DROPS Extra / 0-1413

Icy Paws by DROPS Design

Huovutetut tähtikuvioiset käsineet jouluksi. Työ neulotaan DROPS Lima-langasta.

DROPS Design: Malli li-095
Lankaryhmä B
-----------------------------------------------------------
Koko: S - M - L
Koko pituus ennen huovutusta: n. 34 - 36 - 37 cm
Koko pituus huovutuksen jälkeen: 28 - 29 - 30 cm
Peukalon pituus ennen huovutusta: n. 15 cm
Peukalon pituus huovutuksen jälkeen: 12 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS LIMA (kuuluu lankaryhmään B):
100-100-150 g väriä 9020, helmiäisharmaa
joka kokoon 50 g väriä 4305, tummansininen

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä B)". Katso alla oleva linkki.

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 4,5 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 20 silmukkaa ja 26 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 4,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
Huovutuksen jälkeen: 10 x 10 cm = 22 silmukkaa ja 34 kerrosta.

MUUT TARVIKKEET: 2 hakaneulaa ja 2 pientä muovipussia huovutukseen.

alkaen 1.90 € /50g
DROPS Lima uni colour DROPS Lima uni colour 1.90 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Lima mix DROPS Lima mix 2.05 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 5.70€. Lue lisää.
OHJEESEEN LIITTYVÄT TIEDOT:

KAVENNUSVINKKI 1:
Laske kuinka usein kerroksella kavennetaan seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 56 silmukkaa) ja jaa tämä luku kavennusten määrän kanssa (esim. 4) = 14.
Tässä esimerkissä kavennetaan neulomalla joka 13. ja joka 14.silmukka oikein yhteen.

MALLINEULE:
Katso ruutupiirros A.1. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.

LISÄYSVINKKI:
Lisää 1 silmukka neulomalla samaan silmukkaan 2 silmukkaa.

KAVENNUSVINKKI 2:
Aloita 2 silmukan päässä merkitystä silmukasta, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, neulo merkitty silmukkaa oikein, nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun yli (= työstä kapeni 2 silmukkaa).
----------------------------------------------------------

OIKEA KÄSINE:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla, kunnes piirroksen A.1 mallineule on valmis. Tämän jälkeen loput käsineestä neulotaan sileänä neuleena, suljettuna neuleena sukkapuikoilla.

Luo 56-56-62 silmukkaa pyöröpuikolle nro 4,5 tummansinisellä langalla. Neulo tasona 4 kerrosta sileää neuletta. Vaihda helmiäisharmaaseen lankaan, neulo 2 kerrosta sileää neuletta ja kavenna tasavälein ensimmäisellä kerroksella 4 silmukkaa (lue KAVENNUSVINKKI 1) = 52-52-58 silmukkaa. Vaihda takaisin tummansiniseen lankaan ja neulo 2 kerrosta sileää neuletta. Jatka sitten sileää neuletta helmiäisharmaalla langalla ja kavenna tasavälein ensimmäisellä kerroksella 4 silmukkaa = 48-48-54 silmukkaa. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus kaikissa koissa on 11 cm, kavenna tasavälein 4-0-2 silmukkaa = 44-48-52 silmukkaa.
LUE KOKO SEURAAVA KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA!
Kiinnitä 1 merkki kerroksen 25.-27.-29.silmukkaan (= peukalokiilan lisäykset alkavat tästä).
Kun työn pituus on 10-11-12 cm, tee käden päälle tähtikuvio näin: Neulo 0-1-2 silmukkaa helmiäisharmaalla langalla, neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 21 silmukkaa) ja neulo kerroksen loput silmukat helmiäisharmaalla langalla. Jatka piirroksen A.1 mallineuletta tähän tapaan.
SAMANAIKAISESTI kun työn pituus kaikissa koissa on 11 cm, lisää merkityn silmukan kummallekin puolelle 1 silmukka (lue LISÄYSVINKKI) (= työhön lisättiin 2 silmukkaa). Toista tällaiset lisäykset aiemmin lisättyjen silmukoiden ulkopuolella joka 4.kerros (eli joka toisella oikean puolen kerroksella) yhteensä 6-7-8 kertaa = 56-62-68 silmukkaa.
Kun olet tehnyt viimeisen lisäyskerroksen, siirrä lisätyt silmukat + merkitty silmukka + 1 silmukka näiden silmukoiden molemmin puolin apulangalle peukalokiilaa varten (piirroksen A.1 mallineuleen tulee nyt olla valmis) = 15-17-19 silmukkaa apulangalla. Työn pituus on n. 20-22-23 cm.
Vaihda sukkapuikkoihin nro 4,5. Neulo helmiäisharmaalla langalla sileää neuletta suljettuna neuleena lopulliseen mittaan asti.
Luo SAMALLA seuraavalla kerroksella apulangan silmukoiden tilalle 3 silmukkaa (= peukalokiilan takareuna) = 44-48-52 silmukkaa.
Kun työn pituus peukalokiilan takareunan luomisreunasta mitattuna on 13-13-12 cm, kiinnitä 2 merkkiä työhön seuraavasti: Kiinnitä 1 merkki kerroksen ensimmäiseen silmukkaan ja 1 merkki kerroksen 23.-25.-27.silmukkaan. Kavenna seuraavalla kerroksella kummankin merkin molemmin puolin 1 silmukka (lue KAVENNUSVINKKI 2) (= työstä kapeni 4 silmukkaa). Toista tällaiset kavennukset joka 2.kerros yhteensä 4-5-6 kertaa ja sitten jokaisella kerroksella yhteensä 4 kertaa kaikissa koissa = 12 silmukkaa jäljellä työssä. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä lanka ja päättele langanpäät hyvin.

