětský pulovr s kruhovým sedlem a norským vzorem pletený shora dolů z příze DROPS BabyMerino. Velikost 2-12 let. Dětská čepice s norským vzorem pletená z příze DROPS BabyMerino.

DROPS Design: model č.bm-017-bn
Skupina přízí A
-------------------------------------------------------

CELÁ SOUPRAVA:

VELIKOST:
2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let
Velikost v cm:
92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152

MATERIÁL:
DROPS BABYMERINO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
200-200-200-250-250-300 g, barva č. 19, šedá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 02, smetanová
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 20, tmavá šedá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 21, černá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 22, světlá šedá

PULOVR:

VELIKOST:
2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let
Velikost v cm:
92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152

MATERIÁL:
DROPS BABYMERINO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
150-200-200-200-250-300 g, barva č. 19, šedá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 02, smetanová
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 20, tmavá šedá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 21, černá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 22, světlá šedá

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
24 ok na šířku a 32 řad na výšku lícovým žerzejem norským vzorem = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.3, dlouhá 40 a 60 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.2,5, dlouhá 40 a 60 cm – na lemy.

2/4 - 5/8 – 9/12 let
Obvod hlavy: asi 48/52-52/54-54/56 cm

MATERIÁL:
DROPS BABYMERINO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 19, šedá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 02, smetanová
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 20, tmavá šedá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 21, černá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 22, světlá šedá

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
24 ok na šířku a 32 řad na výšku lícovým žerzejem norským vzorem = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.3, dlouhá 40 cm.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č.2,5, dlouhá 40 cm – na lem.

DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 96.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 96.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 768Kč. Více zde.

Návod

----------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

----------------------------------------------------------

TIP – PŘIDÁVÁNÍ/UJÍMÁNÍ:
Abychom vypočítali, jak často musíme přidávat/ujímat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 88 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat/ujmout (tj. 27), takže 88 : 27 = 3,2.
V tomto případě tedy 1x nahodíme za každým zhruba 3. okem. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
Pokud ujímáme, spleteme hladce dohromady každé zhruba 2. a 3. oko.

ZVÝŠENÍ zadního průkrčníku:
Aby svetr lépe seděl, můžeme pomocí zkrácených řad mírně vytvarovat zadní průkrčník. Pokud zadní průkrčník tvarovat nechcete, můžete tuto pasáž přeskočit. Pleteme lícovým žerzejem v řadách od středu zadního průkrčníku tmavě šedou přízí - začínáme lícovou řadou: upleteme hladce 15-15-16-16-17-17 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace 30-30-32-32-34-34 ok. Práci otočíme, přízi utáhneme, upleteme hladce 45-45-48-48-51-51 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace 60-60-64-64-68-68 ok. Práci otočíme, přízi utáhneme, upleteme hladce 75-75-80-80-85-85 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace zpět ke středu zadního průkrčníku. Pak pokračujeme pletením SEDLA dle popisu níže.

VZOR:
Pulovr: Viz schémata A.1 a A.2. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost (schéma A.2 platí pouze pro velikost 2 roky – sekvenci tohoto vzoru pleteme u ostatních velikostí na sedle).
Čepice: Viz schéma A.3.
Celý vzor pleteme lícovým žerzejem.

TIP - UJÍMÁNÍ (rukávy):
Na každé straně značky ujmeme 1 oko, takto - začínáme 3 oka před značkou: 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 2 oka spleteme hladce (= ujmuli jsme 2 oka).

TIP – UZAVŘENÍ:
Abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, můžeme na uzavření ok použít silnější jehlice; nebo během uzavírání 1x nahodíme za každým zhruba 8. okem a nahození hned uzavřeme jako běžné oko.

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Průkrčník a sedlo pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Pak pleteninu rozdělíme na trup a rukávy – trup pleteme dál v kruhových řadách, rukávy upleteme také v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.

