DROPS / 191 / 23

Summer Evening Cardigan by DROPS Design

Propínací svetr s kruhovým sedlem s krajkovým vzorem a ¾ rukávem, pletený shora dolů z příze DROPS BabyAlpaca Silk. Velikost S - XXXL.

DROPS design: model č. bs-135
Skupina přízí A
----------------------------------------------------------
Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiál:
DROPS BABYALPACA SILK firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
350-350-400-450-500-500 g, barva č.7219, pistáciová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí A)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 60 nebo 80 cm) č.3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 24 ok a 32 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č.2,5 – na lem průkrčníku.

DROPS KNOFLÍK PERLEŤOVÝ Vypouklý (bílý) č.521: 7-7-7-8-8-8 ks.
--------------------------------------------------------

70% alpaka, 30% hedvábí
od 108.00 Kč /50g
DROPS BabyAlpaca Silk uni colour DROPS BabyAlpaca Silk uni colour 108.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 756Kč. Více zde.

Abychom vypočítali, jak často musíme přidávat, odečteme od celkového počtu ok v řadě (např. 126 ok) oka obou lég (tj. 10 ok) a zbylých 116 ok vydělíme počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 29 ok), takže: 116 : 29 = 4. 
V tomto případě tedy 1x nahodíme za každým 4. okem. V následující řadě/kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Přidáváme mimo obě légy.

VZOR:
Viz schémata A.1 až A.4. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost (platí pro schéma A.1).

Přidáváme 1 oko na obou stranách všech 4 značek (tj. ve všech místech, kde se rukávy stýkají s trupem). Přidáváme takto – začínáme 1 oko před značkou: 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující řadě pleteme nahození obrace – v pletenině vzniknou ozdobné dírky.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2 (trup, boky):
Přidáváme vždy v lícových řadách!
Pleteme po posledních 6 ok před značkou na boku, 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce, vzor A.3 (značka leží uprostřed sekvence vzoru A.3), 2 oka upleteme hladce, 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka); v následující rubové řadě pleteme nahození obrace za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP - UJÍMÁNÍ (podpaží):
Začínáme 2 oka před vzorem A.3: 2 oka spleteme hladce, upleteme vzor A.3 (= 8 ok), 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

KNOFLÍKOVÉ DÍRKY:
Knoflíkové dírky vyplétáme v léze levého předního dílu (na svetr se díváme, jako by byl oblečený). 1 dírka = pleteme z lícové strany, takto: 1 oko hladce, 2 oka spleteme hladce, 1x nahodíme a upleteme zbytek řady. V následující rubové řadě upleteme nahození hladce – v pletenině vznikne dírka.
První knoflíkovou dírku vypleteme v 1. lícové řadě po lemu průkrčníku. Každou z dalších 6-6-6-7-7-7 dírek pak pleteme vždy po zhruba 7-7,5-8-7-7-7,5 cm výšky.
----------------------------------------------------------

SVETR:
Sedlo a trup pleteme v řadách na kruhové jehlici od jednoho předního okraje ke druhému, shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici/ponožkových jehlicích, také shora dolů.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme přízí BabyAlpaca Silk 126-130-134-142-146-154 ok (včetně 5 ok légy na každé straně). Pak vezmeme kruhovou jehlici č.2,5 a touto jehlicí upleteme 6 řad lícovým žerzejem s 5 oky légy VROUBKOVÝM VZOREM na každé straně – viz výše (= záložka lemu; na silnější jehlici nahazujeme proto, aby okraj nebyl moc stažený.)
Následující lícovou řadu pleteme takto: 5 ok légy vroubkovým vzorem, *2 oka spleteme hladce, 1x nahodíme*, *-* opakujeme až po posledních 5 ok, končíme 5 oky légy vroubkovým vzorem (= přehyb).
Upleteme 7 řad lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně a SOUČASNĚ přidáme v poslední řadě rovnoměrně 29-33-37-29-33-33 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1 = 155-163-171-171-179-187 ok. Pokračujeme pletením sedla.

