DROPS / 202 / 25

Raspberry Crush by DROPS Design

Strikket bluse i DROPS Big Delight. Arbejdet strikkes frem og tilbage i glatstrik og rib. Størrelse S - XXXL.

Tags: bluser,

DROPS Design: Model db-102
Garngruppe C eller A + A
-------------------------------------------------------

400-400-400-500-500 g farve 19, koralrev

STRIKKEFASTHED:
15 masker i bredden og 19 pinde i højden med glatstrik = 10 x 10 cm.

PINDE:
DROPS STRØMPEPINDE NR 6.
DROPS RUNDPINDE NR 6: Længde på 40 cm og 60 cm eller 80 cm til glatstrik.
DROPS STRØMPEPINDE NR 5 til rib.
DROPS RUNDPIND NR 5: Længde på 60 eller 80 cm til rib.

fra 36.00 kr /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 36.00 kr /100g
Garnet til denne opskrift koster fra 144kr. Læs mere.
-------------------------------------------------------

FORKLARING TIL OPSKRIFTEN:

-------------------------------------------------------

RETSTRIK (strikkes frem og tilbage):
Strik ret på alle pinde.

-------------------------------------------------------

START ARBEJDET HER:

-------------------------------------------------------

BLUSE - KORT OVERSIGT OVER ARBEJDET:
Forstykket og bagstykket strikkes frem og tilbage på rundpind. Ærmerne strikkes rundt på strømpepinde, men skift til lille rundpind når der er taget nok masker ud.

FORSTYKKE:
Slå 78-86-90-98-106-114 masker op på pind 5 med Big Delight. Strik 1 pind ret. Derefter strikkes der rib således: 2 masker RETSTRIK - se forklaring over, * strik 2 masker ret og 2 masker vrang *, strik fra *-* til der er 4 masker tilbage. Strik 2 masker ret og 2 masker retstrik. Fortsæt ribben således til arbejdet måler 7 cm. Skift til pind 6 og strik 1 pind glatstrik hvor der tages 10-12-10-10-10-8 masker ind jævnt fordelt = 68-74-80-88-96-106 masker. Strik videre i glatstrik til arbejdet måler 31-32-33-35-36-37 cm, luk 1 maske af i starten af de 2 næste pinde (her skal ærmerne sys ind). Fortsæt i glatstrik til arbejdet måler 43-45-47-49-51-53 cm. Strik 1 pind ret fra retsiden og tag 10-12-10-10-10-8 masker ud jævnt fordelt (tag ud ved at slå om) = 76-84-88-96-104-112 masker. Strik 1 pind vrang fra vrangen, omslagene fra forrige pind strikkes drejet vrang så der ikke bliver hul. Skift til rundpind 5 og strik rib som før, men kun med 1 maske retstrik i hver side til ribben måler 7 cm i alle størrelser. Arbejdet måler totalt 50-52-54-56-58-60 cm. Luk af med ret.

BAGSTYKKE:
Strik på samme måde som forstykket.

ÆRME:
Slå 28-32-32-36-36-40 masker op på strømpepinde 5. Strik rundt i rib med 2 ret og 2 vrang til arbejdet måler 5 cm. Skift til strømpepinde 6.
Sæt 1 mærketråd i begyndelsen af omgangen (= midt under ærmet). Strik videre i glatstrik. Når ærmet måler 7 cm i alle størrelser tages der 1 maske ud på hver side af mærket, tag ud ved at slå om. På næste omgang strikkes omslaget drejet ret så der ikke bliver hul. Gentag udtagningen hver 2½.-2½.-2½.-2½.-2½.-2.cm totalt 15-14-16-14-15-15 gange = 58-60-64-64-66-70 masker. Strik til arbejdet måler 51-50-49-47-45-43 cm (kortere mål i de største størrelser pga bredere skuldervidde). Luk af med ret.

MONTERING:
Sy skuldersømmene, lad ca 26-27-28-29-30-31 cm være midt på til hals. Sy ærmerne i, start med at sy hvor der blev lukket 1 maske af i hver side af for-/bagstykket og sy indenfor 1 maske. Sy sidesømmene indenfor 1 maske i hver side.

Diagram

Pilar 18.05.2019 - 19:08:

Con qué fin se aumenta un poco antes del canalé del cuello?

DROPS Design 18.05.2019 kl. 19:48:

Hola Pilar. Para que la cenefa del elástico en el escote no quede muy tensa (muy estirada), aumentamos varios puntos (dependiendo de la talla).

Pilar 18.05.2019 - 19:06:

Con qué fin se aumenta un poco antes de hacer el canale del cuello?

DROPS Design 18.05.2019 kl. 19:48:

Hola Pilar, mira la respuesta justo arriba.

Miriham 10.04.2019 - 18:17:

Buen día. Me envían medidas según talle de Jersey para mujer. Gracias. Saludos

DROPS Design 13.04.2019 kl. 20:19:

Hola Miriham. No hacemos envíos personalizados. Bajo cada patrón puedes encontrar un diagrama con las medidas de la prenda. Si tienes que elegir entre dos medidas recomendamos elegir la talla más grande. También es importante trabajar con la misma tensión del tejido.

Nina 14.02.2019 - 15:08:

Kann ich diesen Pullover auch in Runden stricken und erst ab Ärmel in Vorder- und Rückenteil aufteilen? Wieviele Maschen muss ich anschlagen? Anzahl Maschen Vorderteil + Abzahl Maschen Rückenteil? Oder wurden Randmaschen bzw. Maschen für‘s Zusammennähen berücksichtigt, die beim Stricken in Runden entfallen?

DROPS Design 14.02.2019 kl. 15:41:

Liebe Nina, wenn Sie in Runden bis Ärmel stricken möchten, brauchen Sie die beide Randmaschen beim Vorder- bzw Rückenteil nicht, und können dann 2 M für jedem Teil weniger anschlagen. Diese Maschen sollen Sie dann anschlagen, wenn die beiden Teilen verteilt sind (für das Zusammennähen), anstatt diese Maschen abzuketten. Viel Spaß beim stricken!

Inge 03.02.2019 - 17:21:

Beautiful Red

Beautiful Red 03.02.2019 - 17:21:

Tolle Farben. Ich freue mich auf der Anleitung

Britt77 02.02.2019 - 13:31:

Raspberrie stripes

Annakatarina 11.01.2019 - 22:49:

Pink sorbet

Ann-Carola 18.12.2018 - 03:46:

Dream summer

Elisa 13.12.2018 - 16:28:

Jeunesse et gaité

Kommentere opskrift DROPS 202-25