PRŮKRČNÍK:
Na krátkou kruhovou jehlici č.2,5 nahodíme tmavě šedou přízí 88-90-92-94-96-98 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme v kruhových řadách pružným vzorem 1/1 (= střídáme 1 oko hladce, 1 obrace). Ve výši 3 cm upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 27-30-33-31-34-37 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ/UJÍMÁNÍ = 115-120-125-125-130-135 ok. Upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Označíme si začátek kruhové řady = střed zadního průkrčníku. Nyní můžeme průkrčník vytvarovat - viz ZVÝŠENÍ zadního průkrčníku výše. Pokud průkrčník tvarovat nechcete, tuto část vynechte a pokračujte rovnou pletením sedla.

SEDLO:
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3 a pleteme v kruhových řadách vzor A.1 (= 23-24-25-25-26-27 sekvencí vzoru po 5 okách). Pokračujeme v pletení vzoru a přidáváme dle schématu. V kruhové řadě před řadou, která je ve schématu A.1 označena šipkou, máme na jehlici 230-240-250-250-260-270 ok.
V kruhové řadě označené ve schématu A.1 šipkou přidáme rovnoměrně 10-20-22-30-36-38 ok = 240-260-272-280-296-308 ok.
Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) měří díl asi 14-16-16-16-16-16 cm (měřeno uprostřed předního dílu od počáteční, nahozené řady).
Pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem šedou přízí do výše 14-16-16-17-18-19 cm (měřeno uprostřed předního dílu od počáteční, nahozené řady).
V další kruhové řadě rozdělíme pleteninu na díly – trup a rukávy, takto: upleteme 35-38-40-42-44-46 ok lícovým žerzejem šedou přízí (= ½ zadního dílu), následujících 50-54-56-56-60-62 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-6-8-8-8 nových ok (= podpaží), 70-76-80-84-88-92 ok upleteme lícovým žerzejem šedou přízí (= přední díl), dalších 50-54-56-56-60-62 ok odložíme na pomocnou jehlici, nahodíme 6-6-6-8-8-8 nových ok (= podpaží) a zbylých 35-38-40-42-44-46 ok upleteme lícovým žerzejem šedou přízí (= ½ zadního dílu). Přízi odstřihneme. Trup a rukávy dál pleteme odděleně. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

TRUP:
= 152-164-172-184-192-200 ok. Doprostřed 6-6-6-8-8-8 nových ok v podpaží na jedné straně dílu vložíme značku. Kruhová řada začíná u značky a pleteme v kruhových řadách vzorem A.2 (toto platí jen pro velikosti 2 roky – u ostatních velikostí jsme už sekvenci vzoru upletli na sedle).
Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 pleteme lícovým žerzejem šedou přízí (platí pro všechny velikosti).
Pleteme šedou přízí až do výše 15-17-21-24-27-30 cm od podpaží (ppř. do libovolné výšky; do ukončení práce nám zbývá doplést asi 5 cm).
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.2,5 a pleteme v kruhových řadách lem pružným vzorem 1/1 (tj. střídáme 1 oko hladce, 1 obrace). Když je lem vysoký 5 cm, všechna oka dle vzoru volně uzavřeme – viz TIP - UZAVŘENÍ! Pulovr měří asi 36-40-44-48-52-56 cm (od ramene k dolnímu okraji).

RUKÁV:
Odložených 50-54-56-56-60-62 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č.3 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 6-6-6-8-8-8 nových ok v podpaží = 56-60-62-64-68-70 ok. Doprostřed těchto 6-6-6-8-8-8 ok vložíme značku; značku během pletení snímáme vždy do aktuálně pletené kruhové řady – využijeme ji při ujímání.
Kruhová řada začíná u značky a pleteme v kruhových řadách vzorem A.2 (toto platí jen pro velikosti 2 roky – u ostatních velikostí jsme už sekvenci vzoru upletli na sedle).
Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 pleteme lícovým žerzejem šedou přízí (platí pro všechny velikosti).
SOUČASNĚ ve výši 2 cm od podpaží ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ. Takto ujímáme vždy po 3-3-3,5-4-4-4,5 cm výšky, celkem 6-7-7-7-8-8x = 44-46-48-50-52-54 ok.
Pleteme šedou přízí až do výše 18-21-26-29-33-37 cm od podpaží (ppř. do libovolné výšky; do ukončení práce nám zbývá doplést asi 5 cm).
Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.2,5 a pleteme v kruhových řadách lem pružným vzorem 1/1. Když je lem vysoký 5 cm, všechna oka dle vzoru volně uzavřeme – viz TIP - UZAVŘENÍ! Rukáv měří asi 23-26-31-34-38-42 cm (od podpaží).
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

-------------------------------------------------------

ČEPICE - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici, podle potřeby převedeme na ponožkové jehlice.