PEUKALO:
Neulotaan helmiäisharmaalla langalla. Ota apulangalla odottavat 15-17-19 silmukkaa sukkapuikoille nro 4,5, poimi lisäksi peukalokiilan takareunan jokaisesta 3 luodusta silmukasta 1 silmukka = 18-20-22 silmukkaa. Neulo sileää neuletta suljettuna neuleena. Kun peukalon pituus on n. 6-6½-7 cm, kavenna tasavälein 2 silmukkaa = 16-18-20 silmukkaa. Neulo 3 kerrosta oikein. Kavenna seuraavalla kerroksella tasavälein 6-8-8 silmukkaa = 10-10-12 silmukkaa. Kun peukalon pituus on 7½-8-8½ cm, neulo kaikki silmukat pareittain oikein yhteen = 5-5-6 silmukkaa jäljellä työssä. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä lanka ja päättele langanpäät hyvin.

VASEN KÄSINE:
Neulo oikean käsineen peilikuvaksi.
Eli tee peukalokiilan lisäykset kerroksen 20.-22.-24.silmukan molemmin puolin ja neulo tähtikuvio seuraavasti: Neulo 22-24-26 silmukkaa helmiäisharmaalla langalla, neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 21 silmukkaa) ja neulo 0-1-2 silmukkaa helmiäisharmaalla langalla.

PEUKALO:
Neulo kuten oikean käsineen peukalo.

VIIMEISTELY:
Ompele käsineen ulkoreunan sauma helmiäisharmaalla langalla (ompele reunat vastakkain uloimmista silmukanreunoista, jottei saumasta tulisi liian paksu).

HUOVUTUS:
Käännä työn nurja puoli ulospäin ja kiinnitä hakaneulan avulla pieni muovipussi peukalon päälle, jottei peukalo huopuisi yhteen. HUOM: Kiinnitä neula pystysuoraan alas kohti peukalon kärkeä, jotta voit helposti poistaa sen huovutuksen jälkeen. Käännä sitten käsineen oikea puoli ulospäin.
Laita sitten käsineet pesukoneeseen ja käytä pesuainetta ilman entsyymejä ja optisia valkaisuaineita. Aseta kone 40 asteen pesuohjelmalle, tavallinen linkous, ei esipesua. Pesun jälkeen käsineet venytetään oikean kokoisiksi niiden vielä ollessa märät. Jatkossa käsineet pestään samoin kuin villavaatteet.

Piirros

= helmiäisharmaa
= tummansininen

Kommentit (1)

Catharina Österberg 27.11.2018 - 08:28:

Hej, varför finns aldrig garnet att köpas i samma färg som mönstret?? Klickar på en bild på ett mönster man vill ha, men sedan finns inte garnet?

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Extra 0-1413