DROPS / 187 / 20

Innocent by DROPS Design

Strikket sjal med retstrik og hulmønster. Arbejdet er strikket sidelæns i DROPS Merino Extra Fine eller DROPS Sky.

DROPS Design: Model me-138
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Mål:
Længde målt langs oversiden: ca 196 cm.
Højde målt midt på: ca 52 cm.
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
300 g farve 01, natur

Eller brug
DROPS SKY fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
200 g farve 01, hvid

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe B)" – se link under.

DROPS RUNDPINDE (80 cm) nr 5 – eller de pinde du skal bruge for at få 19 masker og 38 pinde retstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 143.7kr. Læs mere.

----------------------------------------------------------

SJAL:
Arbejdet strikkes frem og tilbage på rundpind for at få plads til alle masker. Det strikkes sidelæns samtidig som der tages ud og ind.

Slå 3 masker op på rundpind 5 med Merino Extra Fine eller Sky og strik 1 pind ret fra vrangen. Derefter strikkes frem og tilbage efter diagram A.1. Når A.1 er strikket 1 gang i højden er der 17 masker på pinden.
Fortsæt således: A.2A over 4 masker, A.2B over 6 masker og A.2C over 7 masker. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Når A.2 er strikket 1 gang i højden er der 23 masker på pinden.
Videre gentages de 12 pinde i A.2 således: A.2A over 4 masker, gentag A.2B frem til der er 7 masker tilbage på pinden og A.2C over 7 masker.
For hver gang diagram A.2 er strikket i højden strikkes der 1 rapport mere af A.2B mellem A.2A og A.2C. Fortsæt at strikke således til der er 191 masker på pinden. På næste pind fra retsiden lukkes der af med ret, brug dobbelt tråd og luk løst af. Klip og hæft trådene.

= lav et omslag mellem 2 masker, omslaget strikkes ret/vrang på næste pind (det skal blive hul)
= lav et omslag mellem 2 masker, omslaget strikkes drejet ret/vrang på næste pind (det skal ikke blive hul)
= strik 2 masker ret sammen

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 187-20) for mål og udregninger.

Barbara 08.06.2020 - 09:02:

Próbkę wykonałam, druty rozm 5. Po skończonej robótce szal miał 59 cm w środkowej części i 214 cm długości. Wykończenie obu rogów jest takie same. Jeżeli szal jest symetryczny to jest wykonany prawidłowo. Zastanawia mnie czy powinnam była zmierzyć go kiedy skończyła mi się zalecana ilość włóczki, bo wtedy wymiary by się zgadzały. Tylko ta ilość oczek końcowych 191 mnie zastanawia. Ogólnie szal jest piękny nawet w takim rozmiarze jaki mi wyszedł.

DROPS Design 08.06.2020 kl. 15:55:

Witaj Basiu! Najważniejsze, że ci się podoba :) W innym razie można było trochę spruć. Ale dobrego szala chyba nigdy nie za wiele. Koniecznie zrób zdjęcie i wstaw na facebooka na naszą grupę DROPS Workshop. Pozdrawiamy!

Barbara 07.06.2020 - 17:14:

Dzień dobry! Właśnie skończyłam chustę według Waszego wzoru. Użyłam włóczki Drops Merino Ekstra Fine . Żeby uzyskać 191 oczek musiałam dokupić 100 g włóczki . Czy jest błąd w podaniu ilości włóczki czy błąd w ilości końcowych oczek? Po złożeniu chusty na pół jeden róg jest dłuższy a rozłożona nie ma rogu dolnego na środku.

DROPS Design 07.06.2020 kl. 22:10:

Witaj Basiu! Czy wykonywałaś próbkę na początku? Jeśli tak i była zgodna (taki sam rozmiar próbki jak we wzorze, dla tych samych drutów) to daj znać, być może będzie potrzebna korekta ilości włóczki. Jeśli nie wykonałaś, to może być ten problem. Chusta nie jest symetryczna, ale róg powinien być widoczny, jak na zdjęciu. Zblokowałabym robótkę nadając jej właściwy kształt. A propos, czy już zagłosowałaś na nową kolekcję DROPS Jesień/Zima, zapraszamy serdecznie!

Jas 09.04.2020 - 14:14:

I'm abit confuse with the cast off. (Use double strand and cast off)

DROPS Design 09.04.2020 kl. 17:56:

Dear Jas, this video shows how to cast on (not used here) and how to cast off with double threads (= with double strand). Hope this will help. Happy knitting!

