DROPS / 192 / 12

Garbo by DROPS Design

Propletená čepice pletená plastickým vzorem z příze DROPS Air.

Tagy: čepice, copánek,

DROPS design: model č. ai-147
Skupina přízí C nebo A + A
----------------------------------------------------------

Velikost: S/M – M/L
Obvod hlavy: 54/56 – 56/58 cm
Materiál:
DROPS AIR firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
50-100 g, barva č. 10, mlha

----------------------------------------------------------
POMŮCKY:

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
17 ok na šířku a 24 řad na výšku vzorem A.1 = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.5, dlouhá 40 cm.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

----------------------------------------------------------

Přízi na tento model můžete mít už za 147Kč. Více zde.
VYSVĚTLIVKY:

----------------------------------------------------------

Viz schémata A.1 až A.3 a nákres A.4.
Schémata zobrazují všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany!

TIP - UJÍMÁNÍ:
Pleteme až po 1 oko před značkou, následující 2 oka spleteme hladce (= ujmeme 1 oko). Tento postup opakujeme u každé značky = v kruhové řadě ujmeme 6 ok.

----------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

----------------------------------------------------------

ČEPICE - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Nejprve pleteme v řadách na kruhové jehlici 2 díly od středu zadní strany čepice, pak oba díly na zátylku sešijeme a na čele propleteme; poté nabereme oka podél okraje vzniklého pásu a pleteme v kruhových řadách horní část čepice. S ubývajícím počtem ok převedeme pleteninu na ponožkové jehlice.

ČEPICE:
První díl pleteme takto:
Na kruhovou jehlici č.5 nahodíme přízí Air 19 ok a pleteme v řadách vzor, takto: 1 krajové oko vroubkovým vzorem, vzor A.1 (= 17 ok), 1 krajové oko vroubkovým vzorem. Takto pokračujeme až do výše 21-22 cm, končíme rubovou řadou. Práci otočíme a v následující lícové řadě upleteme 1 krajové oko vroubkovým vzorem, pak upleteme prvních 8 ok vzoru A.2 a poté těchto 9 ok odložíme na pomocnou jehlici. Upleteme zbylých 9 ok vzoru A.2 (= ujmeme 1 oko), 1 krajové oko vroubkovým vzorem = 9 ok. Nad 9 oky na jehlici upleteme poslední řadu vzoru A.2. Nad 9 noky na jehlici pleteme v řadách ve stejném rozvržení vzoru jako dříve, a to až do výše 11 cm od místa, kde jsme pleteninu rozdělili (asi 33-34 cm od nahození) – končíme rubovou řadou. Oka pak odložíme na pomocnou jehlici. Tato část je v nákresu A.4 označena černou hvězdičkou.
Odložená oka z druhé pomocné jehlice vrátíme zpět na jehlici = 9 ok. Začínáme z rubové strany a upleteme poslední řadu vzoru A.2, 1 krajové oko vroubkovým vzorem. V totmo rozvržení pokračujeme až do výše 11 cm (asi 33-34 cm od nahození) – končíme rubovou řadou. Oka odložíme na pomocnou jehlici. Tato část je v nákresu A.4 označena bílou hvězdičkou.
Druhý díl pleteme takto:
Na kruhovou jehlici č.5 nahodíme přízí Air 19 ok a pleteme v řadách, takto: 1 krajové oko vroubkovým vzorem, vzor A.1 (= 17 ok), 1 krajové oko vroubkovým vzorem. Takto pleteme v řadách až do výše 33-34 cm, končíme rubovou řadou. Přízi odstřihneme.

DOKONČENÍ A PROPLETENÍ:
Oba počáteční okraje sešijeme (= střed zadní strany čepice). Odložená oka jednotlivých dílů vrátíme z pomocných jehlic zpět na kruhovou jehlici, takto: odložených prvních 9 ok prvního dílu (= bílá hvězdička) vrátíme zpět na jehlici, pak na jehlici přesuneme následujících 9 ok prvního dílu (= černá hvězdička), 19 ok druhého dílu položíme přes prvních 9 ok (= bílá hvězdička) a pod následujících 9 ok (= černá hvězdička) a takto je propletené je vrátíme zpět na kruhovou jehlici. Díly jsou teď uprostřed čela propletené jak je vidět na nákresu A.4.