SEDLO:
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3. Následující lícovou řadu pleteme takto: 5 ok légy vroubkovým vzorem – pamatujeme na vyplétání KNOFLÍKOVÝCH DÍREK – viz výše, vzor A.1A – sekvenci vzoru opakujeme až po posledních 6 ok v řadě (= 18-19-20-20-21-22 sekvencí vzoru po 8 okách), vzor A.1B (= 1 oko) a končíme 5 oky légy vroubkovým vzorem. V tomto rozvržení vzoru pokračujeme, přidáváme podle schématu A.1A. Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) máme na jehlici 227-239-251-291-305-319 ok a díl měří asi 15-15-15-17-17-17 cm od přehybu průkrčníku. Upleteme 1 lícovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 23-27-31-23-33-31 ok = 250-266-282-314-338-350 ok.
Teď vložíme do pleteniny 4 značky – oka nepleteme, pouze rozmístíme značky: 1. značku vložíme za prvních 41-43-45-51-56-60 ok (= přední díl), 2. značku dáme za dalších 48-52-56-60-62-60 ok (= rukáv), 3. značku za následujících 72-76-80-92-102-110 ok (= zadní díl) a 4. značku vložíme za dalších 48-52-56-60-62-60 ok (= rukáv). Za poslední značkou leží 41-43-45-51-56-60 ok (= přední díl).
Pokračujeme v řadách lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně. SOUČASNĚ v 1. lícové řadě začneme tvarovat RAGLÁN - přidáváme viz výše (= přidáme 8 ok). Toto přidávání opakujeme v každé 2. řadě (tj. v každé lícové), celkem 10-13-15-15-16-18x na obou stranách všech 4 značek = 330-370-402-434-466-494 ok.
Pokračujeme v pletení, už bez raglánového přidávání, ale abychom nepřerušili dírkovou řadu podél každého raglánového “švu”, pleteme v těchto místech vzor A.2 (tj. všude tam, kde se stýkají rukávy s trupem; = 6 ok – značka vždy leží uprostřed vzoru A.2).
Ve výši 22-24-26-28-30-32 cm pleteme následující lícovou řadu takto: 51-56-60-66-72-78 ok lícovým žerzejem a vroubkovým vzorem jako dosud (= přední díl), následujících 68-78-86-90-94-96 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 8-8-10-10-12-14 nových ok (= podpaží), 92-102-110-122-134-146 ok upleteme lícovým žerzejem (= zadní díl), dalších 68-78-86-90-94-96 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 8-8-10-10-12-14 nových ok (= podpaží) a posledních 51-56-60-66-72-78 ok upleteme lícovým žerzejem a vroubkovým vzorem jako dosud (= přední díl). Trup a rukávy dokončíme odděleně.
NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA.

TRUP:
= 210-230-250-274-302-330 ok. Doprostřed 8-8-10-10-12-14 nových ok v podpaží na každé straně dílu vložíme značku (= boky). Pokračujeme lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně, nad prostředními 8 oky na každém boku pleteme vzor A.3 (značka leží uprostřed vzoru A.3). Pamatujeme na vyplétání KNOFLÍKOVÝCH DÍREK v levé léze.
Ve výši 5-5-5-3-3-3 cm od průramků (tj. od místa, kde jsme oddělili rukávy od trupu) přidáme na obou stranách vzoru A.3 na každém boku 1 oko – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2 (= přidáme 4 oka). Takto přidáváme vždy po 5 cm výšky, celkem 5-5-5-6-6-6x na každé straně = 230-250-270-298-326-354 ok. Ve výši 31 cm od průramků upleteme v řadách nad všemi oky 3 vroubky. Poté všechna oka z lícové strany hladce uzavřeme – dbáme na to, aby uzavřený okraj nebyl moc stažený, proto při uzavírání za každým zhruba 8. okem 1x nahodíme a nahození hned uzavřeme jako běžné oko.
Pulovr měří asi 54-56-58-60-62-64 cm (od ramene).