Lucetta 17.08.2019 - 23:59:

Buongiorno. posso aggiungere dei ferri rispetto a quelli previsti dal modello? vorrei ottenere uno scialle più grande ...

DROPS Design 18.08.2019 kl. 08:12:

Buongiorno Lucetta. Per avere uno scialle più grande, è sufficiente che prosegue lavorando come già impostato, fino alla lunghezza che desidera. Buon lavoro!

Elly 23.05.2019 - 23:03:

I've started making this. How do I make the point on the other end? I have the first point from A1, and if I continue only with A2, how do I get the other end to become a point?

DROPS Design 24.05.2019 kl. 07:52:

Dear Elly, the shawl is worked sideways, with increases in A.2C (end of row, seen from RS): you work A.2 as follows: start with A.2A from RS, repeat A.2B and finish row with A.2C - inserting markers between diagrams can help. After you have worked A.2 one time in height, repeat diagrams the same way: A.2A, repeat A.2B (there will be one more repeat in width than for the previous repeat in height), and finish with A.2C. Happy knitting!

Nadine 03.03.2019 - 18:09:

Liebes Drops Team, eine weitere Verständnisfrage, um sicher zu gehen. In der Anleitung steht: Wie folgt weiterstricken: A.2A über 4 Maschen, A.2B über 6 Maschen und A.2C über 7 Maschen. Das bedeutet, dass ich in der Rückreiche dann umgekehrte Reihenfolge stricke, also A2C, A2B und dann am Ende A2A - richtig?

DROPS Design 04.03.2019 kl. 10:57:

Liebe Nadine, ja genau, bei den Rückreihen stricken Sie A.2C, A.2B und A.2A, die Reihen lesen Sie dann links nach rechts. Viel Spaß beim stricken!

Nadine 28.02.2019 - 18:19:

Liebes Drops Team, wie stricke ich denn A2.A über 4 Maschen, wenn im Diagramm nur drei bzw zwei gezeigt sind?

DROPS Design 01.03.2019 kl. 09:44:

Liebe Nadine, die erste Reihe in A.2A wird über 4 Maschen gestrickt, dann bei der 3. Reihe nehmen Sie 1 Masche ab, A.2A wird dann über die 3 nächsten Reihe gestrickt (dann über 2 Maschen, und endlich gibt es nur 1 Masche bei der letzte Reihe). Viel Spaß beim stricken!

Dorota 12.08.2018 - 21:44:

Jestem poczatkujaca w robieniu na drutach. Nie do konca rozumiem ten schemat. Czy po prawej stronie robotki mam wykonywac oczka prawe (kratki puste) a po lewej zwykle oczka lewe (kratki z minusem)? Z gory dziekuje za podpowiedz.

DROPS Design 13.08.2018 kl. 13:02:

Witaj Doroto! Kratki puste = 1 oczko prawe na prawej stronie robótki, oczko lewe na lewej stronie robótki (rzędy nieparzyste schematu znajdują się na prawej stronie robótki). Kratki z minusem = 1 oczko lewe na prawej stronie robótki, oczko prawe na lewej stronie robótki (lewą stronę robótki stanowią rzędy parzyste schematu). Powodzenia!

CAMUS 20.05.2018 - 10:38:

Bonjour, Pouvez-vous me faire parvenir les explication du modèle Innocent. j'ai un souci avec mon imprimante. Vous serait-il possible de le joindre à la laine que j'ai commandé. D'avance merci. Cordialement

DROPS Design 22.05.2018 kl. 08:37:

Bonjour Mme Camus, n'hésitez pas à vous adresser directement auprès du magasin où vous avez acheté votre laine - vous retrouverez ces coordonnées dans la liste. Bon tricot!

Sonja Richtet 05.05.2018 - 12:06:

Hallo liebes Drops Team, wo ist denn das im Text erwähnte Diagramm A3 zu finden? Und würde es nicht mehr Sinn machen ab 191 Maschen mit der Abnahme zu beginnen, anstatt abzuketten? Freundliche Grüße

DROPS Design 07.05.2018 kl. 08:47:

Liebe Richtet, danke für den Hinweis, es sieht so aus, daß keine A.3 gestrickt wird sondern nur A.1 und A.2 A., B und C, unser Designteam wird mal schauen. Viel Spaß beim stricken!

Kommentere opskrift DROPS 187-20

Innocent

Nadine, Germany