VRCHOLEK ČEPICE:
Nyní pleteme v kruhových řadách – začínáme z lícové strany dílem s bílou hvězdičkou, takto: prvních 8 ok hladce, následující 2 oka spleteme hladce (= ujmeme 1 oko v místě, kde se stýká díl s bílou a díl s černou hvězdičkou), dalších 7 ok hladce, následující 2 oka spleteme hladce (= ujmeme 1 oko v místě, kde se stýká díl s černou hvězdičkou a díl následující), další 3 oka spleteme hladce (= ujmeme 2 oka), 15 ok hladce. Teď máme na jehlici 33 ok a ve vzoru se střídají hladká a vroubková oka.
Podél okraje prvního dílu nabereme vedle 1 krajového oka vroubkovým vzorem 24-26 ok, až k zadnímu švu, pak nabereme stejným způsobem 25-27 ok od švu k začátku kruhové řady = 82-86 ok.
Pleteme v kruhových řadách vzorem A.3, dbáme na to, aby vzor vycházel v celé kruhové řadě i nad oky na propletených dílech vpředu. Ve výši 5-6 cm od místa, kde jsme nabírali oka, vložíme do pleteniny 6 značek, takto: 1. značkou označíme začátek kruhové řady, 2. značku umístíme za 13.-15. oko (tj. před hladké oko), každou z dalších 4 značek pak vložíme vždy po 14 okách, v kruhové řadě pak zbývá za poslední značkou 13-15 ok. V následující kruhové řadě ujmeme u každé značky 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ! Toto ujímání opakujeme v každé 2. kruhové řadě, celkem 10x = 22-26 ok. Pak spleteme každá 2 oka hladce = 11-13 ok. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.
Čepice je vysoká asi 24-25 cm.

= zobrazuje, jak díly proplétáme - viz popis v textu
= zobrazuje, jak díly proplétáme - viz popis v textu

Corlouer 13.02.2019 - 20:10:

Bonjour Je ne comprends pas comment reprendre les mailles en attente en les croisant Merci de bien vouloir m'expliquer Corlouer

DROPS Design 14.02.2019 kl. 10:03:

Bonjour Mme Corlouer, vous placez les mailles des 2 parties ainsi sur votre aiguille: les 9 premières m de la 1ère partie (celles que vous avez tricoté en 2ème sur 11 cm), puis placez les 9 dernières mailles de la 1ère partie (celles de gauche, vu sur l'endroit) à suivre sur la même aiguille. Entre les 2 parties, vous avez une fente de 11 cm, passez les 19 m de la 2ème partie par-dessus les 9 premières m, dans la fente entre les 2 fois 9 m de la 1ère partie et faites les ressortir pour les glisser sur l'aiguille, à gauche des 18 m de la 1ère partie. Bon tricot!

Claudette Sabourin 15.01.2019 - 04:31:

Je voudrais des parton de bonnet queue de cheval me répondre merci

DROPS Design 15.01.2019 kl. 09:39:

Bonjour Mme Sabourin, vous trouverez ici un modèle de bonnet avec l'ouverture pour la queue de cheval. Bon tricot!

Jenny 04.01.2019 - 21:21:

Can I use Drops Nepal yarn for this hat?

DROPS Design 04.01.2019 kl. 22:00:

Dear Jenny, DROPS Nepal belongs to the same yarn group of DROPS Nepal, so you can use it as yarn alternative. Just remember to check your gauge before starting! Happy crafting!

Hilde Knijn 02.01.2019 - 09:11:

I can leave a message here without problems.

Rikke Piil Josefsen 12.07.2018 - 17:18:

Sådan en hue/hat havde min mormor da jeg var lille (ca. 45 år siden) rigtig retro, men den sidder godt på hoved, så hvorfor ikke gen op tage den.

Přidejte komentář k návodu DROPS 192-12