ČEPICE:
Na krátkou kruhovou jehlici č.2,5 nahodíme tmavě šedou přízí 138-144-150 ok a pleteme v kruhových řadách lem pružným vzorem 1/1, tj. střídáme 1 oko hladce, 1 obrace. Ve výši 4 cm upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 26-28-30 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ/UJÍMÁNÍ = 112-116-120 ok.
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3 a pleteme v kruhových řadách vzor A.3 (= 28-29-30 sekvencí vzoru po 4 okách).
V kruhové řadě označené ve schématu A.3 šipkou ujmeme rovnoměrně 1-2-0 oka = 111-114-120 ok. Pokračujeme v pletení vzoru (nyní máme v kruhové řadě 37-38-40 sekvencí vzoru po 3 okách). Po dokončení celé sekvence vzoru A.3 (na výšku) měří díl asi 11 cm (od počáteční nahozené řady).
Dál pleteme lícovým žerzejem a šedou přízí. Ve výši 13-15-17 cm (od počáteční nahozené řady) upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 1-4-0 oka = 110-110-120 ok. Pak vložíme do pleteniny 10 značek, vždy po 11-11-12 okách. V následující kruhové řadě ujmeme za každou značkou 1 oko, ujímáme spletením 2 ok hladce (= ujmeme 10 ok). Toto ujímání opakujeme v každé 2. kruhové řadě, celkem 9x – platí pro všechny velikosti (podle potřeby převedeme pleteninu na ponožkové jehlice) = zbývá 20-20-30 ok. V následující kruhové řadě spleteme každá 2 oka hladce = zbývá 10-10-15 ok. Upleteme ještě 1 kruhovou řadu, v níž opět spleteme každá 2 oka hladce = zbývá 5-5-8 ok.
Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme. Čepice měří asi 19-21-23 cm.

Schéma

= tmavá šedá
= světlá šedá
= šedá
= černá
= smetanová
= 1x nahodíme mezi 2 oky, nahazujeme základní barvou vzoru; v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky
= kruhová řada s přidáváním/ujímáním

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS Children 34-18) .

Komentáře / Otázky (16)

Helle Sørensen 11.06.2020 - 16:21:

Hej Drops Strikker opskrift til str 2 år. Har strikket halskant samt forhøjning. I opskrift står der nu er 230 masker Hvor er de kommet fra. Jeg har 115 masker. Kan ikke læse nogen steder hvor jeg skal tage ud. Håber på hjælp. Mvh Helle sørensen

DROPS Design 12.06.2020 kl. 11:00:

Hej Helle, hvis du fortsætter med BÆRESTYKKE efter forhøjningen, så strikker du ifølge A.1. Alle udtagninger er tegnet ind i diagrammet, i størrelse 2 år har du en udtagning på 1. 4. 6. 24. og 26.omgang. Sæt gerne et mærke imellem hver rapport (hver gang du gentager diag) for at få alle udtagninger med. God fornøjelse!

Jutta 03.04.2020 - 15:52:

Leider komme ich mit der Aktualisierung für die Erhöhung im Nacken nicht zurecht. Dort steht doch das selbe wie in der Strichanleitung.

DROPS Design 03.04.2020 kl. 15:56:

Liebe Jutta, wenn Sie also die Anleitung nach der Korrektur gedruckt haben, stimmt die Anleitung, wenn Sie sie aber früher gedruckt haben, dann brauchen Sie diese Korrektur; Viel Spaß beim stricken!