RUKÁV:
Odložených 68-78-86-90-94-96 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice nebo krátkou kruhovou jehlici č.3 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého z 8-8-10-10-12-14 nově nahozených ok v podpaží = 76-86-96-100-106-110 ok. Doprostřed těchto 8-8-10-10-12-14 nových ok v podpaží vložíme značku. Nyní pleteme nad 8 oky uprostřed podpaží vzor A.3, ostatní oka pleteme lícovým žerzejem. Ve výši 2-2-2-1-1-1 cm od průramku ujmeme 1 oko na každé straně vzoru A.3 – viz TIP - UJÍMÁNÍ. Toto ujímání opakujeme celkem 8-11-15-16-17-17x a ujímáme v těchto rozestupech: pro velikost S ujmeme v každé 6. kruhové řadě, pro velikost M ujmeme v každé 4. kruhové řadě, pro velikost L ujímáme střídavě v každé 2. a v každé 3. kruhové řadě a pro velikosti XL + XXL + XXXL ujmeme v každé 2. kruhové řadě = 60-64-66-68-72-76 ok.
Pokračujeme až do výše 17-16-14-12-11-11 cm od průramku, ale výšku přizpůsobíme tak, abychom měli dokončené ujímání v podpaží.
V následující kruhové řadě přidáme rovnoměrně 10-6-4-12-8-4 ok = 70-70-70-80-80-80 ok. Pak pleteme v kruhových řadách vzor A.4 (= 7-7-7-8-8-8 sekvencí vzoru po 10 okách). Po dokončení celé sekvence vzoru A.4 (na výšku) máme na jehlici 84-84-84-96-96-96 ok. Upleteme 6 kruhových řad lícovým žerzejem. Další kruhovou řadu pleteme takto: *2 oka spleteme hladce, 1x nahodíme*, *-* opakujeme až do konce kruhové řady (= přehyb). Upleteme 6 kruhových řad lícovým žerzejem a poté všechna oka hladce uzavřeme – dbáme na to, aby uzavřený okraj nebyl moc stažený, proto při uzavírání za každým zhruba 6. okem 1x nahodíme a nahození hned uzavřeme jako běžné oko. Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

DOKONČENÍ:
Lem průkrčníku zahneme do rubu a přišijeme drobnými volnými stehy. Stejně tak okraje obou rukávů. Přišijeme knoflíky.

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 191-23) .

Komentáře / Otázky (11)

Heike Wiedemann 14.07.2019 - 12:26:

Sehr geehrte Damen und Herren, ich suche die Anleitung für den weißen Rock, den das Model trägt. Können Sie mir sagen, unter welcher Nummer ich die Anleitung finden kann? Mit freundlichen Grüßen Heike Wiedemann

DROPS Design 15.07.2019 kl. 10:13:

Liebe Frau Wiedemann, dieser Rock ist keinen gestrickten Rock, hier finden Sie aber alle unsere gestrickten bzw gehäkelten Röcke. Viel Spaß beim stricken!

Hanaa Araby 09.04.2019 - 15:04:

I'm casting on for this sweater right now. l love it.

Gabriele Pfeiffer 14.10.2018 - 17:57:

Lässt sich dieses Modell auch mit Cotton Merino stricken? Ich brauchedie Anleitung für Größe S und komme mit dem Garnumrechner icht zurecht.

DROPS Design 15.10.2018 kl. 10:34:

Liebe Frau Pfeiffer, diese Jacke wird mit DROPS BabyAlpaca silk gestrickt, dh ein Garn der Garngruppe A - DROPS Cotton Merino gehört zur Garngruppe B. Hier lesen Sie mehr über Garnalternativen. Viel Spaß beim stricken!

Stahlmann 21.09.2018 - 10:20:

Hallo, wenn ich die Jacke nach Anleitung arbeite und das erste Knopfloch auf der Hinreihe stricke sind die Knopflöcher doch seitenverkehrt, oder? Eigentlich müssten sie doch am Ende der Hinreihe oder am Anfang der Rückreihe gestrickt werden,oder. danke

DROPS Design 21.09.2018 kl. 11:41:

Liebe Frau Stahlman, in diesem Modell werden die Knopflöcher auf der linken Blende gestrickt. Wenn Sie sie auf der rechten Blende, dann sollen Sie sie am Ende einer Hinreihe stricken. Viel Spaß beim stricken!

Dana 13.09.2018 - 20:25:

Wozu braucht man nach 6 Reihen noch 7 Reihen im Musterbild sehe ich diese nicht

DROPS Design 14.09.2018 kl. 08:19:

Liebe Dana, diese 7 Reihen am Hals braucht man für die gefaltete Kante mit Picotrand: die ersten 6 Reihen werden innen genäht und die letzten 7 Reihen werden die Kante bilden (Picotrand erhält man mit den Löcherrand). Viel Spaß beim stricken!

Amy 20.08.2018 - 18:41:

The pattern says, “ slip 1 stitch as if to knit, knit 2 together, pass the slipped stitch over the knitted together stitches,” for the double decreases in the yoke. According to The Knitter’s Book of Finishing Techniques, this is the Double Central Decrease. The photo with the pattern (though blurry) looks more like the Central Chain Decrease. I have started with the decreases as written, and they seem lumpy and do not show the line down the the yoke as in the pattern photo. What to do?

DROPS Design 30.08.2018 kl. 12:06:

Dear Amy, If you want a line to show, then, do the Central Double Decrease. It is another way to do a doubel decrease and it will be a centered decrease. Thank you for your input and suggestion! Happy Knitting,

Amy 20.08.2018 - 18:17:

Are the increase rows in the yoke meant to be worked through the back loop so they will be closed, or worked open so they are part of the lace pattern? Thank you!

DROPS Design 20.08.2018 kl. 19:08:

Hi Amy, The increases on the yoke are worked to open for the lace pattern. Happy knitting!

KIEFFER VALERIE 03.06.2018 - 19:38:

Bonjour, pour les augmentations (diagramme A.1A) faut-il seulement augmenter d'une maille à chaque début ou fin de rang ou doit-on faire les augmentations tout le long du rang à intervalles réguliers ? Merci pour votre aide

DROPS Design 03.06.2018 kl. 23:04:

Bonsoir Valerie! Les augmentations sont inclues dans le diagramme A.1A. Dans les 3 premieres tailles (S, M, L), vous augmentez 2 mailles (grace a 2 jetes) a chaque repetition du diagramme aux rangs: 17 et 31. Dans les tailles XL, XL et XXXL, vous augmentez 2 mailles a chaque repetition du diagramme aux rangs: 5, 19 et 35. Bon tricot!

Susi Müller 23.05.2018 - 22:00:

Sind am Anfang des Muster (erste Reihe) Kraus Rippen und auch rückreihen eingezeichnet

DROPS Design 24.05.2018 kl. 08:59:

Liebe Frau Müller, alle Reihen sind im Diagram gezeigt, dh die Hin- sowie die Rückreihen., so daß die 2 Krausrippen am Anfang A.1A sind im Diagram gezeigt: 1 Hinreihe re, 1 Rückreihe re, 1 Hinreihe re, 1 Rückreihe re. Viel Spaß beim stricken!

Sonia B. 18.05.2018 - 22:33:

Bonjour, que signifie le logo en forme d'horloge sous celui qui représente des aiguilles (tricot)? Et celui en forme de diamant rose? Merci.

DROPS Design 22.05.2018 kl. 08:14:

Bonjour Sonia, la petite horloge indique les derniers modèles ajoutés sur notre site, les modèles avec le petit diamant sont ceux que vous retrouvez sur la page d'accueil. Bon tricot!

Přidejte komentář k návodu DROPS 191-23