Nadia 27.03.2020 - 08:29:

Bonjour, Je fais la taille 2 ans, pour séparer les manches et dos/devant c’est 14 cm du début ou après les cotes ? Merci beaucoup

DROPS Design 27.03.2020 kl. 09:33:

Bonjour Nadia! Cela doit etre depuis le rang de montage le long du devant , avec les cotes. Bon tricot!

Cim Bergqvist 18.02.2020 - 22:44:

Dalvik mönster storlek 2 år. Förstår inte diagrammet A2. Vad är det som skiljer det från A1? Jag har repat upp när jag upptäckte jag hade stickat A1 hela vägen upp. Vad gör jag nu? Vänligen Cim

DROPS Design 19.02.2020 kl. 07:36:

Hej I den minsta storleken stickar du A.2 efter att du delat oket till fram & bakstycke och ärmar (i de större storlekarna stickar du den delen på oket eftersom den då tillhör A.1) detta pga att oket är kortare i den minsta storleken. Om du läser i början av stycket FRAM- OCH BAKSTYCKE så ser du att du där stickar A.2. Lycka till!

Johanna 14.02.2020 - 09:12:

Hei,\r\nKysisin mitä käytännössä tarkoittaa \"luo apulangan silmukoiden tilalle 6-6-6-8-8-8 silmukkaa (= sivussa hihan alla)\". Onko tähän olemassa ohjevideota?

Ingrid Markovsky 18.12.2019 - 07:52:

Hallo liebes Team, ich möchte den Pullover ohne Muster in Dunkelblau stricken. Nur bei der Passe denke ich an 1 Knäuel Hellblau für Streifen.Wieviel Material brauche ich dann in Dunkelblau für Größe 11/12?Danke und ein schönes Weihnachtsfest!Ingrid

DROPS Design 18.12.2019 kl. 07:54:

Liebe Frau Markovsky, leider können wir jeder Anleitung nach jedem individuellen Frage anpassen und einzelne Modelle auf individuellen Wunsch hin umrechnen. Wenn sie Hilfe damit brauchen, wenden Sie sich bitte an dem Laden wo Sie die Wolle gekauft haben, dort hilft man Ihnen gerne weiter. Viel Spaß beim stricken!

Kristina 10.12.2019 - 10:02:

Er lidt i tvivl om dette under ærmer: Sæt de 50-54-56-56-60-62 masker fra tråden i den ene side af arbejdet tilbage på strømpepinde 3, og strik 1 ny maske i hver af de 6-6-6-8-8-8 masker som blev slået op under ærmet = 56-60-62-64-68-70 masker. De 6 masker der er blevet slået op strikkes jo med på for og bagstykke. Skal jeg strikke nye masker op i dem, der allerede er strikkede?

DROPS Design 10.12.2019 kl. 10:15:

Hei Kristina! Det skal plukkes opp masker fra kanten der 6-6-6-8-8-8 masker ble lagt opp under ermet, det er mulig å se hvordan det gjøres her . Lykke til!

Britt 23.10.2019 - 16:16:

Hei. Jeg ser at det opereres med to ganger lys grå i diagrammet. Er det meningen at det skal være to ulike grpnyanser, eller er det en feil? Mvh Britt

DROPS Design 24.10.2019 kl. 06:42:

Hej. Tack för info, det var ett fel som nu är rättat! Mvh DROPS Design

BIBI 25.09.2019 - 12:18:

Merci DROPS pour la réponse rapide! Je m'en doutais mais préférais que la correction soit effective pour tous.

BIBI 24.09.2019 - 19:08:

Le 20 juillet, Ben vous a demandé si la rehausse était correcte et il vous a donné une solution; vous n'y avez pas répondu à ma connaissance. J'en suis au même point de reflexion et j'abonde dans son sens! merci de signifier l'erreur et attend pour continuer. Car le modèle est superbe..

DROPS Design 25.09.2019 kl. 07:56:

Bonjour Bibi, nos stylistes vont vérifier la réhausse pour qu'il y ait le même nombre de rangs de chaque côté du milieu dos. Edit 11:27: la correction a été faite, vous la retrouverez dans les explications et en rouge sous "corrections". Bon tricot!

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 34-18

Dalvik

Martina, Czech Republic